וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר רעידת האדמה: באיטליה חוששים מחדירת המאפיה למאמצי השיקום

הרשויות הזהירו כי ארגוני הפשיעה, שהשיגו חוזי בנייה רבים לאחר רעשים קטלניים בעבר, עשויים לעשות זאת שוב. גורם בכיר טען כי ליקויים במבנים שהוקמו על ידי המאפיה הובילו להרס גדול יותר: "טרגדיה כזאת אינה רק שאלה של גורל"

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: שניר דבוש

רעידת האדמה שהכתה בשבוע שעבר במרכז איטליה גבתה קרוב ל-300 קורבנות והביאה לחורבן מבנים רבים באמטריצ'ה ובעיירות נוספות הסמוכות למוקד הרעש. כעת מזהירות הרשויות במדינה מפני סכנה נוספת - מעורבות המאפיה האיטלקית במאמצי השיקום. פרנקו רוברטי, התובע העומד בראשה של המנהלה הלאומית של איטליה למאבק במאפיה, טען אתמול (ראשון) בריאיון לעיתון "לה רפובליקה" כי המאפיה עלולה "לחדור" לחוזי הבנייה בעקבות הרעש.

"בנייה מחדש לאחר רעידת אדמה מושכת במיוחד עבור ארגוני פשיעה", הסביר, "יש סיכונים, ואין כל טעם להסתיר זאת". לדבריו, המאפיה פעלה באופן דומה לאחר רעידת האדמה באירפיניה, הסמוכה לנאפולי, בשנת 1980, שבה יותר מ-2,400 בני אדם איבדו את חייבם, וקרא לנקוט צעדים שימנעו את מעורבותם של ארגוני הפשיעה במאמצי השיקום הנוכחיים.

עוד בוואלה! NEWS:
מוזיאונים באיטליה נרתמים לשיקום נזקי הרעש: "נפגין סולידריות"
איטליה מציינת יום אבל לאומי; מניין ההרוגים עלה ל-290
"העיר מתפוררת": מאות רעשי המשנה באיטליה מקשים על החיפושים

הריסות לאחר רעידת האדמה באיטליה, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
"אין טעם להסתיר את הסיכונים". הריסות באמטריצ'ה, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי הדיווח ב"גרדיאן" הבריטי, "דראנגטה", המאפיה באזור קלבריה שבדרום איטליה, הייתה מעורבת בחוזי הבנייה לאחר רעידת האדמה בלאקווילה בשנת 2009. משפט מתנהל בימים אלה נגד היזם המקומי סטפאנו ביאזיני ונגד שני נאשמים נוספים בגין חלקם בהעברת חוזי בנייה למאפיה. גזר דינם צפוי להינתן בחודש הבא.

רוברטי הדגיש כי הרשויות "הפיקו לקחים" ברעידת האדמה בשנת 2009, והבהיר: "אנחנו מוכנים". עם זאת, הוא טען כי ללא צעדים נוספים, המאפיה עלולה לקבל חוזי בנייה רבים, כפי שעשתה בעבר. מלבד התמיכה בפשע המאורגן, התובע טען כי בנייה שבוצעה על ידי המאפיה באזורים שהוכו ברעידות אדמה הובילה להרס נרחב יותר ולאובדן חיים, בשל ליקויי הבנייה הרבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פעולות החילוץ אחרי רעידת האדמה באיטליה, אוגוסט 2016. רויטרס
"הפקנו לקחים". פעולות החילוץ לאחר רעידת האדמה, בשבוע שעבר/רויטרס

במקביל, התביעה באיטליה פתחה בשתי חקירות נפרדות בנוגע לחשדות לליקויי בנייה באזורים שנפגעו בשבוע שעבר, שבהם יותר מ-2,600 בני אדם נותרו ללא קורת גג. "כולם חושדים שטרגדיה כזאת אינה רק שאלה של גורל", הסביר ג'וזפה סייבה, התובע הכללי במחוז רייטי, מצפון לרומא, שמוביל את החקירה. לדבריו, "חובתנו היא לבדוק אם הייתה גם אחריות מצד גורמים אנושיים".

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully