וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן מגבה את אלשיך: "לא הצדיק את שיטור היתר נגד יוצאי אתיופיה"

השר לביטחון הפנים הביע תמיכה במפכ"ל המשטרה והבהיר כי האחרון ביקש "להצביע באומץ" על תופעה קיימת, שבמסגרתה שוטרים חושדים יותר בבני העדה, ועל הטיפול בה. "יוצאי אתיופיה הם בשר מבשרה של החברה הישראלית", הוסיף

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גיבה אמש (שלישי) את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ואמר כי "הוא לא הצדיק את תופעת שיטור היתר נגד ישראלים יוצאי אתיופיה ולא גיבה אותה". ארדן הבהיר כי המפכ"ל, שאמר אתמול כי "טבעי ששוטרים יחשדו יותר בבני העדה האתיופית", עשה את ההיפך ממה שמיוחס לו - ו"הצביע באומץ" על הבעיה ועל טיפול המשטרה בה.

"כל תיאור אחר של דברי המפכ"ל או הסקת מסקנות לכיוון ההפוך אינו נכון ויוצר עיוות ותחושות קשות ללא כל הצדקה, בעיקר לאחר שהמשטרה הבהירה שוב את כוונת המפכ"ל בתשובתו", הוסיף ארדן, והדגיש כי "הישראלים יוצאי אתיופיה הם בשר מבשרה של החברה הישראלית וחלק ממשטרת ישראל עצמה".

עוד בוואלה! NEWS:
יוצאי אתיופיה דורשים התנצלות מאלשיך: "נותן לגיטימציה לגזענות"
ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"
מרדף בנתב"ג: רכב פרץ את מחסום הכניסה ונעצר עם נשקים שלופים

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשייך בטקס חילופי מפקד מג"ב. ניב אהרונסון
"מגבה אותו ואת התכניות שמיישמת המשטרה". ארדן ואלשיך/ניב אהרונסון

השר הבהיר כי יחד עם אלשיך, הוא מוביל שינויים רבים שנועדו לטפל ביחס המשטרה ליוצאי אתיופיה באמצעות לימוד הקהילה, קליטת חברי הקהילה במשטרה וקידומם, טיפול משמעתי והגברת השקיפות בארגון. "הסברו של המפכ"ל לא נועד בשום אופן להצדיק את שיטור היתר, אלא לתאר את הלכי הרוח של השוטרים שגרמו להם בעבר לפעול באופן שגוי", אמר.

ארדן הוסיף כי "כמי שמכיר היטב את עמדת המפכ"ל ואת מעשי המשטרה בתחום שיטור היתר מול אוכלוסיות מסוימות - אני מגבה אותו ואת התכנית שמיישמת המשטרה תחת פיקודו ובהתאם למדיניותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מוקדם יותר התייחסו במשטרה לסערה שעורר אלשיך לאחר שהתיחס לתופעת אלימות השוטרים נגד יוצאי העדה האתיופית במהלך כנס בתל אביב. אלשיך ציין כי "כאשר שוטר פוגש חשוד מהקהילה המעורבת בפשיעה, מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מבאחר" והבהיר כי המשטרה פועלת לצמצם את הבעיה.

"למען הסר ספק, הדברים שנאמרו על ידי המפכ"ל, ולא צוטטו במדויק בתקשורת, אין ולא הייתה בהם כל כוונה לפגוע בישראלים יוצאי אתיופיה, אלא נאמרו מתוך גילוי לב שנועד לאפשר תיקון ושיפור הממשקים", נמסר מהמשטרה.

עוד נמסר כי הם מקדישים "חשיבה מעמיקה להבנת הפער הקיים בין שוטרים לבין ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל". לטענתם, "מפכ"ל המשטרה הודה בגילוי לב כי לאחר בדיקה עצמית מעמיקה גילינו כי אכן ישנו שיטור יתר בכל הנוגע לממשק שבין שוטרים ליוצאי קהילת אתיופיה בישראל".

הפגנת יוצאי אתיופיה, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
דברי אלשיך גונו וגררו תגובות זועמות בקהילה. הפגנת יוצאי אתיופיה ב-2015/ראובן קסטרו

דבריו של המפכ"ל עוררו סערה פוליטית וגררו תגובות זועמות מצד יוצאי העדה האתיופית. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הביע התנגדות לדברי אלשיך, וכתב בטוויטר כי "דבריו שופכים אור על תופעה חמורה. אני קורא לו לתקן ולהבהיר את דבריו, כי אסור שמישהו יבין מהם שזה לגיטימי לחשוד יותר באזרח אתיופי או ערבי".

גם יו"ר הסיעה המשותפת, ח"כ איימן עודה, יצא נגד הדברים. "לא מפתיע ואפילו מתבקש לשמוע שמפכ"ל המשטרה חושב שיחס גזעני ומפלה כלפי האוכלוסייה יוצאת אתיופיה היא טבעית", מסר. "המשטרה הפקירה לחלוטין את הביטחון האישי של האזרחים הערבים, בכך שסימנה אותנו כאויבים ולא כאזרחים, אך המשטרה גם פוגעת באופן שיטתי בכלל האוכלוסיות המוחלשות במדינה".

פעילים בולטים בקהילה דרשו מאלשיך להתנצל על דבריו וכינו אותם "אומללים, פוגעניים, פסולים ואף גזעניים". "המפכ"ל בדבריו הכתים את קהילת יוצאי אתיופיה, ולמעשה כינה אותה כקהילה פושעת, ויותר מזה, המפכ"ל נתן לגיטימציה והכשר להתנהגות הגזענית של המשטרה כלפי יוצאי אתיופיה וקבוצות אחרות", אמר מנכ"ל עמותת טבקה – צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה, פנטהון אספה דויט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully