וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגנה את הלחימה של טורקיה בכורדים בסוריה: "בלתי מתקבל"

29.8.2016 / 17:10

שליחו של אובמה לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש קרא לכל הצדדים להתרכז במאבק בארגון. דבריו נאמרו ברקע התקדמות המורדים הנתמכים בידי אנקרה בצפון המדינה. הכורדים: "כוחותינו ממזרח לפרת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית ביקרה היום (שני) את הלחימה בין צבא טורקיה לבין ארגוני מורדים שונים בצפון סוריה וטענה כי היא "לא מקובלת". ברט מקגורק, שליחו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש), קרא לצדדים להתרכז במאבק בארגון. "ארצות הברית לא מעוברת בפעילות הזאת, היא לא מתואמת עם ארצות הברית ואנחנו לא תומכים בה", הדגיש.

אתמול כבשו ארגוני מורדים הנתמכים בידי אנקרה שטחים מדרום לעיירת הגבול ג'ראבלוס, שהיו בידי קבוצות החברות בכוחות הסוריים הדמוקרטים, קואליציית מורדים הנתמכת בידי וושינגטון. הכוחות מורכבים בעיקר מלוחמי המיליציה הכורדית (YPG) שאותה מגדירה אנקרה ארגון טרור.

היום מסרו גורמים ביטחוניים באזור כי הם מתגברים את כוחותיהם בעיר מנבג', שבצפון המדינה ונכבשה החודש מידי "המדינה האסלאמית". עם זאת, דובר של הממשל הכורדי האוטונמי הכחיש זאת ואמר כי הכוחות לא שייכים ל-YPG. "יש תגבורות, אבל לא של ה-YPG מאחר שהוא נמצא ממזרח לנהר הפרת", מסר איברהים איברהים, ראש לשכת התקשורת של הממשל האוטונמי. דובר המיליציה רדור חליל חיזק את דבריו ואמר כי הטענות של טורקיה ולפיהן היא נלחמת בכורדים ממערב לפרת אינן נכונות. "זה תירוץ להרחב הכיבוש של השטח הסורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מורדים הנתמכים בידי אנקרה לצד טנק טורקי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר הטורקי לענייני האיחוד האירופי, עומר צ'ליק, התייחס לביקורת על הפעולות הצבאיות של מדינתו, ואמר כי לאף מדינה אין זכות להגיד לטורקיה נגד איזה ארגון עליה לפעול. כמו כן, סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוש, הדגיש כי ארצו לא אינה מתכוונת להישאר באופן קבוע על אדמת סוריה. "כל הצדדים המעורבים עודכנו ביציאתנו למבצע 'מגן הפרת', כולל הממשלה בסוריה. אני בטוח בכך שרוסיה עדכנה אותם", ציין.

באנקרה האשימו היום את הכורדים בביצוע טיהור אתני בצפון סוריה. שר החוץ מבלוט צ'בושאולו טען כי הם מנסים להתיישב באזורים ששוחררו מדאעש ושב על הדרישה שעליהם לסגת ממזרח לנהר הפרת. לדבריו, "זאת הסיבה שה-YPG וה-PYD (הזרוע הפוליטית של המיליציה) לא מרגישים בנוח עם המבצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אמר מפקד בשורות המורדים כי הכוחות הנתמכים בידי טורקיה מתכננים לכבוש את העיר מידי הארגונים המקורבים לכורדים. מנבג', שנמצאת ממערב לנהר הפרת, שוחררה על ידי קואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. המתקפה גובתה על ידי הקואליציה הבינלאומית שאותה מובילה ארצות הברית.

טורקיה פתחה במבצע "מגן הפרת" בשבוע שעבר וטענה כי מטרתו להרחיק את דאעש ואת הכורדים מגבולה הדרומי. היא הבהירה כי לא תאפשר נוכחות של ה-YPG ממערב לנהר והמיליציה טענה כי כוחותיה כבר לא נמצאים באזור זה.

(עדכון ראשון: 9:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully