וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה חדשה: "טראמפ ניצל רצח של שחורה ברחוב לגיוס קולות"

המועמד התייחס לירי בבת דודתו של שחקן ה-NBA דוויין וייד, וכתב: "האפרו-אמריקנים יצביעו לטראמפ". במקביל, רופאו של איל הנדל"ן חשף כי נאלץ לכתוב בחופזה את המסמך המאשר כי מצבו תקין. אשתו לשעבר של מנכ"ל הקמפיין של טראמפ: "הוא השמיע הערות אנטישמיות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שערוריה חדשה מבית היוצר של טראמפ: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ספג ביקורת מרבים, שטענו כי השתמש ברצח של בת דודתו של כוכב ה-NBA דוויין וייד בשביל לגייס את קולותיה של קהילת האפרו-אמריקניים בארצות הברית. בתגובה לרצח נייקי אלדרידג', שנורתה למוות בסוף השבוע בעת שטיילה עם עגלת תינוקה בשיקגו, כתב טראמפ בטוויטר: "בדיוק מה שאמרתי. הקהילה האפרו-אמריקנית תצביע עבור טראמפ", כרמז לכך שממשל בראשותו יפעל נגד הפשיעה בקרב בני הקהילה.

"אתה בנאדם מגעיל", כתב אדם אחד בתגובה לציוץ. אחרים ציינו כי המיליארדר מניו יורק איית לא נכון את שמו הפרטי של שחקן הכדורסל. "אתה לא יכול להעמיד פנים שאכפת לך מהמצב, ולבדוק את האיות של שמו לפני שאתה מנצל את מותה הנורא של בת דודתו?", תהה אחד הגולשים. טראמפ תיקן מאוחר יותר את שגיאת הכתיב, והביע בציוץ מאוחר את תנחומיו על מותה של אלדרידג'.

לקריאה נוספת:
דיווח: יו"ר הקמפיין החדש של דונלד טראמפ הפר את חוקי הבחירות
פלורידה פינת גוש עציון: כוח טראמפ בישראל רוצה רבע מיליון מכם בקלפי
קלינטון תוקפת את טראמפ: "גרם לקיצוניים להשתלט על מפלגתו"

טראמפ החל לאחרונה לפעול לגיוס קולה של הקהילה השחורה, בעקבות סקרים שהראו כי רק 8% מאוכלוסייה זו צפויה להצביע לו. האפרו-אמריקנים בארצות הברית נוטים באופן מסורתי להצביע למפלגה הדמוקרטית, אך הנתונים האחרונים הם נמוכים גם ביחס לבחירות הקודמות.

המועמד הרפובליקני פנה בסוף השבוע שעבר לקהילה האפרו-אמריקנית בארה"ב, וקרא לה לתמוך במועמדותו לנשיאות. "מה יש לכם להפסיד?", תהה טראמפ, בנאום שנשא בעיירה דיימנודל שבמישיגן. "הקהילות האפרו-אמריקניות סובלות תחת השלטון הדמוקרטי. אתם חיים בעוני, בתי הספר שלכם לא טובים, אין לכם עבודה, 58% מהצעירים אצלכם לא עובדים, מה לעזאזל יש לכם להפסיד?".

לדברי טראמפ, אם הוא ישב בחדר הסגלגל בינואר, כעבור ארבע שנים, לכשיעמוד לבחירה מחודשת, 95% מהאוכלוסייה האפרו-אמריקנית יתמכו בו. כמו כן, הוא הדגיש כי אם ייבחר לתפקיד הבכיר הוא ייצר מקומות עבודה לקהילת השחורים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות 7 אוגוסט 2016. AP
פנה לגיוס קולות הקהילה השחורה. טראמפ/AP

בתוך כך, ביקורת נוספת נשמעה היום על המועמד לאחר שרופאו האישי של טראמפ, שהעניק את המסמך היחיד המאשר כי הוא לא סובל מבעיות בריאותיות, אמר בריאיון לרשת NBC כי לקח לו חמש דקות בלבד כדי לכתוב את אותו המסמך, וכי עשה זאת בחופזה בזמן שלימוזינה המתינה כדי לקחת את האישור מידיו. הדברים מגיעים על רקע טענות חוזרות ונשנות של הקמפיין של טראמפ נגד הילרי קלינטון, לפיהם המועמדת הדמוקרטית אינה כשירה פיזית ונפשית לתפקיד הבכיר.

"ניסיתי לכתוב כמה שיותר מהר כך שהם (אנשי הקמפיין) יהיו מרוצים", אמר ד"ר הרולד בורנשטיין לרשת NBC. "בגלל המהירות, אני סבור שחלק מאותם המילים שכתבתי לא יצאו כמו שהתכוונתי". הוא ציין כי השתמש במילים מוגזמות כדי להתאים את עצמו לשפתו של טראמפ. באישור הרפואי הוא כתב בין היתר כי טראמפ הוא "האדם הבריא ביותר שאי פעם רץ לנשיאות".

בורנשטיין הדגיש כי מצבו הבריאותי של המיליארדר אכן טוב, וכי הוא כשיר פיזית ונפשית לתפקיד. "אני לא חושב כי הוא במצב טוב יותר או רע יותר מהאדם הממוצע שמתאמן בכל יום", ציין "הוא לא מעשן, לא שותה אלכוהול, וזה יתרון משמעותי. יש לו גם היסטוריה משפחתית טובה מאוד".

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקליבנלד, 17 באוגוסט 2016. רויטרס
"כל נשימה שאני לוקחת גורמת לי להרגיש חיה". קלינטון/רויטרס

בשנים האחרונות נפוצו כמה פעמים שמועות שונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה שרת החוץ לשעבר. קלינטון טופלה בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית. רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה מאותו אירוע, וסובלת מנזק נוירולוגי מתמשך. השמועות האלה הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון.

בשלישי האחרון אמרה המתמודדת הדמוקרטית כי העיסוק במצב הבריאותי שלה "אינו הגיוני" משום שהיא עצמה אינה בודקת את מצבו הבריאותי של טראמפ. בריאיון בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל, אמרה קלינטון כי "באוקטובר האחרון נכתב ב'נשיונל אנקוויירר' שאמות בתוך חצי שנה, כך שכל נשימה שאני לוקחת גורמת לי להרגיש חיה מחדש".

"מנכ"ל הקמפיין של טראמפ השמיע הערות אנטישמיות"

דבר נוסף המעיב על הקמפיין של איל הנדל"ן הוא הפרשות שבהן מעורב מנכ"ל הקמפיין, סטיבן בנון. לאחר שבסוף השבוע דווח כי בנון רשום כמצביע בפלורידה, מדינת מפתח מתנדנדת במרוץ שביתו בה נטוש ועומד למכירה, ככל הנראה תוך הפרה של חוקי הבחירות, כעת פורסם שאשתו לשעבר טענה במסמכי הגירושים של השניים כי בנון השמיע הערות אנטישמיות בעת שהזוג ביקש לרשום את בנותיהם לבית ספר פרטי בשנת 1996.

במסמכים רשום כי מרי לויס פקארד טוענת שבנון אמר שהוא "לא מעוניין שבנותיו ילכו לבית ספר עם יהודים". לדבריה, בנון לא אוהב את הדרך שבה היהודים מגדלים את ילדיהם, ולדעתו הם גדלים להיות "פרחחים בכיינים". במקביל, תיעוד משטרתי חשף שבנון עמד בפני אישומים בגין אלימות במשפחה, בעקבות ויכוח עם אשתו לשעבר שהידרדר לאלימות. בסופו של דבר האישומים בוטלו לאחר שפקארד לא הגיעה למשפט.

(עדכון ראשון: 22:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully