וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פרשות שוחד בכתב אישום חמור אחד: בן אליעזר מת בעודו נלחם על חפותו

29.8.2016 / 0:03

פרשת השוחד של השר לשעבר, שפרצה בזמן שהתמודד על הנשיאות, אילצה אותו לפרוש מהמרוץ תוך שהוא מכחיש את החשדות נגדו. עם השנים החריף מצבו הבריאותי, אך למרות זאת נדחתה בקשתו לעיכוב הליכים. לאחרונה הוחלט כי הוא אינו יכול לקחת חלק פעיל במשפטו

צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת ו-AP, עריכה: אוהד פיטר

בעוד עננת הפרשה הפלילית מרחפת מעל ראשו מת אתמול (ראשון) שר הביטחון והח"כ לשעבר בנימין פואד בן אליעזר. כתב האישום נגדו נותר תלוי ועומד אף שלפני כחודש הוחלט כי מפאת מצבו הבריאותי, הוא אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו. בעקבות החלטה זו נאלץ היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לשקול שוב את בקשת עיכוב ההליכים שהגישו עורכי דינו, אך עד היום, יום מותו של בן אליעזר, לא התקבלה החלטה.

פרשת בן אליעזר התפוצצה בפברואר 2014, לאחר שנחשפה לראשונה בטור של אלדד יניב שפורסם בוואלה! NEWS. היא החלה בחודש יוני באותה השנה, עת התמודד בן אליעזר על נשיאות המדינה, עם זימונו הראשון של בן אליעזר לחקירה במשרדי להב 433 בלוד. במהלך בדיקת החשדות נגדו, מצאו החוקרים העברות כספים לא כשרות לחשבונו. בין היתר, נבדק אם ההעברות לחשבונו של בן אליעזר הן למעשה כספי שוחד שניתנו ליו"ר מפלגת העבודה לשעבר מצד שורה של אנשי עסקים ויזמי נדל"ן, שעמם ניהל בן אליעזר לכאורה קשר.

החקירה הובילה את בן אליעזר לפרוש מהמרוץ לנשיאות, תוך שהוא מכחיש את החשדות כלפיו וטוען ל"מסע הכפשות" שנוהל נגדו. כשנה לאחר פרישתו הוגש נגדו כתב אישום, שגולל את מעורבותו בחמש פרשות שעיקרן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. בכתב האישום נטען כי בעת שכיהן בן אליעזר כחבר כנסת וכשר בין השנים 2007 ו-2014, הוא דרש וקיבל סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן.

מותו של בנימין בן אליעזר:
השר לשעבר בנימין בן אליעזר הלך לעולמו בגיל 80
במערכת הפוליטית נפרדים: "פואד ייזכר עם חיוך תמידי וצ'פחות חבריות"

בנימין בן אליעזר בעת ההצבעה על הבחירות לנשיאות. ראובן קסטרו
טען ל"מסע הכפשות" נגדו. בן אליעזר/ראובן קסטרו

כתב האישום תיאר כיצד ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, המיר בן אליעזר מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים שהחזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק. כמו כן, בן אליעזר הואשם כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו"ר הכנסת בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.

בדיון הראשון במשפטו כפר בן אליעזר, שנעדר ממנו בשל מצבו הבריאותי, בכתב האישום החמור שהוגש נגדו. בהמשך, במענה לכתב האישום, טענו סנגוריו, עורכי הדין יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר, כי השר לשעבר "סבל מטראומה גופנית ונפשית קשה כאשר נפל למשכב. הוא היה מצוי שמונה ימים במצב תרדמת, תלוי בין חיים ומוות, מאז ישנה הידרדרות מתמדת במצבו הבריאותי והקוגניטיבי, זיכרונו נפגע, ואירועים שלמים נשכחו ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, חנניה, מערכת 'במחנה'

בעקבות מצבו הרפואי הגישו הסנגורים בקשה לעיכוב הליכים מהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, אולם הוא דחה אותה בטענה כי מצבו הרפואי אינו מצדיק זאת. "היועץ לא מצא כי יש במצבו הרפואי, שבו הוא אינו מקל ראש, ובנימוקים שפורטו בבקשתו כדי להצדיק את עיכוב ההליכים פליליים במקרה זה", נמסר מלשכת היועץ.

עם זאת, לפני כחודשיים קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא כי בן אליעזר, שהואשם בקבלת שוחד, אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו ושלח את הצדדים להידברות בסוגיה. לפיכך, נקבע כי לא יתנהל משפט נגד בן אליעזר, אך התיק לא ייסגר. לנוכח החלטת בית המשפט, נאלץ מנדלבליט לשקול שוב את בקשת עיכוב ההליכים שהגישו עורכי דינו של בן אליעזר.

בדיון שבו החליט שגיא על שליחת הצדדים להידברות, טענה הפרקליטה שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי אין מניעה שבן אליעזר ישתתף באופן פעיל במשפטו. היא הסבירה כי מומחה מטעם המדינה בדק אותו ואישר זאת. אך חוות הדעת המלאה שהוגשה לשופט שגיא הובילה אותו לדחות את האפשרות לקיים דיונים בשיחת ועידה, וכן לקבוע כי בן אליעזר אינו יכול להשתתף במשפט. השופט שגיא הסביר, על פי חוות הדעת, כי בן אליעזר סובל מסיבוכים ומדימומים ואינו ערני רוב שעות היום.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully