וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"ר על משפט אזריה: "חובה להעמיד לדין גם כשהרוחות סוערות"

30.8.2016 / 19:00

הפרקליט הצבאי הראשי התייחס בכנס בתל אביב לביקורת על העמדתו לדין של הנאשם בהרג מחבל: "ההחלטות לא תמיד פופולריות". השרה שקד תקפה באירוע את היקף החקיקה בכנסת: "הגיעה לרמה מסוכנת"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: סיקור משפט אזריה, אתמול)

הפרקליט הצבאי תת-אלוף שרון אפק התייחס היום (שלישי) לביקורות על החלטות הפרקליטות הצבאית, ובכלל זה העמדת אלאור אזריה לדין באשמת הרג מחבל מנוטרל בחברון. "במקום שבו בוצעה לכאורה עבירה חמורה, אחריותנו וחובתנו להעמיד דין. גם כשהרוחות סוערות וההחלטות לא תמיד פופולריות", אמר בכנס בתל אביב.

"בחודשים האחרונים אני שומע לא אחת כי החלטות שקיבלנו לקיים הליכים גורמות נזק למדינה ולצבא, שהליך פלילי פוגע בתדמית צה"ל והמדינה ושעדיף להימנע", אמר ורמז בין היתר לאמירותיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. "ביקורת היא חשובה וחיונית בחברה דמוקרטית ואני מכבד אותם, אבל מחובתנו להעמיד לדין".

לדבריו, "מערכת שמעניקה חסינות אוטומטית למשרתים בה, ששלטון החוק בה הוא קלישאה ולא מציאות, אינה יכולה לשמור על חוסנה ולא תוכל להגשים את מטרותיה. 25 שנות שירות בצה"ל לימדו אותי שהצבא מוסרי ולכן מוטלת עלינו חובה להוקיע תופעות קשות ולהגיש כתב אישום כדי שהאמת תתברר בבית הדין הצבאי".

עוד בוואלה! NEWS:
כדי למנוע חדירות פעילי חיזבאללה: צה"ל מקים מכשול בגזרת הר דב
תקרית חמורה: חייל צה"ל נותר לבד בשטח אימון - בזמן תרגול ירי
הלחימה בסוריה מחריפה - וכך העימות האפשרי בין ארה"ב לטורקיה

תא"ל שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"הצבא מוסרי ולכן מוטלת עלינו האחריות להוקיע תופעות קשות". תא"ל אפק/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נשא אף הוא דברים בכנס והתייחס במרומז לבדיקה הנעשית בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני רואה חשיבות רבה בכך שבדיקות וחקירות הנוגעות למשרתי הציבור יערכו במהירות, כפי שהדבר קורה בפועל בימים אלו ממש", אמר. "הכול, כמובן, מבלי להתפשר על מקצועיות הליכי החקירה והבדיקה ועל מיצוי הפעולות הנדרשות על מנת להגיע לחקר האמת".

מנדלבליט הוסיף כי "הצורך בהבאת המידע לציבור מהווה, לשיטתי, חלק מתפיסה רחבה הרבה יותר של שקיפות ציבורית הדרושה אף היא לשם הבטחת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק".

"אך יש לזכור, כי גם בתחום עדין ורגיש זה של אכיפת החוק ובירור האמת, עלינו לערוך איזון תמידי בין הרצון לשקף לציבור את מצב הדברים המתגלה מן הבדיקות והחקירות המתנהלות, ככל הניתן בזמן אמת, לבין אינטרסים ייחודיים לתחום זה הנובעים משיקולי הבדיקה והחקירה ומטובתה. אני ער לציפייה לקבלת מידע ביחס לבדיקות ולחקירות המתנהלות. וברגע שהדבר יתאפשר – הדברים יובאו לידיעת הציבור ללא דיחוי".

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
"השקיפות נחוצה לשם הבטחת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק". מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

שרת המשפטים איילת שקד תקפה בחריפות את אופן החקיקה בכנסת. לדבריה, בישראל יש עודף חקיקה עד כדי פגיעה בדמוקרטיה. "החקיקה בישראל הגיעה לרמה מסוכנת", קבעה.

"החופש של כל אחד ואחת מאתנו נפגע עמוקות מתחרות החקיקה הזו שבין חברי הכנסת, מההתערבות המוגזמת בחייו. את התחרות הבריאה בין העסקים במשק אנחנו מחליפים בתחרות מזיקה בין חברי הכנסת והשרים. גאה על בלימת 1,100 הצעות חוק בוועדת שרים לחקיקה. החל ממושב הכנסת הקרוב לא יתאפשר יותר להעביר הצעת חוק עונשית בלי להחזיק בחוות דעת מקצועית של משרד המשפטים".

השרה איילת שקד, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"החקיקה בישראל הגיעה לרמת מסוכנת". שקד/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully