וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים כופה הפרדה בגיל שלוש: "לא מוכן שבני ילמד בלי בנות"

29.8.2016 / 13:00

30 הורים בעיר התבשרו כי הגן המעורב שאליו רשמו את ילדיהם לא ייפתח. העירייה העמידה לרשותם בחירה: גנים נפרדים לבנים ולבנות - או גן מרוחק ממקום מגוריהם. "בתי עוד לא בת 3, וכופים עליה הפרדה מגדרית". העירייה: "הברירות בטווח ההנחיות של משרד החינוך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדם הבוחר לחנך את ילדיו להפרדה מהגיל הרך – שיבושם לו". מחאת ההורים מחוץ לגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית ירושלים הודיעה לכ-30 הורים מהשכונות גבעת שאול וקריית משה בעיר כי הגן שאליו רשמו את ילדיהם לא ייפתח – והעמידה לרשותם גנים נפרדים לבנים ולבנות, או גן מרוחק מאוד משכונותיהם. ביום חמישי האחרון גילו ההורים כי בניית הגן העירוני המעורב של הגננת הדס מנחם, אליו רשמו את ילדיהם כבר בחודש ינואר, לא תסתיים בזמן לתחילת שנת הלימודים. "הבת שלי עוד לא בת שלוש, וכבר כופים עליה הפרדה מגדרית", אמרה גפן ביר, שבתה שובצה לגן.

ההורים, דתיים וחרדים, אינם מוכנים לשלוח את ילדיהם הפעוטים לגנים מופרדים. "אדם הבוחר לחנך את ילדיו להפרדה מהגיל הרך – שיבושם לו, אך זכותנו לבחור לילדינו חינוך מעורב", כתבו במכתב לראש העירייה ניר ברקת. "הצבת הבחירה בין גן מרוחק לגן מופרד, למעשה מחייבת אותנו לשלוח את ילדינו לגן מופרד, בהינתן ואיננו יכולים להרחיק עד לגן אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך 3 שנים: זינוק של 40% במספר המורים הערבים במגזר היהודי
לקראת החזרה ללימודים: רוב הציבור לא מעריך את מערכת החינוך
"גטאות לאתיופים": למרות ההוראה - ילדים מרוכזים באותם בתי ספר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני חרדי, אבל לא מוכן את שילד בן שלוש לא ילמד עם בנות". איתמר ובנו יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני כשבועיים אחד ההורים הבחין כי מבנה הגן עדיין לא שופץ. כך גילינו שהוא לא ייפתח", סיפר איתמר לוי, תושב קריית משה ואביו של יוסף בן השלוש. "אני לא מוכן לשלוח את בני לגן חרדי, וגם ללכת לגן במרחק של שני קילומטרים בכל בוקר איני יכול. אני חרדי, אבל אני לא יכול לקבל את זה שילד בן שלוש לא ילמד עם בנות".

חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הגיל הרך בעיר, הרב אהרון לייבוביץ (ירושלמים), אמר כי הוא מקווה שיימצא פתרון לבעיה. "לא יעלה על הדעת שעשרות ילדים ייאלצו ללמוד במסגרות מופרדות בניגוד לרצון הוריהם". לדבריו, "בירושלים יש חינוך איכותי ומצוין – בעיקר בגלל שהעיר מאפשרת ומעודדת את התאמת מוסדות החינוך לאוכלוסיות השונות. יש לשמר את האוכלוסייה הפלורליסטית בעיר, ולדאוג להקצאות מתאימות של מבני חינוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עיריית ירושלים: "החלופה נמצאת בטווח ההנחיות של משרד החינוך"

מעיריית ירושלים נמסר: "בשכונת קריית משה מתוכננים שישה גני ילדים הנמצאים בבינוי ותכנון. כשהתברר שהגן החדש שבנייתו הייתה אמורה להסתיים עד פתיחת שנת הלימודים תשע"ז לא יהיה מוכן בזמן, נעשו מאמצים גדולים למציאת פתרון חלופי. רק לאחר שלא הוסדר מקום חלופי, הודעות נמסרו להורים".

לדברי העירייה, השיבוצים החלופיים הם במרחק של עד 1.8 קילומטרים ממקום מגוריהם של הילדים ובהתאם להנחיות משרד החינוך. "כל משפחה תוכל לבחור בין שיבוץ בסמיכות גבוהה לביתה עם התאמה חלקית להשקפת עולמה, או רחוק יותר, ועדיין בטווח הנחיות משרד החינוך, בהתאמה מלאה להשקפת עולמה", הוסיפו בעירייה. במנהלת החינוך של העיר עדיין מנסים לאתר מקום חלופי כדי לפתוח את הגן בכל זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא יעלה על הדעת שעשרות ילדים ילמדו במסגרות מופרדות בניגוד לרצון הוריהם". יוסף בן השלוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully