וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לזרם פליטים חדש: הונגריה תקים גדר שנייה בגבולה

26.8.2016 / 19:33

ראש הממשלה אורבן אמר כי על ארצו להיערך לאפשרות שהסכם המהגרים בין האיחוד לטורקיה יקרוס, מה שיוביל מאות אלפים אל המדינה. "אם לא יבינו במילים יפות, ניאלץ להשתמש בכוח"

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

(מרקל על משאל העם בהונגריה: לא מצפה לשינוי במצב הקיים)

הונגריה מתכננת לבנות גדר שנייה בגבולה הדרומי עם סרביה כדי שתוכל למנוע מגל מהגרים חדש להיכנס למדינה - כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה ויקטור אורבן. הוא אמר כי המכשול החדש, שייבנה לצד זה הקיים, יחזק את קווי ההגנה למקרה שמדיניותה של טורקיה תשתנה. בריאיון לרדיו הציבורי הוא הזהיר כי במקרה כזה "מאות אלפים יופיעו בגבולה של הונגריה".

"יש תכנית להקים מערכת הגנה מאסיבית יותר בסמוך לקו ההגנה שנבנה במהירות (בשנה שעברה)", אמר אורבן. ראש הממשלה אמר כי על הונגריה להתכונן לאפשרות שהסכם המהגרים בין האיחוד האירופי לטורקיה יבוטל. "אם זה לא יעבוד במלים יפות, נצטרך להשתמש בכוח כדי לעצור אותם. ואנחנו נעשה זאת".

לקריאה נוספת בנושא
מרקל לטורקים החיים בגרמניה: עליכם להפגין נאמנות למדינה
פוליטיקאי הונגרי עורר סערה: ראשי חזיר על גדרות ירתיעו פליטים

מהגרים חוצים את הגבול בין הונגריה לקרואטיה. רויטרס, רויטרס
מהגרים בדרכם להונגריה, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

גדר תיל שהוקמה לאורך גבולה הדרומי של הונגריה עם סרביה ועם קרואטיה צמצמה בחדות את זרם המהגרים. מאות אלפי מהגרים זרמו בשנה שעברה דרך הבלקן לצפון אירופה. אורבן הוסיף כי יישלחו 3,000 שוטרים נוספים לגבול הדרומי, שיצטרפו ל-44 אלף שכבר מוצבים שם.

לדבריו, האינטרס של אירופה הוא לעבוד יחד עם טורקיה ולהסכים עמה על הסוגיות המשרתות את הביטחון של היבשת. במסגרת ההסכם, אנקרה התחייבה לעצור את יציאת הפליטים והמהגרים משטחה בתמורה להקלות באשרות הכניסה לאזרחיה לאיחוד. עם זאת, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אומר שוב ושוב כי בריסל לא מקיימת את חלקה בהסכם.

בהמשך היום ייפגש אורבן עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לצד מנהיגי מדינות מרכז אירופה - סלובקיה, צ'כיה ופולין - המתנגדות לתכנית לפזר פליטים ברחבי המדינות החברות באיחוד. הונגריה תקיים משאל עם ב-2 באוקטובר אם לאשר את התכנית של האיחוד. לפי הסקרים, למתנגדים יש רוב מוחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully