וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני חשיפת תכנית ההגירה: טראמפ ייפגש עם נשיא מקסיקו

31.8.2016 / 8:03

המועמד הרפובליקני לנשיאות יטוס למקסיקו סיטי, שם יפגוש את הנשיא שהשווה את התנהלותו בעבר לזו של היטלר. שעות אחדות לאחר מכן צפוי טראמפ לפרט את מדיניותו בנושא הגירה, בנאום לו מצפים רבים, במיוחד השמרנים במפלגתו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ התייחס לירי בבת דודתו של שחקן ה-NBA

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) כי יטוס למקסיקו סיטי, שם ייפגש עם נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, שעות אחדות לפני שיחשוף את תכנית ההגירה שלו בנאום בפיניקס, אריזונה. פניה נייטו הזמין את טראמפ לבקר במדינתו בשבוע שעבר, ולאחר דיווחים בתקשורת כי טראמפ שוקל את ההצעה, צייץ המועמד הרפובליקני בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכוון לקבל אותה.

מאוחר יותר אישרה גם לשכת הנשיא המקסיקני כי השניים ייפגשו היום. בחשבון הטוויטר שלו כתב פניה נייטו כי הוא "מאמין בדיאלוג כדי לקדם את האינטרסים של מקסיקו בעולם על מנת להגן על מקסיקנים באשר הם". הוושינגטון פוסט דיווח הלילה כי הנשיא הזמין גם את המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, לביקור בארצו.

מדובר בפגישה מפתיעה במיוחד על רקע התבטאויות העבר של טראמפ בנוגע למהגרים ממקסיקו, וכן על רקע הבטחת הבחירות שלו לבנות גדר בגבול בין שתי המדינות, שאותה לדבריו תממן מקסיקו בעצמה. עם פתיחת הקמפיין שלו, ביוני 2015, אמר איל הנדל"ן הניו יורקי: "כשמקסיקו שולחת הנה אנשים, הם לא שולחים את המיטב שלהם. הם שולחים הנה אנשים עם הרבה בעיות. הם מביאים לכאן פשע, סמים, אנסים. וחלק, אני מניח, הם אנשים טובים".

פניה נייטו תקף גם הוא בחריפות את טראמפ, ואמר בחודש מרץ האחרון בריאיון לעיתון הרואה אור במקסיקו סיטי כי "זו הדרך שבה מוסיליני הגיע וזו הדרך שבה היטלר הגיע". בהקשר להצעותיו של טראמפ אמר הנשיא המקסיקני בריאיון אחר כי "נראה שהן פוגעות ביחסים שאנחנו מעוניינים בהם עם ארצות הברית".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ יחשוף את תכנית ההגירה שלו ברביעי: "נאום משמעותי"
דיווח בארצות הברית: האקרים זרים פרצו למחשבי ועדת הבחירות
הקש האחרון: עוזרתה של קלינטון נפרדה מבעלה בצל פרשות המין

הציוץ של טראמפ על ביקורו במקסיקו:

פניה נייטו מודיע שטראמפ קיבל את הזמנתו:

הביקור של טראמפ במקסיקו מגיע ברקע הדריכות במערכת הפוליטית בארצות הברית לקראת הנאום הצפוי הלילה (01:00 בשעון ישראל), שבו יבהיר מה מדיניות ההגירה המדויקת שבה הוא מתכוון לנקוט אם ייבחר. בתחילת הקמפיין הצהיר טראמפ כי יפעל להקמת "כוח גירוש" שיוציא מתחומי ארצות הברית את כל 11 מיליון המהגרים הבלתי-חוקיים שחיים בה ויקים חומה בגבול עם מקסיקו. בשבועות האחרונים החל טראמפ להסתייג ממדיניותו המקורית, אך דבק בתכנית הקמת החומה.

בשבוע שעבר, באירוע של רשת "פוקס ניוז", נשאל על עמדתו בנושא גירוש המהגרים: "האם יש חלק של החוק שאותו תסכים לשנות עבור אלה התורמים לחברה, השומרים על החוק, שיש להם ילדים כאן?". טראמפ השיב: "היו לי פגישות מצויינות עם מנהיגי קהילות היספנים, ובהחלט יכול להיות ריכוך, כיוון שאנחנו לא מחפשים לפגוע באנשים".

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ באירוע התרמה, איווה. אוגוסט 2016. AP
בעד או נגד גירוש מהגרים? טראמפ/AP

לדבריו, אותם מהגרים בלתי-חוקיים לא יקבלו אזרחות וישלמו מסים כחוק. "כולם מסכימים שצריך להוציא את הרעים החוצה, אבל כשאני פוגש אלפי אנשים, ואני רואה אנשים חזקים, נהדרים, שבאים ואומרים לי 'מר טראמפ, אני אוהב אותך, אבל לקחת מישהו שנמצא פה 15-20 שנה ולזרוק אותו ואת משפחתו החוצה', זה קשה", אמר.

דברים אלה זכו לביקורת מהאגף הימני במפלגה הרפובליקנית, ובין היתר ממושלת אלסקה והמועמדת לתפקיד סגן הנשיא לשעבר, שרה פיילין, שהתייצבה לצידו של טראמפ במהלך תקופת הפריימריז. בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" הזהירה פיילין מפני "אכזבה עצומה" במפלגה הרפובליקנית במקרה שבו טראמפ יחליט לרכך את עמדתו בנוגע להגירה. "חלק מהמסר ששמענו עליו בשבוע האחרון בהחלט לא עקבי עם העמדה הקשיחה שהתומכים שמעו לאורך כל הדרך", אמרה פיילין.

(עדכון ראשון: 5:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully