וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים מסתוריים ובעל סוטה: אשת הסוד של קלינטון עלולה להרוס את הקמפיין

29.8.2016 / 17:55

למועמדת מתלווה כבר כ-20 שנה הומה אבדין המוסלמית, שצפויה לקבל תפקיד מפתח אם קלינטון תזכה. ואולם, מעורבותה בקרן קלינטון ופרשות המין שבן זוגה היהודי לא מפסיק לייצר, משמשות נשק לטראמפ ולרפובליקנים. הערב היא הודיעה על גירושיה בעקבות הסערה

צילום: רויטרס

(קלינטון: "טראמפ מבסס את הקמפיין שלו על פרנויה ודעה קדומה")

הומה אבדין מלווה את הילרי קלינטון לכל מקום כבר כמעט שני עשורים. המועמדת הדמוקרטית בילתה עמה זמן רב יותר מאשר עם בעלה ביל, גם בזמנים הקשים ביותר שלה. היא הייתה לצדה החל מימיה כגברת הראשונה, דרך חברותה בסנאט ועד לכהונתה כשרת החוץ. אם קלינטון תשוב לבית הלבן, היא אף צפויה לקבל תפקיד בכיר בממשלה. עם זאת, סגנית יו"ר קמפיין הבחירות נקשרה גם בפרשות האופפות את האישה שאותה היא מנסה לקדם לחדר הסגלגל.

אבדין, בת 40, הייתה סגנית ראש הסגל של קלינטון בעת שזו איישה את מחלקת המדינה בממשלו הראשון של ברק אובמה. שרת החוץ לשעבר השתמשה באותה תקופה במייל פרטי, בניגוד לכל הנהלים. על אף שחקירת הבולשת הפדרלית (FBI) הסתיימה בלא כלום, תכתובות ששוחררו לעיון הציבור בעקבות עתירות של ארגונים שמרניים חושפות את הקשר של הבכירה בצוות הקמפיין של קלינטון.

קבוצת מיילים אחרונה שפורסמה שפכה אור על פעילותה של "קרן קלינטון", קרן צדקה המשקיעה בקידום פרויקטים ברחבי העולם. באחד מהם ביקש ממנה מנהל הקרן דאג באנד לארגן פגישה בין קלינטון לבין יורש העצר של בחריין, ובאחר שוחחו השניים על משרות אפשריות לאדם ששמו צונזר.

עוד בוואלה! NEWS:
כשקלינטון שיבחה את בוש: המפץ הגדול של הפוליטיקה האמריקנית
קלינטון תוקפת את טראמפ: "גרם לקיצוניים להשתלט על מפלגתו"
קלינטון על תחקיר הקרן שלה: "הרבה עשן בלי אש"

הילרי קלינטון בנאום הניצחון בפריימריז בניו יורק. 20 באפריל 2016.. רויטרס
נתנה לאבדין מעמד מיוחד כיועצת חיצונית לאחר שעזבה את מחלקת המדינה. קלינטון/רויטרס

לא רק המיילים הפרטיים מטילים צל על עברה. היא קיבלה מעמד מיוחד בתור יועצת חיצונית למחלקת המדינה לאחר שעזבה אותה עם תום כהונת קלינטון, ושימשה גם יועצת לקרן קלינטון ולחברה ששמה Teneo, שהוקמה על ידי אחד ממקורביה של שרת החוץ. 11 ימים לפני שעזבה את תפקידה, הוקמה חברה פרטית הקשורה אליה. חברת "זיין אנדיבורז" חולקת את כתובת מגוריה של הבכירה בצוות של קלינטון ואת שמו של בנה, ג'ורדן זיין וויינר. על אף שלא מדובר בעבירה על החוק, מתנגדיה של המועמדת הדמוקרטית מנופפים בשלל תפקידיה וטוענים כי מדובר בניגוד אינטרסים.

אבדין נכנסה לחייה של קלינטון ב-1996, כשהתקבלה כמתמחה בבית הלבן בתור סטודנטית מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. היא סיפר כי היא קיוותה להיות עיתונאית, אולם היא צוותה למי שהייתה אז ראש הסגל של הגברת הראשונה. היא נולדה במישיגן לאב מהודו ולאם מפקיסטן, אך העבירה את מרבית ילדותה בערב הסעודית בטרם חזרה ללמוד באוניברסיטה שבוושינגטון הבירה.

הומה אבדין, סגנית יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 2016. AP
מכונה פעמים רבות "בתה של קלינטון". אבדין וקלינטון/AP

סיפור חייה יוצא הדופן קשור גם לבן זוגה. ב-2010 היא התחנה עם חבר בית הנבחרים הדמוקרטי אנתוני וינר, בניצוחו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון. הזוגיות היהודית-מוסלמית ספגה מהלומה שנה לאחר מכן, כשנחשף שווינר שלח תמונות עירום והודעות בעלות אופן מיני לשש נשים דרך הטוויטר. השערורייה חיסלה את הקריירה הפוליטית המבטיחה שלו והוא התפטר מהקונגרס. ב-2013, כשהתמודד בחירות לראשות עיריית ניו יורק, הוא סיפר כי המשיך לשלוח תמונות כאלו. הוא נחל מפלה בקלפיות אולם רעייתו הודיעה כי היא סולחת לו ועומדת לצדו.

הפרשה סירבה לגווע, והלילה פרסם ה"ניו יורק פוסט" כי וינר שלח תמונה נוספת של מפשעתו לאישה שעמה ניהל רומן, ואף הגדיל לעשות כשברקע התמונה נמצא בנו בן הארבע. העיתון אף פרסם את ה"סלפי" המפליל, שבו נראה פלג גופו התחתון של וינר כשהוא בתחתונים בלבד. כמו כן, פרסם צילומי מסך של התכתבויות בין וינר לאותה אישה, שתוארה כ"גרושה בשנות ה-40 לחייה". מההתכתבויות עולה שהיחסים בין השניים החלו כבר בינואר 2015, לאחר שהוא איתר אותה בטוויטר ונמשכו עד תחילת החודש הנוכחי.

הפרסום האחרון היה כנראה הקש האחרון, ובהצהרה מיוחדת לעיתונות הודיעה אבדין כי החליטה להיפרד מווינר. "לאחר מחשבות ארוכות וכואבות, ועבודה על נישואי, החלטתי להיפרד מבעלי", ציינה אבדין והוסיפה: "אנתוני ואני מסורים לעשיית הטוב ביותר עבור בננו, שהוא האור בחיינו. במהלך תקופה קשה זו, אני מבקשת לכבד את פרטיותנו"

חבר בית הנבחרים לשעבר בארצות הברית אנתוני ווינר בתמונה חושפנית. ניו יורק פוסט, צילום מסך
התמונה המפלילה של וינר/צילום מסך, ניו יורק פוסט

יריבה של קלינטון, דונלד טראמפ, לא פספס הזדמנות כדי להזכיר לכל מי שעלול היה לשכוח את הפרשות המבישות. השבוע, בריאיון לרשת "פוקס", כינה המועמד הרפובליקני את וינר "סוטה שפל". הוא טען כי אבדין "יודעת הכל על קלינטון" וכי בן זוגה "ישלח את כל מה שיש לו בטוויטר". ביוני הוא האשים את היועצת של המועמדת הדמוקרטית בכך שהיא חולקת מידע רגיש עם וינר.

אם לא די היה בכל זה, הרפובליקנים קיבלו השבוע "חומר" נוסף שבאמצעותו הם מתנגחים ביד ימינה של קלינטון. הניו יורק פוסט, התומך בטראמפ, פרסם כתבה שבה נטען כי העיתון שבו עבדה אבדין הוא "מגזין אסלאמי קיצוני" שאותו עורכת אמה והוקם על ידי אביה. "מגזין ענייני המיעוטים המוסלמיים" עוסק בחייהם של מוסלמים בחברות מערביות, ולפי מומחים הוא כלל לא עוסק בתכנים קיצוניים. מקורביה של אבדין טענו כי הקשר שלה אליו היה רופף מאוד עד לא קיים במהלך 12 השנים שבהן הייתה רשומה בצוות העורכים שלו.

הומה אבדין, סגנית יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 2016. AP
יש הרואים אותה כמועמדת פוטנציאלית לנשיאות ב-2024. אבדין/AP

כל זאת לא הפריע לחבר בית הנבחרים הרפובליקני שון דאפי לדרוש בדיקה סביב קשריה של אבדין לתנועת "האחים המוסלמים" וסביב היותה "עורכת של עיתון שריעה", אמירות שהפגינו יותר בורות מהוכחות מבוססות. למגזין שאותו ייסד אביה אין קשר לתנועה שהוגדרה ארגון טרור במצרים ובמדינות ערביות אחרות. התעסקותו בשגרת חייהם של מוסלמים במדינות המערב היא לא סוגיה שבה עוסקים ב"אחים המוסלמים".

"לא הייתי מגדיר זאת קיצוני, אלא להיפך", הסביר לוושינגטון פוסט נוח פרידמן, מנהל תכנית ג'וליוס-רבינוביץ' על החוק היהודי והישראלי בהארוורד. "אמנם מופיעים שם מאמרים שמביעים השקפות שמרניות, אבל מעולם לא ראיתי שם משהו קיצוני".

אבדין, שמכונה לא פעם "בתה השנייה" של קלינטון או אפילו אחותה, מלווה אותה כבר 20 שנה בפוליטיקה, והייתה שם גם כשהפסידה לאובמה ב-2008. יש מי שרואה בה מועמדת אפשרית לנשיאות ב-2024, אחרי שכבר תשתפשף בתפקידים בכירים יותר בבית הלבן לצד קלינטון. בחודשיים שנותרו יתברר אם היועצת הנאמנה ביותר של קלינטון היא הנשק החזק ביותר שלה או שמא מעורבותה בפרשות השונות המעיבות על הקמפיין ימיטו עליה אסון פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully