וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלב הקרס שהפך לפרח: שכני משפחה יהודית בארה"ב נאבקים באנטישמיות

27.8.2016 / 18:08

לאחר שגילתה כי הפח שלה רוסס בצלב קרס, החליטה אסתר כהן-אסקין מפילדלפיה "להילחם בשנאה עם אהבה" - ולכסותו בפרח צבעוני. במהרה הפך המעשה לתופעה של ממש בשכונה ובמדינות נוספות

פחי אשפה שעוטרו בפרחים להבעת סולידאריות עם יהודייה מפילדלפיה שעל פחיה צוירו צלבי קרס. 27 באוגוסט 2016. AP
"הרגשתי שאני מטרה". פחי אשפה עם סמלי אחדות ואהבה/AP

אסתר כהן-אסקין, תושבת פילדלפיה, התעוררה בשבוע שעבר למחזה מחריד – וראתה כי צלבי קרס רוססו על פח האשפה שלה. שכניה של כהן-אסקין ואף זרים מוחלטים מפגינים מאז סולידאריות לתקרית האנטישמית באופן מיוחד למדי, ומציירים על פחי האשפה שלהם פרחים, לבבות, ציפורים ופרפרים.

לדברי כהן-אסקין, ריסוס צלב הקרס כוון ככל הנראה רק לביתה, מאחר שלאף אחד משכניה לא אירע דבר דומה באותו הלילה. "זה לא כאילו מישהו ריסס מילים גסות על הפח שלי או עשה לי 'אצבע משולשת'", הסבירה. "צלב הקרס הוא סמל מושרש כל כך של שנאה לכולם, בייחוד כלפי היהדות, שהרגשתי שאני מטרה". מיד עם מציאת הפח המרוסס התקשרו כהן-אסקין ובעלה למשטרה שפתחה בחקירה.

כשסיפרה על האירוע הקשה לחברתה, זו אמרה לה כי "הדרך היחידה לגבור על השנאה הזו היא באמצעות אהבה". ברגע ששמעה זאת, ניגשה כהן-אסקין, אמנית במקצועה, למלאכה – וציירה על גבי צלב הקרס פרחים. כמו כן, היא ביקשה משכניה לצבוע את פחי האשפה שלהם כך שסמלי השנאה יהפכו לסמלי אהבה. "החלטנו לצבוע על צלב הקרס וזה גרם לו להיראות חסר משמעות לחלוטין", אמרה.

עוד ידיעות מהעולם:
איטליה מציינת יום אבל לאומי; מניין ההרוגים עלה ל-290
17 הרוגים בשריפה במחסן במוסקבה: "האשמים יימצאו וייענשו"
ילדים זרים בשירות דאעש: שולפים אקדח - ויורים בראשם של שבויים

פחי אשפה שעוטרו בפרחים להבעת סולידאריות עם יהודייה מפילדלפיה שעל פחיה צוירו צלבי קרס. 27 באוגוסט 2016. AP
"כל האהבה הזו ממריצה". פח מקושט בפרח, פילדלפיה/AP

מייגן קונל, אחת משכנותיה של כהן-אסקין בפילדלפיה, סיפרה כי שערותיה עדיין סומרות כשהיא חושבת על התקרית. "הייתי צריכה להסביר לבני בן השלוש שמישהו יכול לעשות משהו כה מכוער והתייחסנו לזה כמשהו משפחתי", אמרה. גם הבר המקומי והדוור הפיצו את השמועה בפרבר ועזרו לכהן-אסקין לשלוח מכתבים המספרים את סיפורה. לאחר שחזרה מטיול, מצאה כהן-אסקין בתיבת הדואר ובטלפון שלה מאות מכתבים והודעות מארצות הברית ומקנדה, גרמניה ואירלנד.

החלק הקשה בבקשתה של כהן-אסקין מהזולת היה לצייר צלב קרס על פח האשפה הביתי ולאחר מכן לכסות אותו בסמלי אהבה ושלום. שכנתה קונל אמרה כי המשימה הזו הייתה "קשה מאוד". "זה משהו שאני לא רוצה לצייר אף פעם וזה לא משהו שחשבתי שאצייר על שום דבר", סיפרה. היא עיצבה את פח האשפה שלה עם דוגמת ינשוף כדי לשלוח את המסר ש"השכונה מתבוננת", גם בלילה. רבים אחרים צבעו את פחיהם בצבעים עזים וציירו סמלי שלום ואחדות.

כעת, מתעוררת כל בוקר כהן-אסקין למשלוחי תמונות ובהן פחי אשפה צבועים ומקושטים מרחבי העולם. "זה נתן לי אישור מחדש לטובה של האנושות", אמרה. "אני מרגישה שכל האהבה הזו המריצה אותי, זה מרגש מאוד. זה גורם לך להרגיש שיש כל כך הרבה טוב בעולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פחי אשפה שעוטרו בפרחים להבעת סולידאריות עם יהודייה מפילדלפיה שעל פחיה צוירו צלבי קרס. 27 באוגוסט 2016. AP
קונלי עם פח האשפה המקושט שלה בפילדלפיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully