וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: רה"מ השווה בין סמל המדינה חשוף החזה ללובשות הבורקיני

בהתבטאות שהרגיזה ושעשעה את יריביו הפוליטיים אמר מנואל ואלס כי בניגוד לנשים המוסלמיות, החזה החשוף של מריאן, סמל המהפכה הצרפתית, מבטא חופש. היסטוריונים ביטלו את ההשוואה ואף כינו אותה "טיפשית"

צילום: AP, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס שעשע ואף הכעיס אמש (שלישי) פוליטיקאים והיסטוריונים רבים במדינה, לאחר שעירב את סמל הרפובליקה, מריאן, בסערת איסור לבישת הבורקיני, בגד הים הצנוע המיועד לנשים מוסלמיות אדוקות. "החזה של מריאן חשוף משום שהיא מאכילה את העם, היא לא לובשת רעלה, משום שהיא חופשייה", הוא אמר, וגרם לרבים בצרפת להרים גבה.

ההיסטוריונית מטילדה לרר, מומחית למהפכה הצרפתית, הגדירה את השימוש במריאן כסמל פמיניסטי כ"טיפשי". לדבריה, מריאן היא בסך הכל מטאפורה, והשימוש בחזה שלה הוא "ביטוי אמנותי" שאין לו שום קשר לנשיותה. הפוליטיקאית ססיל דופלוט הוסיפה ואמרה כי הערתו של ראש הממשלה אירונית, בהתחשב בעובדה שהיא חובשת כומתה – סמל נוסף של מהפכה הצרפתית.

עוד בוואלה! NEWS:
מלצר בפריז גירש שתי מוסלמיות שלבשו חיג'אב: "טרוריסטיות"
צרפת: למרות הפסיקה - ראשי הערים מסרבים לבטל את איסור הבורקיני
רגע לפני ההמראה: שני טייסים נעצרו בבריטניה בחשד שהיו שיכורים

פסל מריאן בכיכר הרפובליקה בפריז בהפגנות שלאחר פיגוע הטרור במערכת "שרלי הבדו". 2014. Gettyimages, GettyImages
"מריאן לא לובשת רעלה משום שהיא חופשייה". הפסל של מריאן בפריז/GettyImages, Gettyimages

לצד התבטאויותיו האחרונות של ואלס, בשבוע שעבר הגן ראש ממשלת צרפת על זכותם של ראשי העיריות בריביירה הצרפתית לאסור על לבישת הבורקיני, המכסה את כל גוף האישה וכולל גם כיסוי ראש. זאת, למרות קביעתו של בית המשפט העליון במדינה כי האיסור מנוגד לחוקה ומפר חירויות אזרחיות בסיסיות. "הצרפתים צריכים להיות פטריוטים מול ההקצנה המוסלמית, ואסור להתפשר על מקומן של הנשים בתהליך", אמר.

אין כמעט פוליטיקאי צרפתי שוויתר על התייחסות לסוגיית הבורקיני שמסעירה את צרפת בשבועות האחרונים. עובדה זו אינה מפתיעה במיוחד על רקע תחילתו של המרוץ לנשיאות המדינה. גם הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, שכבר השיק את הקמפיין שלו לבחירות שיתקיימו בשנה הבאה, קרא לאסור את לבישת בגד הים הצנוע בחופי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנואל ואלס ראש ממשלת צרפת באוניברסיטת תל אביב. מגד גוזני
"צריכים להיות פטריוטים אל מול ההקצנה". ואלס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully