וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאה, משפטן פלילי ותא"ל ללא רקע משפטי: ההרכב שידון בתיק בוכריס

28.8.2016 / 17:30

משפטו של מפקד חטיבת גולני לשעבר נפתח בבית הדין הצבאי בקרייה שבתל אביב. בדיון הוצג הרכב השופטים, המורכב בין היתר משופט בכיר שהרשיע את איש העסקים דני דנקנר וראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בית הדין הצבאי בקריית הביטחון בתל אביב קבע היום (ראשון) את הרכב השופטים שינהל את משפטו של תת-אלוף אופק בוכריס, המואשם בביצוע מעשי אונס ומעשים מגונים בשתיים מפקודותיו במהלך כהונתו כמפקד חטיבת גולני. בשל דרגתו הגבוהה של בוכריס עלה הצורך למנות בית דין מיוחד. הדיון הבא נקבע ל-29 בספטמבר.

ההרכב שידון בתיק מורכב מנשיאת בית הדין ביפו, אל"מ אורלי מרקמן, שאצלה התקיים הדיון היום; השופט אל"מ (במיל') צבי גורפינקל, משפטן צבאי שמונה באחרונה להיות שופט עמית בבית הדין המיוחד שדן בעבירות של קצינים בדרגות סא"ל ומעלה, ויקבל דרגה ייצוגית לצורך הדיון; ותא"ל יוחאי בן יוסף, שמשרת בחיל הים ואינו מחזיק בהשכלה משפטית.

עוד באותו נושא:
פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע בייעוץ משפטי לאחת המתלוננות
תא"ל בוכריס שהואשם באונס פרש מצה"ל: "מתפנה למלחמת חיי"
חשיפת פרטי המתלוננת נגד בוכריס: שלושה חשודים נחקרו באזהרה

אופק בוכריס, מצפה נטופה. 3 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
לא התייצב לדיון היום. אופק בוכריס מחוץ לביתו/אדריאן הרבשטיין

לצד תפקידה כנשיאת בית הדין הצבאי ביפו, משמשת תא"ל מרקמן, כנשיאת בית הדין הצבאי המיוחד, הדן בתיקים שבהם נידון קצין בדרגת סא"ל ומעלה. מרקמן ישבה גם בהרכב שדן בתיקו של רב-סרן לירן חג'בי, לשעבר מג"ד גבעתי, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי פקודתו.

המשפטן הבכיר ביותר שיישב בהרכב שידון בתיק בוכריס הוא שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, צבי גורפינקל, הנחשב לשופט פלילי מוערך. גורפינקל הרשיע בעבר ואף דן למאסר את איש העסקים דני דנקנר, העבריין איתן חייא, וראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר. בעבר הוא כיהן כנשיא בית הדין המיוחד. בדצמבר 2015 הוא פרש מהשיפוט וכעת יחזור לכהן במסגרת בית הדין שבראשו עמד כשופט עמית.

השופט השלישי, תא"ל בן יוסף, כיהן לשעבר בתפקיד ראש מספן ים ומפקד בסיס חיפה. בן יוסף, היחיד שאינו בעל השכלה משפטית, נבחר בין היתר בשל העובדה כי לא קיימת היכרות מוקדמת בינו לבין בוכריס.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השופט צבי גורפינקל, בית המשפט המחוזי תל אביב. 25 בפברואר 2016. יהושע יוסף, פול צלמים
נחשב למשפטן בכיר. גורפינקל/פול צלמים, יהושע יוסף

בוכריס לא התייצב היום בבית הדין, אלא יוצג על ידי הסנגור הצבאי הראשי רן כהן ועורכי הדין רועי בלכר ועודד סבוראי - סנגורים צבאיים לשעבר שגויסו במסגרת שירות מילואים לצוות ההגנה של הקצין הבכיר. לפני כן, בשלב השימועים שקדם לכתב האישום, ייצג את בוכריס עורך הדין ז'ק חן. בנוסף לכך, לצוות ההגנה תצטרף עו"ד מאיה שגיא, המשרתת כיום בתפקיד סנגורית צבאית. את התביעה תייצג התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי-פנחס, שהחלה לכהן בתפקידה לפני כשנה.

משפטו של בוכריס מעורר עניין רב, בין היתר בשל חומרת האישומים נגדו, הכוללים שורה של מעשי אונס ועבירות נוספות שבוצעו לכאורה בפקודותיו בין השנים 2010 ל-2012, וכן בשל היותו קצין מוערך הנחשב לסמל בעיני רבים בציונות הדתית. בוכריס עצמו מכחיש בכל תוקף את האישומים נגדו וטוען כי מדובר בעלילה, ובשלב זה נראה כי התיק יתנהל ולא ייחתם בהסדר טיעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully