וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ פלסטיני: משרד החינוך בצ'כיה קבע - תל אביב בירת ישראל

31.8.2016 / 0:48

אטלסים שנמצאים בשימוש במדינה האירופית לא יציינו את ירושלים כבירת ישראל. זאת בעקבות פנייה של השגריר הפלסטיני: "גם החוק הבינלאומי והאיחוד האירופי מתנגדים להכרה בירושלים". משרד החוץ יילחם בהחלטה: "אין גבול להסתה הפלסטינית"

מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015. יותם רונן
עיר הבירה החדשה של ישראל? תל אביב/יותם רונן

מתיחות בין ירושלים לפראג בעקבות החלטת משרד החינוך של צ'כיה ולפיה אטלסים לא יציינו את ירושלים כבירת ישראל. לפי דיווחים במדינה, ההחלטה התקבלה בעקבות לחץ מהשגרירות הפלסטינית, שמחתה על ספר גיאוגרפיה רשמי שהציג את ירושלים כבירה, ודרש להציג את תל אביב כבירת ישראל. ממשרד החוץ נמסר אמש (שלישי) כי הם פועלים מול ממשלת צ'כיה לביטול את ההוראה.

בשבועות האחרונים, בעקבות תלונות הורים בקהילה הפלסטינית בצ'כיה על אטלס של הוצאת שואוקארט, פנה השגריר הפלסטיני למשרד החוץ והתריע כי הגדרת ירושלים כבירת ישראל "אינה מקובלת, לא רק על ידי הפלסטינים, אלא גם על ידי החוק הבינלאומי והאיחוד האירופי". הפנייה הועברה למשרד החינוך שדרש מההוצאה לשכתב את המידע או שיאבד את ההכרה כספר רשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש לזרם פליטים חדש: הונגריה תקים גדר שנייה בגבולה
מכה לדאעש: דובר הארגון והסגן של אל-בגדאדי נהרג בחאלב
יוצאי אתיופיה דורשים התנצלות מאלשיך: "קורא לנו פושעים"

מתפללים בעיר העתיקה בתשעה באב, ירושלים, 14 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
"גם האיחוד האירופי לא מכיר בירושלים כבירת ישראל". מתפלל בכותל המערבי/נועם מושקוביץ

דוברת משרד החינוך בצ'כיה אמרה כי "עמדת צ'כיה על מעמד ירושלים ברורה והיא מתכתבת עם זו של האיחוד האירופי. צ'כיה אינה מכירה במזרח ירושלים כחלק מישראל, ומדינות האיחוד, כולל צ'כיה, רואות בירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות, ישראל ופלסטין העתידית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר כי "משרד החוץ פועל במרץ מול הגורמים הרלוונטיים בממשלת צ'כיה כדי לבטל את ההוראה הנלוזה. אין גבול להסתה הפלסטינית, שאינה מסתפקת בהרעלת נפשותיהם של פלסטינים צעירים, אלא מבקשת לזרוע שקר בקרב בני נוער בצ'כיה". במקביל, יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, קרא לגולשים לפנות לנשיא צ'כיה מילוש זמאן בפייסבוק. "בואו נפעיל יחד לחץ חזרה",כתב, וקרא לגולשים לכתוב בצ'כית "אני ישראלי וירושלים בירתי".

צ'כיה נחשבת לאחת מידידות ישראל באירופה, והייתה המדינה האירופית היחידה שהתנגדה לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם ב-2012. רה"מ בנימין נתניהו מבקר בפראג בקביעות, ואחת לשנה מקיימות ממשלות ישראל וצ'כיה מפגש לקידום שיתוף הפעולה.

הפוסט של ח"כ יאיר לפיד

במאי נפגש ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובטוקה עם נתניהו ונחתמו חמישה מסמכים חדשים של שיתוף פעולה בתחומי הגנת סייבר, תיירות, שיתוף פעולה בינלאומי, שיתוף פעולה תלת-שנתי בתחומי המדע, התרבות והחינוך וכן שיתוף פעולה בתחומי הטכנולוגיה, המדעים והחדשנות.

(עדכון אחרון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully