וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הטורקי מתקדם: "טיהרנו עשרה כפרים נוספים מגורמי טרור"

טורקיה הודיעה כי המורדים הנתמכים בידי אנקרה שולטים על 400 קמ"ר מדרום וממערב לג'ראבלוס. בהודעה לא צוין אם הכוחות פעלו נגד דאעש או הכורדים. ארדואן: "נמשיך עד שלא יהיה סיכון לאזרחינו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מבצע "מגן הפרת" ממשיך, על אף הביקורת הנשמעת מצד ארצות הברית וגורמים נוספים במערב. היום (שני) הודיע צבא טורקיה כי כוחות המורדים הנתמכים בידי אנקרה הצליחו לטהר "מגורמי טרור" עשרה כפרים נוספים, הנמצאים מדרום לעיירה ג'ראבלוס שבצפון סוריה. עוד נכתב כי הכוחות ממשיכים מערבה, וכי המורדים כעת שולטים בשטח של כ-400 קמ"ר מדרום וממערב לג'ראבלוס. בהודעת הצבא לא נמסר אם אותם "גורמי טרור" הם לוחמים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) או הכוחות הכורדיים.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום כי מדינתו תמשיך במבצע עד שלוחמי דאעש והלוחמים הכורדיים לא יהוו איום על אנקרה. בהודעה מטעמו מסר הנשיא כי ממשלו נחוש לנקוט בכל הצעדים הדרושים בתוך טורקיה ומחוצה לה. "המבצע בג'ראבלוס הוא ההשתקפות של נחישותנו", אמר ארדואן והוסיף: "המבצע שלנו יימשך עד שארגוני הטרור כמו דאעש, המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK) והמיליציה הכורדית בסוריה (YPG) לא יסכנו את אזרחינו".

במקביל, סוכנות הידיעות הטורקית "דואן" דיווחה כי דאעש ירה רקטות לעבר מחוז קיליס הסמוך לגבול, ושלושה בני אדם נפצעו. בתגובה, טורקיה ירתה פגזים לעבר מוקדי הירי. בנוסף, הצבא הודיע כי ב-24 השעות האחרונות ערכו הכוחות בסוריה 61 מתקפות ארטילריה בסביבות העיירה ג'ראבלוס, ופגעו ב-20 מטרות. "אנו נוקטים בכל הצעדים ומציגים רגישות מרבית כדי למנוע פגיעה באזרחים", נמסר, על רקע הטענות לפגיעה בחפים מפשע במהלך מתקפות הצבא.

עוד כתבות בנושא:
ארה"ב מגנה את הלחימה של טורקיה בכורדים בסוריה: "בלתי מתקבל"
דיווח: 35 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות של טורקיה בסוריה
טורקיה הפציצה את הכורדים בסוריה - וספגה הרוג ראשון במבצע

טנקים של טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
"ערכנו 61 תקיפות ארטילריה". טנקים טורקיים בגבול עם סוריה/רויטרס

כוחות "המועצה הצבאית של ג'ראבלוס" – קבוצת מורדים ערבים המהווים חלק מה"כוחות הסוריים הדמוקרטים", הנתמכים בידי ארצות הברית, הודיעו היום כי על מנת למנוע פגיעה באזרחים, הם החלו להסגת דרומה. "אנו מודיעים על נסיגה לאזור הנמצא מדרום לנהר סג'ור על מנת להציל את חייהם של אזרחים"', נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחלקת ההגנה האמריקנית גינתה היום את הפגיעה בכוחות שאינם משתייכים לדאעש במהלך המבצע, והודיעה כי מהלכים שאינם מתואמים יעניקו יתרון לארגון הקיצוני. עוד נמסר בהודעה כי לפי המידע שהגיע לידיהם, הדרישה הטורקית מ-YPG לסגת למזרח נהר הפרת בוצעה באופן משמעותי. מוקדם יותר קרא ברט מקגורק, שליחו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, לצדדים הלוחמים להתרכז במאבק בארגון הקיצוני.

השר הטורקי לענייני האיחוד האירופי, עומר צ'ליק, התייחס לביקורת על הפעולות הצבאיות של מדינתו, ואמר כי לאף מדינה אין זכות להגיד לטורקיה נגד איזה ארגון עליה לפעול. כמו כן, סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוש, הדגיש כי ארצו אינה מתכוונת להישאר באופן קבוע על אדמת סוריה. "כל הצדדים המעורבים עודכנו ביציאתנו למבצע 'מגן הפרת', כולל הממשלה בסוריה. אני בטוח בכך שרוסיה עדכנה אותם", ציין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully