וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים רוצה להתחיל ללמוד: "למה אף אחד לא מוכן לעזור לנו?"

31.8.2016 / 19:37

ים רווח רוצה לעלות לכיתה ו' בחולון, אך על אמה לבטל קודם את הרישום שלה בפתח תקווה, משם עברו השתיים לפני כחודש וחצי. הבעיה: דרושה חתימת אביה של ים, שלא נמצא בתמונה כבר עשר שנים

צילום: אור רביד באמצעות סמארטפון וואווי

ים רווח, בת 11 מחולון, לא תוכל להתחיל מחר (חמישי) את שנת הלימודים בעיר מגוריה משום שלא ניתן להשיג את חתימת אביה שאינו מגדל אותה. "אני רק רוצה לפתוח מחר את הלימודים כמו שאר הילדים", אמרה בדמעות, כשהיא מחבקת את אמה, "למה אף אחד לא רוצה לעזור לנו, למה אני לא יכולה להיות כמו שאר החברים שלי".

ים עברה יחד עם אמה מירב לחולון לפני כחודש וחצי, ומאז השתיים מנסות לעשות כל שביכולתן כדי לרשום אותה למערכת החינוך בעיר. "נפלנו בין הכיסאות", סיפרה מירב לוואלה! NEWS. "אני ואביה של ים התגרשנו לפני יותר מעשור ואביה יצא מן התמונה, למעשה אני היחידה שמטפלת בה". היא הוסיפה כי השתיים עזבו את פתח תקווה לפני כחודש וחצי ועברו לגור בחולון. "לא ידעתי שאצטרך לעבור שבעה מדורי גיהינום כדי להכניס את הילדה שלי למערכת החינוך בעיר", אמרה מירב.

עוד בוואלה! NEWS:
יומיים לפני תחילת שנת הלימודים: מאבטחים בירושלים מאיימים בשביתה
ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"
"חברה נאורה תומכת בחלש": ערכי בית הספר שבו 99% זכאות לבגרות

מירב וים רווח, בת 11 מחולון. 31 באוגוסט 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
מירב וים רווח/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

הבעיות של השתיים החלו עוד כשפנו אל עיריית פתח תקווה כדי לבטל את הרשמתה של ים למערכת החינוך בעיר. "הפקידה בעירייה חייבה אותי להשיג את החתימה של אבא של ים לביטול הלימודים, אנחנו לא בקשר איתו", אמרה אמה של ים. היא הוסיפה כי "גם כשגורמים בעירייה ניסו לפנות אליו, לא היה מענה".

לדבריה, עיריית חולון לא יכולה להתחיל את הליך הרישום לבית הספר בעיר בלי ביטול הרישום בפתח תקווה ובלי חתימה של האב. "ים לא תוכל לפתוח את שנת הלימודים. אנחנו מבקשות עזרה כי אנחנו כבר לא יודעות למי לפנות", אמרה.

אמש פנתה מירב אל בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון כדי להוציא משמורת זמנית על ים, על מנת שתוכל לרשום אותה לכיתה ו' בבית הספר בחולון. להפתעתה המרה, השופט שלח אותה לחפש את כתובתו של אביה של ים, ולהציג לו את המסמכים כדי שיחתום עליהם. "את בית המשפט כלל לא עניין שאני מגדלת את ים לבדי כבר יותר מעשור, ושהכתובת של האב שמופיעה במשרד הפנים בכלל לא אקטואלית", הוסיפה מירב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכתב בקשה לביטול רישום לבית ספר עקב מעבר מקום מגורים. אוגוסט 2016. באדיבות המשפחה, סריקה
טופס הבקשה לביטול הרישום ללימודים בפתח תקווה/סריקה, באדיבות המשפחה

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "ישנן הנחיות משפטיות ברורות לקבלת צו מבית המשפט על אפוטרופסות בנוגע לילדיהם של הורים גרושים. ב-29 באוגוסט האם התקשרה לראשונה לאגף לחינוך יסודי בעיריית פתח תקווה ועדכנה שהעתיקה את מגוריה לעיר חולון וביקשה שהעירייה תמציא לה אישור לביטול לימודיה של בתה במערכת החינוך בעיר פתח תקווה. מבירור שערכנו עלה כי האם קיבלה מבית המשפט משמורת זמנית על בתה, בשנת 2006. מאחר שחלפו 10 שנים והמשמורת לא תקפה על פי חוק, האם התבקשה להביא אישור מחודש מבית המשפט באשר לאפוטרופסות שלה".

עוד נמסר כי "האם פנתה לבית המשפט והשופט ביקש לאתר את כתובת מגוריו של אב הילדה כדי לקבל את אישורו לכך. מאחר שאין הוראה מפורשת מבית המשפט, העירייה מוכנה גם להסתפק בשיחת טלפון של האב שיאשר זאת. בשלב זה אנו עושים ככל הניתן על מנת לסייע לילדה לפתוח את לימודיה בעיר מגוריה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הנחיות משרד החינוך קובעות כי תלמיד יכול להיות רשום רק ברשות מקומית אחת. לפיכך, עם כל ההבנה והאמפתיה, כל עוד הילדה רשומה במערכת העירונית של פתח תקווה, עיריית חולון מנועה מלרשום אותה במערכת החינוך שלה. מנהל החינוך ישמח לסייע לילדה תחת מגבלות החוק ולרשום את הילדה ברגע שהאם תמציא את האישור לביטול לימודיה של בתה במערכת החינוך בפתח תקווה".

מבית המשפט לענייני משפחה נמסר: "הואיל ומדובר בתיקים המתנהלים בדלתיים סגורות על פי דין, לפי חוק - אין באפשרותנו להגיב".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בסוגייה משפטית והמשרד פועל לפי החוק. יודגש שהאחריות על השיבוצים היא של הרשות המקומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully