וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העורף הלוגיסטי" של דאעש בסיני הושמד - ומספר הפיגועים באזור ירד

29.8.2016 / 11:40

לוואלה! NEWS נודע כי בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית בפיגועים שמצליחה להוציא לפועל שלוחת "המדינה האסלאמית" בחצי האי. אמנם פעילותו של הארגון המסוכן נמשכת בקרבת הגבול עם ישראל, אך בעקבות הפגזות מסיביות של הצבא - הוא נחלש משמעותית. דיווח לאולפן

עריכת וידאו: ניר חן.

מספר הפיגועים של שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני נמצא בירידה משמעותית בחודשים האחרונים - כך מסרו גורמים מצריים וישראליים לוואלה! NEWS. אמנם הפעילות של הארגון הרצחני נמשכת בחצי האי ובעיקר בצפון-מזרח סיני, בסמוך למשולש הגבולות עם רצועת עזה וישראל, אולם מספר הפיגועים נגד צבא מצרים ירד בהשוואה ל-2014 ו-2015. בטרם נשבע אמונים לדאעש לפני כשנה וחצי נקרא הארגון אנסאר בית אל-מקדס.

גורמים מצריים סיפרו כי הפעילות הצבאית במרכז חצי האי, ובראשה סדרה של התקפות אוויריות באזור ג'בל אל-חלאל - המוכר כהר סיני - הביאה לפגיעה קשה ביכולת הצבאית של דאעש. לפי כשלושה חודשים הודיע הקולונל מוחמד סמיר, דובר צבא מצרים, כי חוסלו "88 חמושים מחברי הקבוצות הג'יהאדיסטיות במרכז סיני ובצפון חצי האי". גם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי התייחס אז לפעולה הזו שהתמקדה בהר סיני, הנחשב לאזור בעייתי במיוחד, והודיע כי מדובר בהצלחה משמעותית במלחמה נגד הטרור - יחד עם הבהרה שמצב החירום במדינה השכנה יימשך.

עוד בנושא:
צבא מצרים: חיסלנו את מנהיג דאעש בחצי האי סיני
"נקבור את כל היהודים": דאעש מאיים על ישראל בסרטון חדש
זעם במצרים: שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש בסיני מתהדק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמעט מאה הרוגים ועשרות פצועים בהפגזות מאי. לוחמי דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבל אל-חלאל היה במשך שנים למעוז הקבוצות הקיצוניות בחצי האי, בעיקר בגלל המבנה הטופוגרפי שלו; באזור ישנן מערות רבות שהפכו את היעד לאחד האזורים המועדפים של אנשי דאעש - מעין "טורה בורה של סיני". הפעולה האווירית הנרחבת במאי לא רק שחיסלה כמעט מאה פעילי הארגון, אלא גם פצעה מאות, עשרות מהם במצב קשה, והשמידה מחסנים של אמצעי לחימה ותחמושת שהוסתרו שם במשך שנים. כך, למעשה, הושמד "העורף הלוגיסטי" של דאעש בסיני.

בתחילת החודש הודיע הצבא המצרי על הצלחה משמעותית נוספת, כשחיסל את מי שנחשב למפקד דאעש בסיני, אבו דואה אל-אנסרי. על פי ההודעה, רצף התקיפות מדרום לאל-עריש, שבמהלכן חוסל אל-אנסרי, הגיע בעקבות מודיעין מדויק ובמהלכן הופגזו מספר מחסני נשק וחוסלו 45 פעילים בארגון.

בתוך כך, נמשך התיאום הביטחוני עם ישראל ושיתוף הפעולה עמה בנושאים אלה. לאחרונה ביצעה מצרים כמה מחוות משמעותיות כלפי ישראל במישור הדיפלומטי, שמעידות במידה רבה על ההתקרבות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully