וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדש משפט אלאור אזריה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

28.8.2016 / 7:02

בבית הדין הצבאי ביפו יעידו עדי ההגנה. בבסיס הקריה בתל אביב יתקיים דיון בעניינו של אופק בוכריס שהואשם באונס. 53 שנים ימלאו לנאום "יש לי חלום" ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ההגנה במשפט אלאור אזריה תזמן עדים לדוכן

אלאור אזריה חשוד בהריגת מחבל בדיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. מגד גוזני
עדי ההגנה יזומנו היום לדוכן. אזריה בבית הדין הצבאי ביפו/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין הצבאי ביפו דיון בעניינו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. הדיון יכלול את עדויותיהם של ארבעה עדים מטעם ההגנה. זאת, חודש לאחר שהסתיים שלב מתן העדות של אזריה עצמו.

דיון בעניינו של אופק בוכריס

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
פרש מצה"ל בתחילת החודש. בוכריס מחוץ לביתו/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הדין בקריה דיון בעניינו של תת-אלוף אופק בוכריס שמואשם באונס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת. על פי כתב האישום, בוכריס ביצע את המעשים בשתי נשים ששירתו תחת פיקודו בזמן שהיה מפקד חטיבת גולני. בתחילת החודש הודיע בוכריס כי הוא פורש מצה"ל באופן רשמי. זאת, על מנת לנהל את משפטו כאזרח ולא כקצין בשירות סדיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עצרת למען ישראל בשבדיה

לפיד ב-2012: "הוועדים שולטים במפלגת העבודה - יחימוביץ' לא תיגע בהם". דניאל בוק
עצרת מחאה נגד תנועת ה-BDS. לפיד/דניאל בוק

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים עצרת למען ישראל בשטוקהולם שבשבדיה. בעצרת, שמתקיימת ביוזמת מפלגת יש עתיד ויו"ר המפלגה יאיר לפיד, צפויים להשתתף מאות תומכי ישראל, חברי פרלמנט שבדים, סטודנטים ונציגי הקהילה היהודית. העצרת מתקיימת כמחאה על קמפיין הדה-לגיטימציה בישראל שמובילה תנועת ה-BDS והתגברות הקולות האנטישמיים באירופה.

"יש לי חלום"

מרטין לותר קינג ג'וניור. AP
נאם מול 250 אלף איש בוושינגטון. מרטין לותר קינג/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 53 שנים, בשנת 1963, נשא מרטין לותר קינג את הנאום שזכה לשם "יש לי חלום". זאת, על בסיס פסקה מפורסמת מתוך הנאום. לותר קינג נשא את הנאום בפני 250 אלף מפגינים כשהוא על אנדרטת לינקולן. הנאום התקיים בזמן "המצעד לוושינגטון למען תעסוקה וחירות" ומטרתו הייתה לשים קץ לאפליה ולקדם שוויון בין-גזעי. נאום זה הוכרז כטוב ביותר במאה ה-20.

מזל טוב לגלעד שליט

יעלון דיבר על גלעד שליט - שישב בקהל. יותם רונן
עשר שנים חלפו מיום חטיפתו. שליט/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג גלעד שליט את יום הולדתו ה-30. ב-25 ביוני 2006 פגעה פצצת מרגמה ששוגרה מרצועת עזה בטנק שבו היו שליט ושני חיילים נוספים - סגן חנן ברק וסמ"ר פבל סלוצקר. השניים יצאו מהטנק ונורו למוות בידי מחבלים. שליט, שנותר בתוך הטנק, נחטף בידי מחבלים אחרים. הוא הוחזק בשבי ברצועת עזה במשך כחמש שנים, עד לחתימת עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. תמורת שחרורו והשבתו לארץ, באוקטובר 2011, שוחררו 1,027 אסירים ביטחוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully