וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצור של אסד הצליח: מאות מורדים החלו לעזוב את מעוזם ליד דמשק

אחרי ארבע שנים של הפצצה כבדה ושל הרעבה, כ-700 חמושים יעברו לעיר אידליב מהעיירה דאריא, במסגרת הסכם בין הצדדים. עוד אלפי תושבים יפונו למקלטים של הממשלה. "הגענו למצב בלתי נסבל"

צילום: רויטרס

אחרי ארבע שנים של מצור, מורדים ואזרחים יעזבו את העיירה דאריא שבפרברי דמשק. יציאתם התחילה אחר הצהריים (שישי) ורכבי סיוע של הצלב האדום נכנסו לעיירה שהייתה נתונה להפצצות מתמשכות של צבא סוריה ולמחסור במזון, במים ובחשמל. ההסכם הושג אתמול בין הצדדים, בדומה להסכמים אחרים שנחתמו בחודשים האחרונים לפינויים של לוחמי אופוזיציה מאזורים מכותרים במדינה.

במסגרת ההסכם, כ-700 חמושים יעזבו את העיירה ויעברו לעיר אידליב שבשליטת המורדים. לפי התקשורת הממלכתית, כ-4,000 אזרחים יעברו למקלטים של הממשלה. בשבועות האחרונים דווח כי כוחות המשטר הגבירו את ההפצצות, כולל שימוש בחביות נפץ ובפצצות מצרר. לפי עובדי סיוע, בשבוע שעבר הופצץ בית החולים היחיד בדאריא.

רכבים של הצלב האדום בעיירה דאריאה, סוריה, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
רכבי הצלב האדום בדאריא, היום/רויטרס

דאריא הייתה אחד המוקדים הראשונים להפגנות נגד הנשיא בשאר אסד במרץ 2011, שהפכו למלחמת אזרחים כוללת. רק ביוני קיבלו תושבי העיירה הנצורה את הסיוע הראשון אחרי ארבע שנים. נסיגתם של המורדים מאזור הסמוך לבירה היא הישג עבור השליט. "אנחנו נאלצים לעזוב, אבל המצב שלנו הגיע לנקודה בלתי-נסבלת", אמר חוסאם עייש, פעיל בעיירה, לסוכנות הידיעות אי-פי. "עמדו במשך ארבע שנים, אך לא יכולנו להמשיך יותר".

היום ייפגשו שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב בז'נבה, כדי לדון בהשגת הפסקת אש בחאלב. זאת לאחר שהסלמה בלחימה בין המשטר לבין המורדים גבתה בשבועות האחרונים את חייהם של מאות בני אדם בעיר. השניים גם צפויים לדון בתכנית משותפת שאותה מנסות שתי המעצמות לקדם ובמסגרתה הן יתקפו יחד יעדים של ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully