וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע חדירות פעילי חיזבאללה: צה"ל מקים מכשול בגזרת הר דב

30.8.2016 / 14:15

גורמי צבא מסרו לוואלה! NEWS כי כוחות מפיקוד הצפון החלו לחפור תעלות ולהניח גדר באזור הסמוך לחוות שבעא, מוקד לעימות עם ארגון הטרור. דובר צה"ל: "מדובר בעבודות לחיזוק ההגנה"

עריכה: ניר חן

(בינואר: מטען הופעל אל עבר כוח צה"ל בהר דב; לא היו נפגעים בתקרית)

כוחות הנדסיים של צה"ל בפיקוד הצפון החלו בימים האחרונים בעבודות בגזרת הר דב במטרה למנוע חדירות לשטח ישראל. גורמי צבא מסרו לוואלה! NEWS כי במסגרת הפעילות הנרחבת לאורך גבול לבנון נחפרות תעלות והוצבה גדר כדי להקשות על חדירה מהאזור.

הפעילות ההנדסית תואמה מראש עם כוחות יוניפי"ל של האו"ם ועם וצבא לבנון, כמתחייב ממנגנון התיאום הכולל פגישות מקצועיות קבועות בין הצדדים. גזרת הר דב סמוכה לחוות שבעא, שלהן חשיבות רבה בעיני חיזבאללה. הארגון רואה בה סלע המחלוקת עם ישראל.

בגזרה זו נוהג חיזבאללה להגיב צבאית נגד ישראל כי לכאורה אין עדיין הכרעה בינלאומית למי יש בעלות על הקרקעות בחוות - אם לסוריה או ללבנון - והיכן בדיוק עובר קו הגבול הבינלאומי ביניהן. מדובר צה"ל נמסר כי "במרחב הר דב והחרמון נערכות עבודות הנדסיות בשטח ישראל לשיפור התשתיות וחיזוק ההגנה".

בינואר התפוצץ מטען בסמוך לכוח צה"ל בגבול לבנון. בתגובה, ירה חיל התותחנים פגזים לעבר אזורים חשודים סמוך לחוות שבעא. כבישים רבים באזור הגבול נחסמו בהוראת הרשויות בישראל. חיזבאללה קיבל אחריות על הנחת המטען ומסר בהודעה לתקשורת כי עשה זאת בעקבות חיסולו של סמיר קונטאר, שחוסל חודש קודם לכן.

לקריאה נוספת בנושא
כוננות גבוהה בגבול לבנון: בצה"ל חוששים מתגובה נוספת של חיזבאללה
קצין ישראלי בכיר לאתר סעודי: "תגובתנו לחיזבאללה תהיה קשה"

ארוע הר דב פיצוץ מטען. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל בגזרת הר דב לאחר פיצוץ מטען, ינואר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully