וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפרסום בוואלה! NEWS: מטולה בשטח ישראל - גם ב"וויז"

28.8.2016 / 19:14

היישוב הצפוני במדינה "הוחזר" לישראל באפליקציית הניווט הפופולרית, לאחר שהוגדר בה כחלק מלבנון. מהחברה נמסר כי: "עסקים במטולה יכולים להרשם בכול עת באמצעות אתר הפירסום של וויז". בעלי צימרים ביישוב בירכו על התיקון

עריכה: טל רזניק

שעות אחדות לאחר פניית וואלה! NEWS לחברת waze, על כך שבאפליקציית הניווט מופיע רחוב הרקפת במטולה בשטח לבנון - "הוחזר" היום (ראשון) היישוב הצפוני בישראל למפת המדינה באפליקציה.

אמיר שושני, בעל צימרים ממטולה, שפעל בשלושת החודשים האחרונים מול החברה, בניסיון לתקן את הטעות, בירך על כך שכעת הצימרים שלו נמצאים בשטח ישראל - גם באפליקציה הפופולרית. "תוך שעות הנושא תפס תאוצה והתוצאה: כעת סיימתי שיחה עם בחורה נחמדה שהתקשרה אלי ממחלקת התמיכה של 'וויז' והצליחה לעשות מה שכל הפוליטיקאים לא מצליחים לעשות במשך שנים – למקם את הגבול בין ישראל ללבנון", כתב שושני בעמוד הפייסבוק שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
לפי וויז, מטולה נמצאת בלבנון: "האפליקציה לא מכירה בגבולות ישראל"
שני צעירים חשודים בביצוע מעשים מגונים בשתי נשים באזור המרכז
בת שבע מירושלים נדקרה על ידי בן משפחתה עם מספריים; מצבה בינוני

חביות שהאו"ם הציב לסימון הגבול הבינלאומי בין ישראל ללבנון, רחוב הרקפת מטולה. אוגוסט 2016. אמיר שושני, מערכת וואלה! NEWS
חזרה לישראל. חביות כחולות לסימון הגבול הנשקפות ממרפסת בצימר במטולה/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שושני

הבוקר, נשמע שושני אחרת לגמרי. "מאכזב מאוד שאפליקציה ישראלית לא מכירה בגבולות מדינת ישראל, במיוחד במקום שאף אחד לא מתווכח למי הוא שייך", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "אין עוררין על כך שמטולה על כל חלקיה נמצאת בשטח מדינת ישראל. אפילו האו"ם וממשלת לבנון מכירים בגבול הזה".

רגע לפני פתיחתה של "העונה החמה" של ענף התיירות באזור ניסה שושני לפרסם את הצימרים שבבעלותו באפליקציית waze, על מנת להקל על התיירים שהזמינו אצלו צימר לחופשת הקיץ, להגיע אליו עם רכבם. אלא שבכל פעם שניסה להכניס כתובת הצימר שבבעלותו, "הברונית אירוח בוטיק במטולה", לאפליקציה, זו המשיכה להצהיר על עמדתה הנחרצת כי מדובר בשטח המדינה השכנה - לבנון.

"אם נסתמך על ההכרזה של 'וויז', אז גם הבית שלי הסמוך לאתר, נמצא בשטח לבנון ולכן אני לא יכול לשמש כראש המועצה כי אני גר לכאורה מחוץ לגבולות ישראל", התבדח דויד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה. אזולאי הסביר כי בעלי עסקים נוספים במטולה שניסו בחודשים האחרונים להכניס את כתובת עסקיהם או לפרסם אותם נתקלו בבעיה דומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא האמינו כי הבעיה תיפתר בתוך שעות אחדות. צילום מסך מווייז/מערכת וואלה!, צילום מסך

שושני ואנשי תיירות נוספים במועצה קיוו כי עד לעונת התיירות הבאה הבעיה תיפתר, והאפליקציה הישראלית הפופולארית תכיר במיקום המושבה בשטחה הריבוני של ישראל. אלא שכמו שושני, גם הם לא האמינו שהבעיה תיפתר בתוך שעות אחדות מרגע פרסום הפרשה.

"אם הבנתי נכון, התברר שיש באתר בעיה טכנית שהצריכה אותם לפתח שתי מערכות למיקום בתי עסק: אחת לישראל ואחת לשאר העולם", הסביר שושני. "כעת, לאחת סדרת פעולות שביצעה מחלקת התמיכה, אנחנו על המערכת הישראלית ובקרוב כמו שאמר טל ברודי: 'אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה'. חזרנו ארצה ומטולה שבה להיות היישוב הכי צפוני בישראל. כולל רחובות הרקפת והגפן", הוסיף.

מחברת "וויז" נמסר כי "עסקים במטולה יכולים להרשם בכל עת באמצעות אתר הפירסום של וויז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully