וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לארגן פגישה עם נשיא סין": המידע הבעייתי החדש על קרן קלינטון

28.8.2016 / 8:08

רשת ABC דיווחה כי מיילים מתקופת כהונת המועמדת כשרת החוץ מראים שאנשים שתרמו לקרן ביקשו טובות, כולל גישה לאנשי מפתח. טראמפ: "קשה לומר איפה הקרן נגמרת ואיפה מחלקת המדינה מתחילה"

צילום: רויטרס

מידע חדש שהתפרסם הלילה (ראשון) מציג באור בעייתי את היחסים בין קרן קלינטון לבין מחלקת המדינה האמריקאית בעת שהילרי קלינטון כיהנה כשרת החוץ. הוא מעלה שוב שאלות בנוגע לגישה שהייתה לאותם תורמים אל מי שכיום היא המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. לפי רשת ABC, מיילים חדשים מתקופת כהונתה של קלינטון כשרת החוץ מראים דפוס שלפיו אנשים שתרמו בעבר לקרן פנו מאוחר יותר לבקש ממנה טובות, בין היתר בגישה לאנשי מפתח.

ברשת הציגו תכתובות מיילים, שכללו חילופי דברים בין בכיר דאז בקרן קלינטון, דאג באנד, ויועציה של קלינטון במחלקת המדינה. פעם אחת פנה באנד לעוזרת הקרובה של קלינטון הומה אבדין וביקש ממנה להזמין לארוחת צהריים עם נשיא סין נציגים משלוש חברות שתרמו לקרן קלינטון. הוא גם ביקש שאחד מהם יישב בשולחנו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. אבדין השיבה למייל: "אני אבקש".

לקריאה נוספת על המרוץ
כשקלינטון שיבחה את בוש: המפץ הגדול של הפוליטיקה האמריקנית
דיווח: יו"ר הקמפיין החדש של דונלד טראמפ הפר את חוקי הבחירות

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקליבנלד, 17 באוגוסט 2016. רויטרס
המיילים לא מניחים לה. קלינטון בעצרת בחירות בשבוע שעבר/רויטרס

במקרה אחר, אבדין התבקשה להעביר מסר לשגריר ארצות הברית במלטה בשם "חבר קרוב" ו"תומך גדול" של הקרן, שתרם לה יותר ממיליון דולר. לפי הפרסום, היא העבירה את המסר הלאה בצירוף ההערה: "אין צורך לפעול". המסמכים פורסמו בעקבות עתירה של קבוצה שמרנית בשם "Citizens United". הן מחלקת המדינה והן קרן קלינטון הכחישו שתורמים זכו ליחס מועדף בשל הכספים שהעבירו לקרן. המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, תקף אמש בנאום באיווה את קלינטון על רצף הפרסומים האחרון ואמר: "קשה לומר איפה קרן קלינטון נגמרת ואיפה מחלקת המדינה מתחילה".

הפרסום האחרון מגיע שלושה ימים בלבד אחרי תחקיר שפרסמה סוכנות הידיעות AP. לפיו, בניכוי פקידי ממשלה, יותר מחצי מהאנשים שנפגשו עם קלינטון בעת שהייתה שרת החוץ תרמו לקרן קלינטון, בין אם ישירות ובין אם דרך חברות או קבוצות כלשהן. בסוכנות הידיעות ציינו כי 85 אנשים מתוך 154 אנשים פרטיים שפגשו את קלינטון או שוחחו עמה בטלפון תרמו לקרן יחד סכום של 156 מיליון דולר. בסביבתה של קלינטון דחו אז את הממצאים. היועץ האסטרטגי ג'ואל בננסון, המקורב למועמדת לנשיאות, אמר כי "הפרסום בחן 185 פגישות, פחות מ-3% מהפגישות שקלינטון קיימה בעת כהונתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הומה אבדין, סגנית יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 2016. AP
התבקשה לארגן פגישות עם תורמים לקרן. הומה אבדין/AP

פטר שווייצר, מחבר הספר "המזומן של קלינטון", אמר הלילה בריאיון ל-CNN כי "השאלה היא למי היא בוחרת לתת גישה, למי היא מרשה לתת גישה לאוזנה. זה ברור, על פי אי-פי, שכאשר יש לה אפשרות, היא בוחרת בתורמים לקרן". הוא הוסיף כי "יש פה דפוס בעייתי. אנשים תורמים כסף לקרן ואז מבקשים טובות. אם אתה מיליארדר מניגריה, לדוגמה, אתה לא צריך לעבור דרך הצינורות המקובלים, אתה פשוט ניגש לקרן קלינטון".

לדבריו, "זה לא הון שלטון בתוך אמריקה. מדובר בהשפעה של אינטרסים זרים על העניינים שלנו. אסור לזרים לתרום כסף למערכת הבחירות, וזה מסלול עוקף לזה". ג'ולאין אפשטיין המקורב לזוג קלינטון הגיב לדבריו של שוייצר ואמר: "מר שוויצר מעוניין למכור ספרים, אבל הוא לא מסוגל לגבות את הטענות שלו. הוא לא יכול לתת דוגמה אחת שבה טובה אחת ניתנה בתמורה לתרומה. אין עדות לכך שהפגישות האלה לא היו ראויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully