וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תושבי הגליל הפגינו: "ביבי מקשיב לנסראללה יותר מאשר לנו"

30.8.2016 / 3:46

כ-70 בני אדם הפגינו במטולה במחאה על אי-הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה. המפגינים הקימו מאהל מחאה 5 מטרים מגבול לבנון, שלדבריהם יהיה מאויש עד שדרישותיהם ייענו: "זאת מלחמת עולם"

צילום: מאיר וקנין
מחאה של תנועת "שינוי כיוון" נגד אי-הכללתה של תכנית לחיזוק יישובי הצפון בתקציב המדינה. מטולה. 29 באוגוסט 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
ההפגנה התקיימה תחת אבטחה כבדה. הפגנת תושבי הגליל, אמש/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

כ-70 בני אדם הפגינו אמש (שני) במטולה במחאה על אי-הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה שאושר בשבועות האחרונים. בהפגנה השתתפו תושבים ממטולה, מקריית שמונה, מחצור הגלילית, מטובא זנגרייה ומקיבוצים ומושבים באזור, שהקימו מאהל מחאה במרחק של חמישה מטרים מגבול לבנון. הלילה ילונו במאהל חמישה מוחים, ולדבריהם הם יתחלפו במשמרות עד שדרישותיהם יענו. בשל הקרבה לגבול, התקיימה ההפגנה תחת אבטחה כבדה של צה"ל.

לטענת אנשי תנועת "שינוי כיוון", שהוקמה בידי תושבים מאצבע הגליל, המחאה מגיעה על רקע "הנתונים הקשים של אצבע הגליל, המשך נטישת הצעירים, היעדר מקומות עבודה ושירותי רפואה והחלטת הממשלה לגנוז את ההבטחה שלה בסך 18 מיליארד שקלים לתכנית לצפון". הם הוסיפו כי הם דורשים מהממשלה ליישם את התכנית שגובשה על ידי משרדי הממשלה לפיתוח הגליל, "התכנית כבר קיימת וכל מה שנשאר זה לתקצב וליישם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מדד החינוך החדש מעורר התנגדות: "ברגע שמדדת ערכים, רצחת אותם"
ירושלים במתקפה חריפה על שליח האו"ם: "מעוות את ההיסטוריה"
הקש האחרון: עוזרתה של קלינטון נפרדה מבעלה בצל פרשות המין

עשרות פעילים הפגינו במטולה נגד ביטול תכנית לחיזוק הצפון. ספק 500
"כל מה שנשאר זה לתקצב וליישם". הפגנת תושבי הגליל, אמש/ספק 500

אביה לוי מיסוד המעלה אמרה כי "ממשלת ישראל יצרה משוואה מעוותת: כשהגבול שקט אז מזניחים, וכשהגבול רועש אז משקיעים. למדנו לצערנו שביבי מקשיב לנסראללה יותר מאשר לתושבי הגליל, ולכן אנחנו כאן. הרי אם נסראללה יאיים פתאום ראש הממשלה יקשיב".

אביב עזוז, מיוזמי הקמת המאהל, אמר כי "הגליל מתחיל לשנות דיסקט. אי אפשר יותר להיות מנומסים. אנו נזכיר כל יום לממשלה איך בחרה מיוזמתה להתנתק מהגליל". לדבריו, "זאת מלחמת עולם. אנחנו יודעים מה אנחנו שווים, אנחנו יודעים מה מגיע לנו. וזה מגיע לנו בזכות ולא בחסד".

חבר מועצת העיר קריית שמונה, יורם מלול, תקף את ראשי המועצות ואמר כי הם צריכים להוביל את המאבק. "לא ייתכן שהם מסתתרים מאחורי גב התושבים, אבל הם בוחרים לשבת בשקט ומעדיפים שאנחנו נתלכלך", טען.

לדבריו, "גם מחאת האוהלים התחילה מכמה אוהלים בודדים ברוטשילד. מתחיל כאן דבר גדול. אין כאן ימין ואין כאן שמאל. יש כאן עתיד שלנו ושל הילדים שלנו". מלול הוסיף כי "דווקא ימי השקט בגבול הצפון הם הזמן הכי נכון להשקיע בגליל ולחזק אותו. הכסף הולך למטרות לא ראויות, המטרות הראויות הן לחזק את הגליל".

מחאה של תנועת "שינוי כיוון" נגד אי-הכללתה של תכנית לחיזוק יישובי הצפון בתקציב המדינה. מטולה. 29 באוגוסט 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"הכסף הולך למטרות לא ראויות". הפגנת תושבי הגליל, אמש/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

מישל, פעיל חברתי מקריית שמונה, אמר כי חייהם של תושבי אצבע הגליל דומים לחיים בבסיס צבאי. "אנחנו לא רוצים לחיות יותר כמו בבסיס צבאי. אנחנו רוצים לחיות כמו שחיים בתל אביב, בירושלים וברעננה", אמר. "כל פוליטיקאי מגיע לכאן כדי לדפוק סלפי וללכת. את ההבטחות הם שוכחים שנייה אחר כך. לא ייתכן שהאזור הזה לא מקבל ולו אגורה שחוקה אחת".

לדברי ניסן זאבי, תושב מטולה, האזור זקוק למנועי צמיחה. "זה מונח שאריה דרעי ידע היטב לשנן אותו בעל פה, עכשיו הגיע הזמן ליישם אותו. אזור התעשייה במטולה ריק", תיאר. הוא הוסיף כי "במשך שנתיים בנו כאן תכנית. היא נגנזה בלילה אחד. שנים עשו פה הפרד ומשול. מטולה עבדה לבד, טובא עבדה לבד, הקיבוצים עבדו לבד, קריית שמונה עבדה לבד. ועכשיו אנחנו חייבים לעבוד ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully