וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון תוקפת את טראמפ: "גרם לקיצוניים להשתלט על מפלגתו"

המועמדת הדמוקרטית האשימה את יריבה הרפובליקני בקשרים עם תנועות הימין הקיצוני בארה"ב. "אם הוא לא מכבד את כל אזרחי המדינה, כיצד הוא יוכל לשרת אותם?", אמרה. טראמפ: "הם רק יודעים לכנות אותך גזען"

צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון גינתה אמש (חמישי) בחריפות את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, ואמרה כי הוא מקדם במסגרת הקמפיין את הפילוסופיה הפוליטית של תנועת "הימין האלטרנטיבי" – קבוצה שמזוהה עם הלאומיות הלבנה במדינה. קלינטון קישרה בין הקמפיין של המועמד הרפובליקני לבין השוליים הקיצוניים ביותר של מפלגתו, והגדירה אותו כ"חסר תקדים בפוליטיקה המודרנית".

"טראמפ מביא את קבוצות השנאה למיינסטרים ומסייע לשוליים הרדיקליים להשתלט על המפלגה הרפובליקנית", אמרה במהלך נאום שנשאה בקולג' במדינת נבאדה. "הקיצוניים תמיד היו מיוצגים בפוליטיקה, אך מעולם לא היה מועמד מטעם מפלגה גדולה שעודד אותם וסיפק לה מגפון לאומי, עד היום", הוסיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון על תחקיר הקרן שלה: "הרבה עשן בלי אש"
המפולת מתחילה להיעצר? שני סקרים מעודדים לטראמפ
מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר להיטלר"

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
"טראמפ מביא את השנאה למיינסטרים". קלינטון/AP

את נאומה החריף נשאה קלינטון כשבוע לאחר שמינה טראמפ את סטיבן בנון, מנהל אתר החדשות השמרני "ברייטברט", למנהל הקמפיין החדש שלו. בעבר תיאר בנון את האתר כ"פלטפורמה עבור תנועת הימין האלטרנטיבי". "המיזוג בין ברייטברט לבין הקמפיין של טראמפ הוא הישג עבור הימין האלטרנטיבי", אמרה קלינטון. "זרם שולי וקיצוני הצליח להשתלט ביעילות על המפלגה הרפובליקנית".

קלינטון התייחסה גם לתמיכתו של דייוויד דיוק, מנהיג התנועה הגזענית קו קלוקס קלאן (KKK) לשעבר, בטראמפ בתכניותיו ברדיו. "אדם עם היסטוריה ארוכה של אפליה גזעית, שמפיץ תיאוריות קונספירציה קודרות אותן הוא שואב מעמודי הצהובונים ומהפינות האפלות ביותר שבאינטרנט, לא יכול לנהל את הממשלה שלנו או לפקד על הצבא שלנו", אמרה. "אם הוא לא מכבד את כל אזרחי המדינה, כיצד הוא יוכל לשרת אותם?".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה 6.7.16. רויטרס, רויטרס
מנהיג ה-KKK לשעבר הביע גם הוא תמיכה בטארמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ פנה לקהל הימני הקיצוני לא פעם במהלך הקמפיין שלו לנשיאות ומינויו של בנון חימם את לבם של רבים המזדהים עם תנועת הימין האלטרנטיבי. ואולם, בימים האחרונים נערכה תפנית באסטרטגיית הקמפיין של טראמפ, בניסיון לזכות באהדתה של האוכלוסייה האפרו-אמריקנית. צוות הקמפיין של קלינטון מצדו מתאמץ להזכיר לציבור המצביעים שוב ושוב את התבטאויותיו של טראמפ נגד מהגרים.

לפני נאומה של קלינטון, איל הנדל"ן אמר כי שרת החוץ לשעבר ומפלגתה אפשרו לאוכלוסייה השחורה להיכשל וכי הן תייגו את הרפובליקנים כקנאים באופן שקרי. "כשהמדיניות הדמוקרטית נכשלת, הם נשארים עם רק טיעון אחד שחוק: אתה גזען, אתה גזען, אתה גזען", אמר טראמפ בעצרת במנצ'סטר, ניו המפשיר. "זה מעייף, זה טיעון דוחה וזה לחלוטין צפוי".

אתמול פרסמה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה סרטון וידאו בו הוצגו תומכים בעליונות הגזע הלבן בארצות הברית משבחים את המועמד הרפובליקני. בסוף הסרטון מופיע הכיתוב: "אם טראמפ ינצח, הם יוכלו לנהל את המדינה". במסגרת המאבק נגד טראמפ החל הקמפיין לפנות ישירות לחברי המפלגה הרפובליקנית ולעמת אותם עם התבטאויותיו הפרובוקטיביות ביותר של טראמפ. "רפובליקנים יידרשו לבחור אם הם רוצים להיות שותפים לדבר עבירה בתנועת ההקצנה במפלגה, או לעמוד לצד המצביעים שלא מוכנים להשלים עם התופעה", אמר ג'ון ד. פודסטה, מנהל הקמפיין של קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully