וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לכחלון: צמצם את הצעת חוק ההסדרים בטרם תעלה בכנסת

30.8.2016 / 14:30

יו"ר הכנסת פנה לשר האוצר לאחר שהיועץ המשפטי של המשכן התריע כי החוק במתכונתו הנוכחי מהווה "פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה". זאת, לטענתו בשל עשרות תיקוני חקיקה הנכללים בו ונוגעים לרפורמות שנויות במחלוקת

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

(לפני שבועיים: הממשלה דנה באישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018)

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (ליכוד), פנה היום (שלישי) לשר האוצר, משה כחלון ודרש לצמצם את היקף הצעת חוק ההסדרים המרכיבה את תקציב המדינה לשנים 2017-2018. "במצב הדברים הקיים לא ניתן יהיה להניח את הצעת חוק ההסדרים המסתמנת על שולחן הכנסת", כתב אדלשטיין לכחלון וביקש להנחות את משרד האוצר לדון עם צוות מטעם המשכן ולהגיע להסכמות שיאפשרו את הנחת חוק ההסדרים על שולחן הכנסת במועד.

אדלשטיין שיגר את הפנייה לכחלון בעקבות מכתב של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, שהתריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים "תהווה פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה עד כדי פגם היורד לשורש ההליך". זאת לטענתו, מכיוון שבנוסח הנוכחי נכללים בהצעה עשרות תיקוני חקיקה במגוון תחומים ורפורמות מורכבות ושנויות במחלוקת.

עוד בוואלה! NEWS:
הממשלה אישרה פה אחד את תקציב המדינה לשנים 2018-2017
ראשי הרשויות נגד גזרות התקציב: שביתה כללית החל מ-31 באוגוסט
מסתמן: קיצוץ של יותר מחצי מיליארד שקלים בתקציבי ההשכלה הגבוהה

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ביקש להגיע להסכמות שיאפשרו הנחת הצעת חוק ההסדרים על שולחן הכנסת. אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

לדברי ינון, היקף הצעת חוק ההסדרים עומד בניגוד למדיניות הכנסת ובניגוד לעקרונות שנמסרו בעבר לנציגי הממשלה באשר להכללת נושאים בחוק ההסדרים. ינון ציין כי מדובר בעקרונות שנועדו מחד לאפשר לממשלה להוביל בזמן קצר יחסית מהלכי חקיקה בתחומי התקציב והצמיחה, ומאידך לאפשר לכנסת ולחבריה למלא באופן סביר את תפקידם. במכתב המליץ ינון לאדלשטיין לא להניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת אלא אם תצומצם באופן משמעותי.

ינון מחה במכתבו על לוח הזמנים הדחוק לדיונים בחוק ההסדרים בוועדות הכנסת, שצפויים להתחיל בסוף חודש אוקטובר עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ ולהסתיים עד ה-31 בדצמבר. "הואיל ולוח הזמנים הרלוונטי אינו מותיר בידי ועדות הכנסת אלא מספר שבועות מצומצם לצורך דיון וליבון הנושאים השונים, אני סבור כי אין אפשרות לקיים הליך חקיקה תקין בכל הנושאים הנכללים בהצעת החוק לפי החלטת הממשלה", כתב.

שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
הביא בתחילת החודש לאישור תקציב המדינה הדו-שנתי בממשלה. כחלון/נועם מושקוביץ

אדלשטיין התריע מוקדם יותר השבוע בפגישה עם גורמים בכנסת מפני מצב בו חוק ההסדרים ישמש כ"מסלול עוקף כנסת", בנושאים שאינם קשורים במישרין לתקציב המדינה. "מוטלת עלינו האחריות לאזן בין האינטרס הציבורי בקידום רפורמות להורדת יוקר המחיה ועידוד הצמיחה, לבין קיומם של הליכי חקיקה תקינים המאפשרים דיון וליבון של הנושאים השונים, שחלקם מורכבים ושנויים במחלוקת", אמר אז.

חוק ההסדרים הינו חוק שמובא בצמוד לחוק התקציב המאגד עשרות חוקים ותיקוני חקיקה בנושאים של מדיניות כלכלית המובאות לאישור הכנסת כמקשה אחת. החוק, שאושר בממשלה בתחילת החודש יחד עם תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2017-2018 כולל השנה עשרות סעיפים הנוגעים, בין היתר, לרפורמות בתחומי יוקר המחיה ומוצרי צריכה, לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות, להגברת התחרות בשוק התקשורת, לשינויים בחלוקת כספי הארנונה וכן לכלים להגדלת היצע הדיור. רבים מן הסעיפים נחשבים לשנויים במחלוקת וצפויים לגרור דיונים וקרבות פוליטיים עזים בדרך לאישור הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully