וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 11 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בדרום-מזרח המדינה

26.8.2016 / 16:00

מכונית ממולכדת התפוצצה בסמוך לתחנת משטרה בעיר צ'יזרה. המתקפה מגיעה על רקע מבצע "מגן הפרת" נגד דאעש והכורדים בסוריה. ארדואן: "ה-PKK אחראי לאירוע, שרק מגביר את נחישותנו במאבק בטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

11 בני אדם נהרגו היום (שישי) ו-78 נוספים נפצעו בהתפוצצות מכונית ממולכדת בסמוך לתחנת משטרה בעיר צ'יזרה שבדרום-מזרח המדינה, שבה רוב כורדי. זאת, יומיים לאחר שיצאה המדינה למבצע "מגן הפרת" בסוריה, למאבק בכוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמיליציה הכורדית (YPG) במדינה השסועה.

נשיא המדינה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK) היא האחראית למתקפה, והוסיף כי "הנחישות של מדינתו במאבק נגד גורמים עוינים רק תגבר נוכח הפיגוע". לאחר נאומו קיבל הארגון אחריות על הפיגוע.

תמונות ששודרו בטלוויזיה המקומית מראות עשן סמיך מיתמר מעל זירת הפיגוע בעיר, הנמצאת במחוז שירנאק הגובל בסוריה ובעיראק. לפי הדיווחים, עשרות אמבולנסים הגיעו לשטח על מנת לפנות את הפצועים. לפי שר הבריאות במדינה, רג'פ אקדאג, בין הפצועים ארבעה במצב קשה. טרם התברר אם ההרוגים הם מקרב כוחות הביטחון או אזרחים.

עוד כתבות בנושא:
הכורדים נסוגים ממזרח לפרת - אך טורקיה מזרימה עוד טנקים לסוריה
דאעש הוא רק התירוץ: המטרה האמתית של ארדואן בסוריה
המבצע הטורקי משיג את המטרה: "השתלטנו על מעוז דאעש בצפון סוריה"

עשן מיתמר מהעיירה צ'יזרה, טורקיה, לאחר פיצוץ מכונית תופת, 26 באוגוסט 2016. רויטרס
עשן מיתמר מעל זירת הפיגוע בצ'יזרה, היום/רויטרס

ראש הממשלה של טורקיה, בינאלי יילדרים, אמר כי "אין ספק שהמיליציה הכורדית עומדת מאחורי המתקפה". הוא התייחס למבצע "מגן הפרת" ואמר כי הוא יימשך "עד שנבטיח את ביטחוננו". לדבריו, "טורקיה פתחה במלחמה נגד כל ארגוני הטרור, המנסים להקים מדינה בסוריה ובטורקיה".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה היום על כניסת עוד טנקים לשטח סוריה. במקביל, סגן ראש ממשלת טורקיה, נומאן קורטולמוש, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדינתו נחושה להגן על גבולותיה ועל ביטחונה. לדבריו, דאעש והלוחמים הכורדיים תוקפים את מדינתו כדי לנסות ולנצל את ניסיון ההפיכה שאירע במדינה בחודש שעבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עשרות טנקים טורקיים חצו את הגבול לסוריה במסגרת המבצע נגד דאעש. רויטרס
"טנקים נוספים נכנסו לסוריה"/רויטרס

אתמול דווח כי כוחות צבא טורקיה הפגיזו את לוחמי המיליציה הכורדית בסוריה מדרום לעיירה ג'ראבלוס, בקרבת הגבול בין שתי המדינות. מוקדם יותר הודיע שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, כי מקבילו האמריקני, ג'ון קרי, עדכן אותו שכוחות המיליציה נסוגו ממזרח לנהר הפרת והתרחקו מהגבול בין סוריה לטורקיה.

שלשום נכנסו יחידות מיוחדת של צבא טורקיה מגובים בטנקים אל שטח סוריה, וסללו את הדרך למתקפה על עיירת הגבול שנשלטה בידי דאעש. אלפי מורדים מארגונים הנתמכים בידי אנקרה הסתערו על העיירה והשתלטו עליה תוך כמה שעות, כמעט ללא קרב.

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully