וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג

28.8.2016 / 8:53

חברי תנועת ימין קיצוני טיפסו על סמלה של העיר ברלין, הנמצא ליד הפרלמנט, פרסו בו שלט מחאה ונופפו בדגלים. הם הפגינו נגד מדיניות ההגירה של מרקל. "גבולות בטוחים - עתיד בטוח"

עריכה: אוהד פיטר

(סגן קנצלרית גרמניה מניף אצבע משולשת לפעילי ימין קיצוני)

פעילי ימין קיצוני טיפסו אתמול (שבת) על שער ברנדנבורג בברלין ופרסו בו שלט מחאה "נגד אסלאמיזציה" של גרמניה בשל זרם המהגרים הגדול למדינה. דובר מטעם המשטרה בעיר, כ-15 מפגינים מ"תנועת הזהות" היו במשך 50 דקות על השער, הסמוך לפרלמנט.

הפעילים תלו שלט ובו נכתב "גבולות בטוחים - עתיד בטוח". הם נופפו בדגלי התנועה שצבעיהם שחור וצהוב. כרוזים שחולקו הזהירו כי הגרמנים "הופכים למיעוט" בשל ההגירה וקראו לאנשים לפעול נגד "האסלאמיזציה". "תנועת הזהות" נמצאת תחת פיקוח של סוכנות ביון הפנים של גרמניה. דובר מטעם הסוכנות אמר החודש כי יש סימנים לכך שפעילות הארגון "פוגעת בסדר הדמוקרטי החופשי".

לקריאה נוספת בנושא
מהמקום שבו נולד האיחוד, מנהיגי אירופה מנסים להצילו מקריסה
מרקל לטורקים החיים בגרמניה: עליכם להפגין נאמנות למדינה

פעילי ימין קיצוני על שער ברנדנבורג, ברלין, מוחים נגד מדיניות ההגירה של גרמניה, 27 באוגוסט 2016. AP
עוברי אורח צופים במפגינים בשער ברנדנבורג, אתמול/AP

יותר ממיליון בני אדם, רובם מוסלמים, זרמו לגרמניה בשנה שעברה מהמזרח התיכון, מאפריקה וממקומות אחרים. מכון המחקר IAB אומר כי כ-16 אלף איש מגיעים בכל חודש למדינה. בהערכת לשכת ההגירה שפורסמה הבוקר בעיתון "בילד אם סונטג" צופים כי בין 250 ל-300 אלף פליטים ומהגרים יגיעו השנה לגרמניה וטוענים כי ההערכות לגבי המספר שנכנס למדינה בשנה שעברה היו גבוהות מדי.

סקר שפורסם החודש הראה כי קצת יותר ממחצית מאזרחי המדינה סבורים כי מדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל הייתה רעה. התמיכה בארגונים המתנגדים להגירה עלתה ומפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" צפויה לרשום הישגים בבחירות האזוריות בברלין ובמדינת מקלבנורג שבמזרח המדינה.

אתמול אמר סגנה של מרקל, זיגמר גבריאל, כי היא לא העריכה נכונה את האתגר שבשילוב מספר השיא של המהגרים בחברה. מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, החברה בקואליציה של מרקל, התראיין לרשת ZDF והחל בקמפיין לקראת הבחירות הכלליות בשנה הבאה. "תמיד אמרנו שגרמניה לא יכולה לקלוט מיליון בני אדם כל שנה", אמר גבריאל בקטעים מהריאיון שפורסמו אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully