וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מציינת יום אבל לאומי; מניין ההרוגים עלה ל-290

הדגלים במדינה הורדו לחצי התורן והחל טקס הלוויה ממלכתי בנוכחות ראש הממשלה ונשיא איטליה, ל-35 הרוגים מתוך מאות הקורבנות. במהלך הלילה הורגש רעש משנה בעוצמה 4.2. לא דווח על נפגעים

צילום: רויטרס

איטליה מציינת היום (שבת) יום אבל לאומי לזכר ההרוגים ברעידת האדמה הקטלנית שפקדה השבוע את מרכז המדינה. מניין ההרוגים עלה הלילה ל-290, והרשויות דיווחו כי כמעט 400 פצועים מאושפזים בבתי החולים. בשעות הצהריים התקיים טקס הלוויה ממלכתי בעיירה אסקולי פיצ'נו ל-35 מקורבנות הרעש, בנוכחותם של נשיא איטליה סרג'יו מטרלה וראש הממשלה מתאו רנצי.

במהלך הלילה הורגשה סדרה של רעשי משנה, כשהחזק ביניהם עמד על 4.2. לא מדובר בפעם הראשונה שמורגשים רעשי משנה מאז רעידת האדמה שאירעה בלילה שבין שלישי לרביעי. ביום חמישי הורגשו רעשי משנה בעוצמה 4.3.

מאז הלילה הוצאו מבין ההריסות באמטריצ'ה עוד תשע גופות ומניין ההרוגים בעיירה מוכת האסון לבדה עלה ל-230. אמטריצ'ה היא המקום שספג את מספר האבידות הגדול ביותר ברעידת האדמה.


עוד בנושא:עוד גופות נמצאו בהריסות: מצב חירום במחוזות שנפגעו ברעש באיטליה
"העיר מתפוררת": מאות רעשי המשנה באיטליה מקשים על החיפושים
"אני דואגת לאמי": שורדי הרעש באיטליה מחפשים את בני משפחתם

הלוויה לחלק מקורבנות רעידת האדמה באיטליה ביום האבל הלאומי שצוין בעקבות האסון, 27 באוגוסט 2016. רויטרס
ארונות קבורה שהוצבו הבוקר באחד מאולמות הספורט בעיירה אסקולי פיצ'נו/רויטרס

נשיא איטליה הגיע לפני הטקס לביקור באמטריצ'ה. ראש העירייה, סרג'יו פירוצי, ליווה את מטרלה בביקורו והציג בפניו את מימדי ההרס. הנשיא ביקר גם את עובדי הסיוע שפועלים מסביב לשעון מאז רעידת האדמה בניסיון לחלץ את גופות הנספים ואולי אף למצוא אנשים חיים בין ההריסות למרות הסיכוי הקטן. ביקורו של הנשיא נערך רק בפאתי העיר משום שעדיין מסוכן מדי להיכנס למרכזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הריסות לאחר רעידת האדמה באיטליה, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
ההרס לאחר רעידת האדמה/רויטרס

ארבע עיירות נפגעו בצורה הקשה ביותר: אמטריצ'ה, פסקארה דל טרונטו, ארקוטה דל טרונטו ואקומולי. מספר האנשים ששהו בהן היה גבוה פי עשרה מבדרך כלל, בשל חופשת הקיץ, מה שהיקשה על איתור הנעדרים.

כ-5,000 אנשי הצלה פעלו לאחר רעידת האדמה בניסיון לאתר ניצולים הקבורים תחת ההריסות, אך רעשי המשנה שפקדו את האזור הקשו על מאמצי החיפוש. ראש ממשלת איטליה הבטיח להעביר כ-50 מיליון אירו לבנייה מחדש ולשיקום של העיירות שחרבו. כמו כן, הוא הורה על ביטול מסים לתושבים ועל יוזמה חדשה על רקע הביקורת על הבנייה הרעועה של מבנים במדינה. עם זאת הוא ציין כי יהיה זה "אבסורד" לחשוב שאיטליה יכולה להקים מבנים חסינים לחלוטין מרעידות אדמה.

הריסות לאחר רעידת האדמה באיטליה, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
אחד הבתים באזור הרעש/רויטרס
ניצולים מרעידת האדמה באיטליה במחנה אוהלים בפסקל דל טרונטו, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
ניצולים מרעידת האדמה במחנה אוהלים בפסקל דל טרונטו/רויטרס

איטליה מתפרסת על פני שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

(עדכון ראשון - 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully