וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מראה מוטרף": עשרות אלפי חסידות נחתו באגמון החולה

30.8.2016 / 0:46

כמדי שנה נתנו החסידות את האות לפתיחת הסתיו אך לדברי מנהלת האגמון, מספרן חריג ביחס לנדידות הקודמות. "אני לא זוכרת כמויות כאלה", אמרה והוסיפה כי גם עיטים גמדיים ודיות שחורות בדרכם

עונת הנדידה אגמון החולה. עינבר רובין, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
"כמויות שמאפיינות יותר את נדידת האביב". חסידות באגמון החולה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, עינבר רובין, קק"ל

עשרות אלפי חסידות שהגיעו מאירופה ונחתו השבוע באגמון החולה של קק"ל ירו את יריית הפתיחה של עונת נדידת הסתיו. ענבר רובין, מנהלת האגמון, הסבירה כי החסידות הגיעו במועד הרגיל, אך מספרן היה חריג ביחס לנדידות סתיו אחרות. "בכל שנה החסידות מדייקות במועד הגעתן כמו שעון שוויצרי – בסוף אוגוסט. זאת בגלל שהן לא מתחילות את הנדידה לפי שינויי מזג האוויר. ברגע שהן מרגישות שהימים מתקצרים - מבחינתן זה הזמן לזוז דרומה", אמרה.

"הלהקה שנחתה כאן בימים האחרונים הייתה מאוד גדולה ביחס לכמויות של החסידות שמגיעות אלינו במסגרת נדידת הסתיו. אני עובדת כאן כבר יותר מעשר שנים ואני לא זוכרת כמויות כאלה, שמאפיינות יותר את נדידת האביב", הוסיפה רובין. "בדרך כלל בסתיו מגיעות אלינו מאות או כמה אלפי חסידות, אבל הפעם נחתו אצלנו עשרת אלפים חסידות ואפילו יותר".

לקריאה נוספת:
הישג לירוקים: קו המתח החדש לא יסכן מאות אלפי עופות בעמק החולה
לקראת נדידת האביב: העגורים באגמון החולה פתחו ב"אימוני טיסה"
שינויים בהרגלי הנדידה: כך הפך אגמון החולה לביתם של העגורים

עגורים באגמון החולה. ענבר רובין, קק"ל, מערכת וואלה!
עם הגעת העגורים עונת הנדידה תגיע לשיאה. עגורים באגמון החולה, בפברואר האחרון/מערכת וואלה!, ענבר רובין, קק"ל

החסידות הן הראשונות שפותחות את עונת נדידת הסתיו והן מגיעות מארצות אירופה כשפניהן מועדות לארצות החמות ביבשת אפריקה. בימים הקרובים צפויים להגיע גם עשרות אלפי שקנאים, אבל נדידת הסתיו תגיע לשיאה בסוף ספטמבר עד אמצע אוקטובר, עם הגעת העגורים שעשרות אלפים מהם נוהגים לחלוף באגמון עד חודש מרץ. אבל עד שהעגורים יגיעו צפויות לחלוף בשמי ישראל עוד מאות אלפי ציפורים שיעשו את דרכן מהארצות הקרות לארצות החמות.

"קיבלתי אתמול דיווח מגיאורגיה על 47 אלף איות צרעים (עוף דורס ממשפחת הנציים – ע"ח) שיצאו לדרכן לכיוון ישראל. זה העוף הדורס הראשון שחולף בשמיים שלנו בנדידת הסתיו והם יכולים להגיע לכמויות של 400 אלף פרטים, כשישראל היא תחנת מנוחה ללילה אחד בלבד", סיפרה רובין. בנוסף לאיות הצרעים צפויים לחלוף בשמי ישראל עיט גמדי, זרון סוף ודיות שחורות שחלקן מעדיפות להישאר בישראל ולהעביר בה את עונת החורף.

"למרות שזאת רוטינה שחוזרת על עצמה אלפי שנים, וגם אני בעצמי חווה אותה שנה אחרי שנה, כל פתיחה של עונת נדידה מרגשת אותי מאוד. זה מראה מטורף", סיכמה רובין. "קשה להסביר במילים את תחושת המתח לקראת הגעתן, את ההרגשה המדהימה כשרואים אותן נוחתות כאן בהמוניהן וכמובן גם את החשק לעוף איתן".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully