וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: הסנאט הדיח סופית את הנשיאה רוסף מתפקידה

61 סנאטורים הצביעו בעד הדחת הנשיאה שהפרה את חוקי התקציב, בעוד 20 התנגדו. מישל טמר, שכיום משמש כנשיא בפועל, יושבע לנשיאות ויכהן עד 2018. רוסף לתומכיה: "עדיין לא אומרת שלום". ונצואלה הודיעה על הקפאת היחסים עם ברזיל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאט בברזיל החליט אתמול (רביעי) להדיח סופית את הנשיאה דילמה רוסף מתפקידה בגין הפרת חוקי התקציב. עם זאת, הסנאט קבע לא לאסור על רוסף להחזיק במשרה ציבורית במשך שמונה שנים. ההצבעה על הדחתה בסנאט הגיעה בסיומו של הליך ארוך שפילג את המדינה ושיתק את המערכת הפוליטית שלה למשך תשעה חודשים.

61 סנאטורים הצביעו בעד הרשעתה בשימוש בלתי חוקי בכספי המדינה כדי להגדיל את ההוצאה הציבורית, בעוד 20 הצביעו נגד. סגן הנשיא שלה, מישל טמר, שכיום משמש כנשיא בפועל מאז השעייתה במאי, יכהן כנשיא עד 2018, תום הקדנציה של רוסף.

בעקבות הדחתה, אמרה רוסף כי תמשיך להילחם נגד הדחתה, שאותה כינתה "הפיכה", וקראה לתומכיה להיאבק על האג'נדה השמרנית. "כרגע אני לא אומרת שלום, אני אומרת להתראות בקרוב", הצהירה בפני תומכיה בברזיליה.

לקריאה נוספת:
נשיאת ברזיל בניסיון אחרון למנוע את הדחתה: "מצפוני נקי"
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה
לאחר הדחת רוסף: הנשיא החדש מבקש "להרגיע ולאחד את ברזיל"

נשיאת ברזיל המושעית דילמה רוסף מעידה בפני הסנט בפרשת השחיתות. ברזיליה, ברזיל 29 באוגוסט 2016. רויטרס
רוסף/רויטרס

בעקבות ההדחה הודיעה ונצואלה כי היא מקפיאה את קשריה עם ברזיל. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי וושינגטון מודעת לדיווחים על הדחתה של רוסף, אך סמוכה ובטוחה כי היחסים החזקים עם ברזיל יימשכו.

ביום שני האחרון עלתה רוסף לדוכן בסנאט והסבירה כי תמיד כיבדה את החוקה. היא אמרה כי היא נחושה להמשיך במאבקה נגד ניסיון ההדחה, שאותו כינתה "ניסיון הפיכה". "אני יודעת, אני אעמוד לדין, אך מצפוני נקי. לא ביצעתי פשע", אמרה בפני הסנאטורים במדינה.

היא דחתה את האישומים נגדה, ואמרה כי ההיסטוריה תשפוט את המדינה אם היא תודח מתפקידה. כמו כן, היא הזכירה לסנאטורים את עברה כלוחמת במחתרת שהתנגדה לשלטון הצבאי, וטענה כי המשיכה להילחם גם אחרי שעברה עינויים. היא הדגישה כי במהלך כהונתה נלחמה למען חברה שוויונית, וכי הישגי ממשלתה "נמצאים בסכנה".

(עדכון ראשון: 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully