וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לבלות יד ביד: נגה וצדק מתקרבים - ונראו ככוכב אחד

28.8.2016 / 0:21

שני כוכבי הלכת נפגשו בתופעה מיוחדת שמתרחשת פעם בעשר שנים או יותר מכך. ד"ר יגאל פת-אל, מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, סיפר בריאיון באולפן וואלה! NEWS על החשיבות שיוחסה למפגש השמיימי בעבר

צילום: רויטרס וAP, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"מישראל נראה את נגה מתקרב ועובר, אך מארצות הברית יראו אותו צמוד כל כך לצדק, כאילו הם כוכב אחד" - כך הסביר ביום חמישי האחרון בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ד"ר יגאל פת-אל, מנהל מצפה הכוכבים בגבעתיים, על המפגש הצפוי בין שני הכוכבים הערב. לדבריו, ההתקרבות בין שני כוכבי הלכת מתרחשת פעם בשנה וחצי ואמש ניתן היה לראותם באופק המערבי, מיד אחרי השקיעה.

"נגה נע מאוד מהר כי הוא קרוב יותר לשמש ולכן כל יום הוא מתקרב יותר לצדק ונראה כאילו הוא חולף על פניו", הוסיף פת-אל. על התופעה המיוחדת הצפויה היום, שבה יראו הכוכבים כאחד, אמר כי "דבר כזה קורה פעם בעשור או 20 שנה".

עוד ידיעות מדע וסביבה בוואלה! NEWS:
התגלה כוכב לכת בעל מאפיינים דומים לכדור הארץ עם תנאים להיווצרות חיים
אכיל, קטן וחי כשנתיים: כל הפרטים על הדיונון הסגול שמשגע את הרשת
הגענו לקו האדום: ניצול משאבי הטבע ב-2016 – המהיר בהיסטוריה

זוהר הקוטב בכוכב צדק (יופיטר), יוני 2016. רויטרס
זוהר הקוטב בכוכב צדק, יולי/רויטרס

"אנחנו חושדים שהתקבצות כזאת הייתה גם במיתולוגיה הנוצרית, כש'כוכב בית לחם' שהנחה את שלושת המלאכים, אנחנו לא יודעים בדיוק את התאריך", סיפר. "שלושה מלאכים הלכו בעקבות כוכב שנקרא 'כוכב בית לחם' והגיעו לאורווה שבה ישו נולד בזמנו. חושבים שאותו כוכב הוא נגה וצדק שהתקבצו אפילו יותר קרוב מעכשיו".

לטענתו, ניתן היה לצפות למראה מרהיב גם בשמי ישראל. "זה בדיוק על האופק מיד לאחר השקיעה וקל מאוד לראות אותם, מכל מקום, אפילו מהעיר וגם בעין בלתי מזוינת". הוא הוסיף: "מי שמסתכל על השמיים שעה אחרי יכול לראות בצד דרום שלושה כוכבים כמעט בקו ישר: העליון נגה, האמצעי מאדים ומתחת אלטרס. אלו שלושה כוכבים הכי בהירים בשמיים בכיוון דרום".

עוד הוסיף פת-אל כי היום קיימות אפליקציות רבות בטלפונים הניידים המסייעות להפיק את המיטב מהחוויה. "יש הרבה אפליקציות שמכוונות אותך איפה בשמיים למצוא את הכוכב המבוקש. ביום שני נראה בשמיים את נגה מתרחק ומאדים ממש זז ביחס לשאר הכוכבים", אמר.

(עדכון ראשון: 17:22)

  • עוד באותו נושא:
  • צדק
  • נגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully