וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "השנה כל תלמידי ישראל ילמדו על גבורת יהודי אתיופיה"

בצל הסערה שעוררו דבריו של המפכ"ל, העניק שר החינוך ריאיון מיוחד לאולפן וואלה! NEWS לקראת פתיחת שנת הלימודים והתייחס, בין השאר, גם לתכנית הלימודים על מורשת העדה. על השמטת הפרק בהיסטוריה שעוסק בקריסת הדמוקרטיות באירופה: "אני לא מכיר את הפרקים שהוצאו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

רגע לפני ששנת הלימודים התשע"ז נפתחת, שר החינוך נפתלי בנט דיבר על כל הנושאים הבוערים בריאיון מיוחד שהעניק היום (רביעי) לאולפן וואלה! NEWS. שר החינוך הגיב לסערה סביב ההחלטה להסיר מתוכנית הלימודים את החלק העוסק בקריסת משטרים דמוקרטיים באירופה והפיכתם לדיקטטורות, החלטה שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. "אני לא מכיר את הפרקים שהוצאו. הדרגים המקצועיים יקבעו את הדברים האלה", אמר בנט. הוא הוסיף כי "לא שר החינוך נכנס וקובע איזה פרק נכנס ומה יוצא. הילדים צריכים להכיר את ההיסטוריה הכללית לצד מורשת ישראל".

לדבריו, "מקום המדינה למדנו רק חצי מהסיפור היהודי והציוני ולא למדנו על מורשת יהדות ספרד והמזרח. אני רוצה שילד בישראל יכיר לא רק את פרעות קישינב, אלא גם את פרעות אוג'דה במרוקו ושיידע שהשכונות שיצאו מחוץ לחומות ירושלים הן לא רק משכנות שאננים אלא גם מחנה ישראל".

בצל סערת דברי המפכ"ל על יוצאי אתיופיה, התייחס בנט בדבריו גם לפערים במערכת החינוך בפריפריה ולבתי הספר שבהם יש ריכוז גבוה של יוצאי אתיופיה. "אני בעד בתי ספר אינטגרטיביים, המשלבים תלמידים בעלי רקע שונה, ויש מגמה כזאת. אנחנו במגמת שיפור". לדבריו, השנה תהיה הפעם הראשונה בה ילמדו ילדי ישראל את "סיפור הגבורה של יהדות אתיופיה".

עוד באותו עניין:
דוח: מספר התלמידים בחינוך הלא-רשמי במזרח ירושלים עקף את הרשמי
ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"
יומיים לפני תחילת שנת הלימודים: מאבטחים בירושלים מאיימים בשביתה

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"פתחנו 140 מגמות חדשות של מתמטיקה בפריפריה". בנט מלמד חשבון/יותם רונן

"נושא הפערים הקשים בפריפריה מטריד אותי", אמר שר החינוך, "פתחנו 140 מגמות חדשות של מתמטיקה בפריפריה. אני נחוש שכל ילד במדינה יקבל הזדמנות שווה וזה לא המצב. לא יכול להיות שאיכות החינוך של ילד תיקבע לפי המקום שבו הוא נולד". בנט הוסיף כי "בעשור האחרון אנחנו בקריסה ויורדים בהישגים משנה לשנה. הכי קל לשבת בצד ולא להתעסק בזה. לראשונה יש שינוי מגמה: שינינו את מערך הלימודים, הבאנו מורים טובים". בנט ציין כי הוא אינו חושב שכל ילד צריך לגשת לבגרות ב-5 יחידות, אלא "רק 20% ולא כמו המצב היום שלפיו רק 2% עושים זאת". לגבי לימודי האנגלית אמר בנט כי הוא מעוניין שכל ילד יוכל לנהל שיחה איכותית באנגלית, "לקרוא, לכתוב ולהבין".

שר החינוך התייחס לעלייה בכמות המורים ערבים בבתי ספר בהם לומדים תלמידים יהודים, כדי ללמד מקצועות שאינם ערבית ואמר כי "כל פעולה שאנחנו יכולים לעשות כדי להפיג את המתחים במדינת ישראל היא נכונה". בנט הוסיף כי לראשונה מקום המדינה, "במגזר הערבי לומדים עברית מגן חובה ולא רק מכיתה ג'".

בשולי הראיון התייחס בנט גם למחלוקת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו על הדיונים בקבינט על מנהרות הטרור בעזה. "אני חושב שראוי שראש הממשלה ייתן גב לשר החינוך שעובד מסביב לשעון ויחדול מהמתקפות. לגופו של עניין, יש ועדה מאוד רצינית של מבקר המדינה, שהיא באמת היחידה שחשופה להכול: הפרוטוקולים, עדויות השרים בקבינט. אני מציע שכולנו נמתין בסבלנות לתוצאות הדוח המקיף הזה ואני מראש אומר שאקבל כל מסקנה שתתקבל. ראש הממשלה מוזמן להביא את החומרים שיש לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully