וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורביו של בן אליעזר מקווים לקבור איתו גם את עננת השחיתות

31.8.2016 / 0:45

בהלוויה בחולון נאמרו מלים חמות מפי בכירי המדינה שנזכרו באנושיות שאפיינה את השר לשעבר. דווקא בנו, יריב, היה זה ששבר את קשר השתיקה על ההאשמות נגד אביו וסיפר בדמעות על "הפרשה הארורה"

עריכת וידאו: אביב אירגז.

(בווידאו: הלווייתו של בן אליעזר, היום)

בואו נניח לפואד לנוח בשלווה. זו הייתה הבקשה שריחפה מעל מאות האנשים שהגיעו לבית העלמין בחולון ללוות את השר וחבר הכנסת לשעבר בנימין בן אליעזר בדרכו האחרונה. בואו נציין את עשייתו הביטחונית, המדינית והציבורית לאורך עשרות שנים, את החום, הפתיחות והחברות. הכתם שהטילו החשדות והאישומים כמעט ולא הוזכר, כמו גם היעדרות בנו אופיר שלא הגיע מחו"ל מחשש שיקרא לחקירה. כאילו מבקשים יקיריו של פואד לקבור גם את עננת השחיתות.

מאז מת השבוע (ראשון) ממחלת כליות, נידונה שאלת המורשת שהותיר אחריו בן אליעזר, שהיה בו, כפי שהגדיר רה"מ, "שילוב שובה לב של חיוניות, חינניות, ממזריות והרבה פטריוטיות".

במקביל למהללים את קורות חייו של הילד שעלה מעיראק, שחייו נשזרו בצה"ל, מערכת הביטחוו והפוליטיקה, עלתה ביקורת על טשטוש העובדות בנוגע לשחיתות בה נחשד לקראת סוף חייו. השר לשעבר יוסי ביילין הצהיר כי פואד היה "הפוליטיקאי המכוער שגורם לאנשים רבים לסלוד מן הפוליטיקה" והתגאה כי אינו מצטרף לשיירת המברכים בשבחי ה"פוליטקלי קורקט".

עוד בוואלה! NEWS:
"יחסר למדינת ישראל": השר לשעבר בנימין בן אליעזר הובא למנוחות
המפכ"ל על האלימות נגד אתיופים: "השוטרים חושדים בהם יותר"

דולי בן אליעזר אלמנתו של בנימין בן אליעזר לצד קברו  - בתום הלוויה בחולון. ראובן קסטרו
משפחתו של בן אליעזר לצד הקבר הטרי/ראובן קסטרו

בהלוויה נגוזה הביקורת, ולחילופין - העלו בכירי המדינה על נס את חסדיי האיש שנתן את שנותיו למדינה, ולשעה קלה הייתה תחושה נדירה של ממלכתיות. ראש הממשלה לצד יו"ר האופוזיציה, חרדים לצד חילונים, שמאלנים לצד ימנים: בקהל שעמד בחום המהביל של סוף אוגוסט נראו כולם, מכל קצות הקשת. מאורי אריאל ועד זהבה גלאון, מאריה דרעי ועד עמר בר-לב.

רוחב היריעה של הנוכחים, כמו גם הזיכרונות שהעלו היושבים בקהל מחוויותיהם עם בן אליעזר, הדגישו את ייחודו במערכת הפוליטית, בה פעמים רבות מגיעים למשרות רמות ומאבדים מגע עם הציבור – העממיות והנגישות ."לא היית צריך להילחם כדי להגיע אליו", נזכר ריצ'רד פרס, אחד הפעילים הוותיקים במפלגת העבודה בשולי הטקס, שכמו המנוח, נשא עמו תחושה בלתי אמצעית.

יריב בן אליעזר בהלווית אביו בנימין בן אליעזר בחולון. ראובן קסטרו
בנו של בן אליעזר, יריב, בהלוויית אביו/ראובן קסטרו

נתניהו דיבר, לא מהנייר, על שיחותיו עם פואד על חומוס ועל פול. הנשיא לשעבר שמעון פרס נזכר באופטימיות שלו ואיך היה "איש של אנשים ואיש של חברים". רעייתו דולי הגדירה אותו כ"תחנת כוח" ו"לווייתן ענק", שסביבו אלפי דגים קטנים "שנמשכו כמו מגנט למקור עוצמה וכוח". יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, סיפר על מפגשים שכללו סמבוסק לוהט ותה חם, שיבח את אנושיותו ולא שכח לעקוץ את ביילין.

"יורשה לי לצטט פילוסוף ידוע שאמר כי "אין בושה גדולה יותר לאדם מחוסר אנושיות". אתה פואד, סבלת לא מעט בתקופה האחרונה ואפילו לאחר מותך גם מביטויים של חוסר אנושיות. ואילו עלייך יעידו כולם תמיד את ההיפך, האנושיות הייתה חלק מרכזי באישיותך", אמר.

את ההסכמה שבשתיקה של הדוברים שלא להזכיר את האישומים הפר בנו יריב, שנפרד בדמעות תוך האשמת "הפרשה הארורה" שגרמה "כל כך הרבה מכאובי נפש" ותרמה לטענתו להידרדרות במצבו. עבור קרוביו, הוא נענש מספיק כשנאלץ לוותר על חלום חייו להיות נשיא. כעת, כשמת כשהוא מחזיק בחזקת החפות, הם מקווים שגם עננת השחיתות תנוח על משכבה בשלום.

(עדכון אחרון: 22:45)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתו של בנימין בן אליעזר בחולון. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נתניהו בהלוויה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully