וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות במפרץ: מפגשים מסוכנים בין ספינות אמריקניות לאיראניות

26.8.2016 / 12:30

צבא ארה"ב מסר כי שורת תקריות אירעה בשבוע האחרון בין כלי שיט של שתי המדינות. באחת מהן התקרבו ארבעה סירות איראניות לעבר משחתת אמריקנית, שירתה עליהן יריות אזהרה. צפו בתיעוד

צילום: רויטרס

ספינה של הצי האמריקני ירתה ביום רביעי באזהרה לעבר כלי שיט איראני שהתקרב לספינה אמריקנית אחרת במפרץ הפרסי - כך מסרו אתמול (חמישי) גורמים אמריקניים אחרי ההסלמה שחלה בשבוע האחרון בהיתקלות בין שתי המדינות באזור.

לפי ביל אורבן, דובר בצי, הספינה האיראנית הגיעה למרחק של כ-180 מטרים מספינת סיור והתעלמה מכמה קריאות ישירות בקשר ומנורי אזהרה. לדבריו, היא שבה על עקבותיה רק לאחר שכלי שיט אמריקני אחר ירה לעברה שלוש יריות אזהרה. "המצב יצר סיכון גבוה להתנגשות וכלי השיט האיראני סירב לנווט בהתאם לחוקי השיט הבינלאומיים", הוסיף.

התקרית הייתה אחת משלושה מפגשים ביום רביעי בין ספינות אמריקניות לספינות של משמרות המהפכה במפרץ. יום לפני כן ארבע סירות איראניות קטנות התקרבו למשחתת האמריקנית "ניטץ" ששייטה במצרי הורמוז. הן נסוגו לאחר שנורו לעברן יריות אזהרה.

לקריאה נוספת בנושא
ספר חדש: איראן איימה שהמו"מ ייפסק ואובמה נמנע מתקיפה בסוריה
ארה"ב מודה: העברת מיליוני הדולרים לאיראן קשורה להסכם האסירים

משחתת אמריקנית ירתה יריות אזהרה לכלי שיט איראנים. רויטרס
התקריות באזור גברו לאחרונה. ספינה אמריקנית במפרץ הפרסי/רויטרס

אותה סירה איראנית שהתקרבה לספינת הסיור האמריקנית ברביעי חצתה גם שלוש פעמים במהירות גבוהה את מסלולה של משחתת נושאת טילים אמריקנית אחרת. דובר הצי אמר כי היא נאלצה לתמרן כדי להימנע מהתנגשות. בתקרית השלישית התקרבו שלוש סירות איראניות עד למרחק של כ-600 מטר מספינת הסיור.

תיעוד של התקרית שבה הייתה מעורבת המשחתת "ניטץ" הראתה מלחים אמריקנים יורים נורי אזהרה ומפעילים את אזעקת הספינה בזמן שכלי השיט האיראניים התקדמו. מלח אחד נשמע אומר כי כלי הנשק בסירות האיראניות היו "חשופים ומאויישים".

אתמול אמר שר ההגנה של איראן חוסיין דהקאן כי כוחות הצי יזהירו או יתעמתו עם כלי ספינה זרה שתיכנס למים הטריטוריאליים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully