וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יבוטלו תקנים בשירות הלאומי לארגונים שרוב מימונם זר

30.8.2016 / 11:15

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד יוזם חוק שמכוון בעיקר נגד ארגוני שמאל, "שעלולים להוות חלק מהמאבק הפוליטי הבינלאומי במדינת ישראל". מדובר בארגונים שיותר ממחצית ההכספים שלהם מגיע מחו"ל

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(חוק העמותות עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, בחודש שעבר)

הצעת חוק תנסה לבטל את התקנים של השירות הלאומי-אזרחי בארגונים שעיקר מימונם מגיע ממדינות זרות. הצעת חוק, שאותה יזם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), מכוונת בעיקר נגד ארגוני שמאל ומבקשת למנוע שירות לאומי בגופים "שעלולים להוות חלק מהמאבק הפוליטי הבינלאומי במדינת ישראל, באמצעות המימון הזר המוזרם על ידי מדינות זרות לעמותות ישראליות שונות לתועלתן". הצעת החוק, המזכירה את חוק העמותות שעבר בחודש שעבר, תונח על שולחן הכנסת בשבוע הבא.

לפי הצעת החוק, ארגון שעיקר מימונו - יותר מחצי - מגיע ממדינות זרות, לא יוכל להינות מתקני שירות לאומי-אזרחי. ההצעה מכוונת בעיקר למספר נמוך של תקנים המוקצים כיום לשירות לאומי-אזרחי בארגוני שמאל כמו "בצלם", "גישה" ומוקד הסיוע לפליטים מהגרים. אלו ארגונים שכיום נהנים משירות לאומי ויותר מ-50% ממימונם מגיע ממדינות זרות.

חבר הכנסת אמיר אוחנה בשעת משחק עם ילדים לרגל חגיגות 50 שנה למשכן הכנסת. מור שאולי
"משהו נפגם במערכת החיסונית של המדינה". ח"כ אוחנה בכנסת, ינואר/מור שאולי

לטענת ח"כ אוחנה, הצעת החוק נועדה להילחם בתופעה שלפיה המדינה שולחת מתנדבים לשרת בגופים שעיקר מימונם במדינות זרות. לדבריו, אלו גופים "הפועלים נגד המדינה בארץ ומחוצה לה, הן בדרך של הצגת מדינת ישראל כפושעת מלחמה, הן בדרך של הגנה על אויבי ישראל מארגוני הטרור והן בדרך של הכפשת חיילי צה"ל והצגת תמונה מעוותת ושקרית על פעילותם". לדבריו, "משהו נפגם במערכת החיסונית של מדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "לא ייתכן שאנו בעצמנו נספק כוח אדם מסובסד לארגונים הפועלים למען אינטרסים של מדינות זרות, מציגים את מדינת ישראל כפושעת מלחמה, מגנים על גדולי הטרוריסטים ומוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל המגנים על כולנו לילות כימים". לדבריו, "ניסיתי להביא להפסקת האבסורד הזה באמצעות הגשת שאילתא לשר החקלאות האחראי על השירות הלאומי, אך לצערי לא ראינו שינוי במדיניות. אין מנוס אם כן מהגשת הצעת חוק שתביא להפסקתו".

בתנועת הימין "אם תרצו" בירכו על הצעת החוק. לדברי המנכ"ל מתן פלג, התנדבות במסגרת עמותות קיצוניות הפועלות נגד המדינה במימון ממשלתי זר, הינו בבחינת "הרצחת וגם ירשת". פלג הוסיף כי "המעורבות הממשלתית הזרה של אירופה בענייניה הפנימיים של ישראל התרחבה מאד בשנים האחרונות ונראה כי אינה יודעת שובע. הצעת החוק מבקשת להגן על מוסד השירות הלאומי מאותה התערבות פנימית הולכת וגדלה. התערבות בלתי-דמוקרטית מיסודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully