וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי וויז, מטולה נמצאת בלבנון: "האפליקציה לא מכירה בגבולות ישראל"

28.8.2016 / 17:18

ניסיונות חוזרים ונשנים של אמיר שושני, בעל צימרים במושבה הצפונית, להכניס את כתובת האתר לאפליקציית הניווט הפופולרית, מעלים שוב ושוב תוצאות דומות – בית העסק נמצא בשטח השכנה העוינת מצפון. "זה אמנם העלה חיוך, אבל מאוד מאכזב", אמר

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הפרויקט ההנדסי של צה"ל שנועד למניעת חדירת גורמים עוינים מגבול לבנון)

כבר שלושה חודשים שאמיר שושני ממטולה מנסה להקל על התיירים המגיעים להתארח בצימרים שהוא הקים במושבה הפסטורלית בעזרת ניווט עם אפליקציית Waze. אלא שניסיונותיו הבלתי נלאים להכניס את כתובת האתר לאפליקציה הפופולרית, שהפכה לגאווה ישראלית, מעלים פעם אחר פעם תשובה אחת ועקשנית בסרבנותה – העסק היושב בין רחובות הגפן והרקפת ביישוב הצפוני, נמצא מחוץ לשטח מדינת ישראל.

"זה אמנם העלה חיוך על פניי, אבל זה מאוד מאכזב שאפליקציה ישראלית לא מכירה בגבולות מדינת ישראל, במיוחד במקום שאף אחד לא מתווכח למי הוא שייך", אמר שושני בשיחה עם וואלה! NEWS. "אין עוררין על זה שמטולה על כל חלקיה נמצאת בשטח מדינת ישראל. אפילו האו"ם וממשלת לבנון מכירים בגבול זה".

חביות שהאו"ם הציב לסימון הגבול הבינלאומי בין ישראל ללבנון, רחוב הרקפת מטולה. אוגוסט 2016. אמיר שושני, מערכת וואלה! NEWS
"מאוד מאכזב". החביות הכחולות לסימון הגבול נשקפות ממרפסת בצימר במטולה/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שושני

מהבית ומחדרי האירוח המדוברים נראים היטב גדר הגבול בין ישראל ללבנון והחביות הכחולות שהציב האו"ם, באמצעותן סימן את קו הגבול הבינלאומי. רגע לפני פתיחתה של "העונה החמה" של ענף התיירות ניסה שושני לפרסם את הצימרים שבבעלותו בוויז על מנת להקל על התיירים שהזמינו אצלו צימר לחופשת הקיץ. ואולם בכל פעם ששושני ניסה להכניס את הכתובת של "הברונית אירוח בוטיק במטולה" לוויז, זו המשיכה להצהיר על עמדתה הנחרצת כי מדובר בשטח השכנה העוינת מצפון.

"אם נסתמך על ההכרזה של וויז, אז גם הבית שלי, שממוקם בסמוך לאתר, נמצא בשטח לבנון, ולכן אני לא יכול לשמש ראש מועצת מטולה כי אני גר לכאורה מחוץ לגבולות ישראל", התבדח דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה בשיחה עם וואלה! NEWS. "כשאני מקליד כתובת, וויז נותנת לי מפת הגעה אליה, אבל גם לכפר מרג' עיון שבלבנון הוא נותן מפת הגעה. הבעיה מתחילה כשנכנסים לממשק הפרסום של וויז. כשמכניסים כתובת של עסק ורוצים לשלם בכרטיס אשראי, אז התשובה שהאפליקציה נותנת היא שאין למשלם אפשרות לעשות זאת מאחר שהכתובת המבוקשת נמצאת במדינה זרה".

חביות שהאו"ם הציב לסימון הגבול הבינלאומי בין ישראל ללבנון, רחוב הרקפת מטולה. אוגוסט 2016. אמיר שושני, מערכת וואלה! NEWS
"לפי וויז, גם הבית שלי נמצא בלבנון". הגבול הצפוני/מערכת וואלה! NEWS, אמיר שושני

אזולאי מסביר כי בעלי עסקים נוספים במטולה שניסו בחודשים האחרונים להכניס את כתובת עסקיהם או לפרסם אותם נתקלו בבעיה דומה. לדבריו, נציגי וויז הסבירו לבעלי העסקים כי האפליקציה תשודרג ותפתור את הבעיה, אולם עד כה דבר זה לא קרה. שושני ויתר התיירנים במטולה שנתקלו בבעיה דומה, מקווים עתה שאולי בעונת התיירות הבאה, גם האפליקציה הישראלית הפופולרית תכיר במושבה, שחוגגת בימים אלו 120 להיווסדה, כשטחה הריבוני של ישראל.

"אנחנו תושבי מדינת ישראל עם וויז ובלי וויז, ואנחנו גאים להיות ישראלים", סיכם אזולאי. "אנחנו מרגישים חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואני מרשה לעצמי לומר שמטולה חוגגת השנה 120 שנה להיווסדה בגאווה ובגאון ואנחנו מתכוונים להיות פה לפחות עוד 120 שנה".

מחברת "וויז" נמסר כי "עסקים במטולה יכולים להרשם בכל עת באמצעות אתר הפירסום של וויז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גאים להיות ישראלים". צילום מסך מוויז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully