וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניות שפכו ביוב בנמל ונקנסו: "לא נהסס להעלות את רף האכיפה"

המשרד להגנת הסביבה קנס אוניות שזיהמו את נמל חיפה בסך של 42 אלף שקלים. השר להגנת הסביבה אלקין: "לא נהסס להגביר את האכיפה נגד אוניות שיזרימו שפכים סניטריים - לרבות הגשת כתבי אישום"

אוניות נקנסו לאחר שהזרימו מי ביוב בזמן עגינה בנמל חיפה. אוגוסט 2016. ניר לוינסקי, מנהל תחנת צפון, יחידה ארצית להגנת הסביבה הימית, מערכת וואלה! NEWS
אחת האוניות שנקנסו/מערכת וואלה! NEWS, ניר לוינסקי, מנהל תחנת צפון, יחידה ארצית להגנת הסביבה הימית

המשרד להגנת הסביבה קנס שבע אוניות שהזרימו מי ביוב לים בזמן שעגנו בנמל חיפה. על כל אחת מהאוניות, שהפליגו תחת דגלי ישראל, סינגפור, מלטה, הולנד ופנמה, הוטל קנס בגובה 6,000 שקלים - וסך כל הקנסות עומד על 42 אלף שקלים. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הזרמת הביוב מהווה עבירה על חוק שמירת הניקיון ועל תקנות הנמלים והמשרד רואה את העבירות האלה בחומרה.

האוניות שפכו את הביוב לים בין החודשים ספטמבר 2015 ליוני 2016. מפקחי היחידה הארצית להגנה על הסביבה הימית הוזעקו למקום לאחר כל אירוע כזה במטרה לבצע בדיקות. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר עוד כי על האוניות העוגנות בנמלים לעמוד בתקנות הנמלים ובהנחיות לאיסור שחרור קולחים סניטריים בתחומי הנמל.

המשרד התריע בפני סוכני ובעלי האוניות כי ימשיך לעקוב אחר הנושא וישקול אף החמרת צעדי האכיפה, וייתכן כי יוגשו כתבי אישום. השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר כי הוא רואה את האירועים האלה בחומרה. "לא נהסס להעלות את רף האכיפה נגד אוניות שיזרימו שפכים סניטריים - לרבות הגשת כתבי אישום", אמר השר אלקין.

עוד בוואלה! NEWS:
משפט אזריה התחדש עם עדים נוספים: "המערכת הביטחונית סימנה מטרה"
בשירות נתניהו: החרדים עולים על הרכבת ומחפשים את הראש של כץ
חשד לפגע ברח ביפו: מתה מפצעיה הקשישה שנפגעה בתאונה

אוניות נקנסו לאחר שהזרימו מי ביוב בזמן עגינה בנמל חיפה. אוגוסט 2016. ניר לוינסקי, מנהל תחנת צפון, יחידה ארצית להגנת הסביבה הימית, מערכת וואלה! NEWS
במשרד שוקלים להחמיר את האכיפה/מערכת וואלה! NEWS, ניר לוינסקי, מנהל תחנת צפון, יחידה ארצית להגנת הסביבה הימית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully