וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיוס? פתח ישקול את חזרת מקורבי דחלאן לארגון

31.8.2016 / 9:26

ברקע הקריאות של מנהיגי העולם הערבי, הוועדה המרכזית בארגון תבחן את בקשות מקורבי הבכיר לשעבר הגולה באיחוד האמירויות, שמעוניינים לשוב לפתח. ואולם, היא לא תבחן את חזרתו של דחלאן עצמו, המסוכסך עם אבו מאזן

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(דחלאן ב-2015: "הדרך היחידה לצאת מהמבוי הסתום היא באמצעות בחירות)

הנהגת פתח הסכימה ככל הנראה לשקול את קבלתם מחדש של אנשי מוחמד דחלאן לשורות הארגון - כך נודע לוואלה! NEWS. הוועדה המרכזית שלו הסכימה לבחון את בקשות אנשי דחלאן לשוב לאחר שיגישו אותן, וכל בקשה תיבחן לגופה.עם זאת, הוועדה לא הסכימה לשקול את חזרתו של דחלאן עצמו, יריבו הפוליטי של יו"ר הרשות אבו מאזן ובכיר לשעבר בפתח. בכירים ברשות טוענים כי למרות הדיווחים בתקשורת הערבית על אודות פיוס אפשרי בתוך פתח, עדיין ישנם פערים ניכרים בדרך לאיחוד השורות.

הסכמת הוועדה המרכזית של פתח לשקול את בקשתם של אנשי דחלאן באה על רקע דרישתם של מנהיגים בעולם הערבי להביא לפיוס בשורות הארגון. לאחרונה, גורמים שונים בעולם הערבי, ובהם נשיא מצרים עבד א-פתאח א-סיסי, עבדאללה מלך ירדן, סלמן מלך סעודיה ושליט איחוד האמירויות חליפה בן זאייד א-נהיאן, הפעילו לחץ על הרשות הפלסטינית ועל אבו מאזן עצמו להשלים ולהתפייס עם דחלאן. נשיא מצרים אף התבטא בנושא וקרא לפיוס פנימי.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירים פלסטינים: "נתניהו וליברמן מעוניינים בניצחון חמאס"
צה"ל סגר תחנת רדיו באזור חברון; חמישה בעלי תפקידים נעצרו
דוח: "הרשות וחמאס עינו ופגעו פיזית בעיתונאים ובמתנגדי שלטון"

אבו מאזן ומוחמד דחלאן, רמאללה. פברואר 2015. AP
אבו מאזן ודחלאן/AP

דחלאן, המתגורר כיום באיחוד האמירויות, נחשב לאחד האנשים הבולטים בפתח, ובעבר אף נחשב "האיש החזק של עזה". הוא נחשב קרוב מאוד לשליט איחוד האמירויות ולנשיא מצרים, ופרשנים בישראל הזכירו את שמו כמי שמועמד לרשת את אבו מאזן בבוא היום. עם זאת, בשל סכסוכים רבים בינו לבין צמרת הארגון, סיכוייו להתמנות ליורשו של יו"ר הרשות נחשבים קלושים. בשנת 2011, בעקבות סכסוך שפרץ בינו לבין אבו מאזן, סולק דחלאן מפתח ומהגדה.

מאז שגורש דחלאן הוא ממשיך למתוח ביקורת על מדיניותו של יו"ר הרשות ואף לממן פרויקטים שונים ברחבי הרשות הפלסטינית, בעזה ובגדה, בניסיונות לחזק את מעמדו. אנשיו של אבו מאזן אינם רואים את הצעדים של דחלאן בעין יפה ותופסים אותם כניסיונות לקרוא תיגר על יו"ר הרשות. לאחרונה הביע דחלאן תמיכה במועמדתו של מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל, כמי שירוץ בעתיד לנשיאות הרשות הפלסטינית.

לקראת הבחירות המקומיות ברשות הפלסטינית, שייערכו בעוד כחודש, נמנעים אנשיו של דחלאן לרוץ ברשימות נפרדות מאנשי הפתח, מהלך שנתפס כצעד חיובי לקראת פיוס עם אבו מאזן. בארגון חששו כי פיצול לפני הבחירות יביא לניצחון של חמאס בקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully