וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה איקסים בשנתיים: האישה שמחסלת את סוחרי הסמים בפיליפינים

נשיא הפיליפינים הכריז על מלחמת חורמה בנגע הסמים, ומריה עושה מזה כסף. במשימה הראשונה היא פחדה, אבל זה לא מנע ממנה לירות ליעד בראש. בצל המאבק העיקש, דניקה בת ה-5 הפכה לקורבן הצעיר ביותר של המלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: נשיא הפיליפינים מתייחס בנאום בפרלמנט להפסקת האש עם המורדים)

מה עושה אישה צעירה עם תינוק שנמאס לה מנגע הסמים שהורס את המדינה? בעוד רבים פשוט ניסו לעבור לשכונה טובה יותר ולחנך את ילדיהם להתרחק מסמים, אישה אחת בפיליפינים בחרה פשוט לקום ולהרוג תמורת תשלום את הסוחרים. "העבודה הראשונה שלי היתה לפני שנתיים", סיפרה האישה, שקוראת לעצמה מריה כשם בדוי בריאיון ל-BBC. "הייתי מאוד מתוחה". מאז הפעם הראשונה היא מתגאה בעוד חמישה חיסולים - כולם בירייה בראש.

מריה היא חלק מצוות חיסול הכולל שלוש נשים, שנהנות מיתרון שאין לרוצחים בתשלום ממין זכר - הן יכולות להתקרב ליעד שלהן מבלי לעורר חשד. היא סיפרה כי הצוות מקבל את יעדי החיסול מ"הבוס" שלהן, שלדבריה הוא איש משטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
הצד האפל במלחמתו של "המעניש" בסוחרי הסמים בפיליפינים
מבחן ראשון לנשיא: קיצונים בפיליפינים ערפו ראש של שבוי
נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"

אישה מחזיקה את גופת בעלה שנרצח במנילה, הפיליפינים, יולי 2016. רויטרס
אישה מחזיקה את גופת בעלה שנרצח במנילה לאחר שנחשד בסחר בסמים/רויטרס

בשל עבודתה המסוכנת, מריה חיה יחד עם בעלה בבתים בטוחים; מדי פעם מודיעים לה שהבית בו היא חיה נחשף - ועל המשפחה הצעירה לארוז את דבריהם בזריזות ולעבור דירה.
מריה הגיעה למקצוע הלא שגרתי הזה דרך בעלה, שקיבל בעבר משימה להרוג שוטר מושחת שהיה סוחר בסמים, והיה זקוק לאישה כדי לבצע את המשימה. הוא דיבר על כך עם אשתו והיא הצטרפה למשימה.

"כשראיתי את המטרה שלי - התקרבתי אליו ויריתי בו", סיפרה. כיום, צוות החיסול מרוויח יותר מ-400 דולרים (20 אלף פזו פיליפיני) שמחולק בין שלושה או ארבעה אנשי הצוות. מדובר בסכום כסף גבוה יחסית לבני המעמד הנמוך במדינה.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בנאום בפרלמנט, יולי 2016. רויטרס
הבטיח להרוג 100 אלף פושעים. נשיא הפיליפינים דוטרטה/רויטרס

לפני כחודשיים קרא הנשיא הנבחר של הפיליפינים רודריגו דוטרטה לאזרחים להרוג סוחרי סמים, זאת במסגרת מלחמת החורמה שבחר לנהל נגד סוחרי הסמים. לפני שנבחר בחודש מאי האחרון הבטיח דוטרטה להרוג לא פחות ממאה אלף פושעים בששת החודשים הראשונים לכהונתו - ונראה שהוא נחוש לעמוד במילים שלו ואף יותר מכך. לפני כשלושה חודשים הבטיח הנשיא שלושה מיליון פזו פיליפיני (כ-65 אלף דולר) על ראשיהם של ברוני הסמים המקומיים. לאחר מכן הוא העלה את הסכום לחמישה מיליון פזו (יותר מ-100 אלף דולרים).

היעד היה הסב - הקורבן הייתה הנכדה בת החמש

ארגוני זכויות אדם טוענים כי יותר מאלף בני אדם נהרגו בפיליפינים מאז שהכריז הנשיא על המלחמה בנגע הסמים. המשטרה ציינה כי יותר מ-700 סוחרים ומשתמשים בסמים נהרגו מאז תחילת המבצע המשטרתי. בין כל ההרוגים במלחמה בסמים, את תשומת הלב בפיליפינים תפסה ילדה בת חמש שנהרגה כשחמושים רכובים על אופנועים ירו אל החנות של משפחתה. הילדה, דניקה מאי גארסיה, היא הקורבן הצעיר ביותר מאז החלה המלחמה בסמים בפיליפינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניקה מאי גרסיה. הקורבן הצעיר ביותר במלחמה בסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים רשמיים מסרו כי יעד החיסול היה ככל הנראה סבה של דניקה. חברים של המשפחה סיפרו כי כמה ימים לפני הירי הקטלני, הסגיר הסב מקסימו גאריסה את עצמו למשטרה יחד עם עוד כמה בני אדם בניסיון לטהר את שמו שנקשר לשימוש בסמים. הסב חזר מתחנת המשטרה אל משפחתו, ונורה שלוש פעמים. הוא מאושפז בבית החולים תחת השגחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully