וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים הפגינו נגד אי-הכללת כספי פיתוח הגליל בתקציב: "הממשלה מנותקת"

26.8.2016 / 12:21

כ-200 איש התאספו מדרום לקריית שמונה ומחו על כך שהתכנית לפיתוח הגליל, שנתניהו ושרים בממשלה הבטיחו לתקצבה ב-18 מיליארד שקל, לא הובאה לאישור בתקציב הדו-שנתי. "נפנה לנסראללה כי ביבי הפסיק להקשיב"

צילום: יוני ריקנר ובני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: ריאיון עם שר האוצר משה כחלון לאחר אישור תקציב המדינה)

כ-200 בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בצומת כוח שמדרום לקריית שמונה במחאה על אי-הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה שאושר בשבועות האחרונים. בהפגנה השתתפו תושבי קריית שמונה והקיבוצים והמושבים שבסביבתה וקראו "הממשלה מתנתקת מהגליל", "ממשלה של שקרנים", "לא מפחדים מנסראללה – מפחדים מהממשלה" ו"אלף הבטחות ואפס תקציבים". המחאה הגיעה לאחר שבניגוד להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, לפיהן התכנית תתוקצב ב-18 מיליארד שקלים, הסכום לא הובא לאישור הממשלה על תקציב המדינה.

המחאה הגיעה בעקבות איומי ראשי הרשויות בגליל העליון ובגליל המערבי כי יפתחו במאבק ציבורי במחאה על אי-יישום התקצוב. בשבוע שעבר נפגש כחלון עם ראש הרשויות ומסר כי הורה לאגף התקציבים במשרדו להכין תכנית למימוש ההבטחה, ובמהלך היממה האחרונה יצאו תושבים רבים באזור להפגין נגד אי-ההצבעה על הקצאת הכספים, שאותה הם מגדירים "תכנית ההתנתקות מהגליל".

עוד בוואלה! NEWS:
אש פרצה בקרון נוסעים באזור חדרה; שיבושים בתנועת הרכבות
בסוף השבוע: שינויים בהסדרי התנועה באזור מחלף השלום בת"א
יום קשה בדרכים: הרוג ו-20 פצועים בתאונות מאז שעות הצהריים

הפגנה במחאה על אי הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה, צומת כח. אוגוסט 2016. תנועת "שינוי כיוון", מערכת וואלה! NEWS
החליטו לקדם מאבק אזרחי משותף. התושבים בהפגנה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "שינוי כיוון"

אנשי תנועת "שינוי כיוון", שהוקמה בידי תושבים מאצבע הגליל וארגנה את ההפגנה, טוענים כי ממשלת ישראל שיקרה לאזרחים ואף ציינו כי "אם צריך, נבעיר את הגליל בסדרת מהלכים משותפים, נפנה לנסראללה כי ביבי הפסיק להקשיב". "במשך שנתיים הבטיחה הממשלה תכנית פיתוח כלכלי לצפון עקב שיאי הגירה שלילית ואבטלה, והיעדר עצום של מקומות עבודה ושירותי רפואה", הוסיפו אנשי התנועה. "אם הממשלה הייתה מפרה כזו הבטחה למגזרים אחרים כמו החרדים או המתיישבים ביהודה ושומרון, כבר הייתה נופלת כאן הממשלה".

ההחלטה לקדם מאבק אזרחי משותף התקבלה במהלך כנס חירום שקיימו התושבים בימים האחרונים. תושבים רבים טענו כי על כל האזור לנהל את המאבק יחד, הן במישור הפוליטי-משפטי והן במישור הציבורי, במחאה נגד הממשלה. "התחלנו בתהליך התפקדות למפלגות ויש לנו קבוצה של 120 איש בליכוד, 40 בעבודה וכעת יהיו גם בבית היהודי", סיפרה מורן סולימני מתנועת "שינוי כיוון". "מי שלא יקדם את הגליל ישלם על זה בפריימריז, אבל זה לא ייגמר שם - נגייס גם את נסראללה, כי כולנו יודעים שביבי מתייחס אליו יותר מאשר אלינו. במקביל נפעל להגיש בג"ץ נגד הממשלה על אי יישום החלטת הממשלה לתקצוב הגליל".

הפגנה במחאה על אי הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה, צומת כח. אוגוסט 2016. תנועת "שינוי כיוון", מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "שינוי כיוון"

גם אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית תל חי הצטרפה למאבק, ויו"ר האגודה רונאל תשובה מסר כי "הוחלט להירתם משום שהאגודה רואה חשיבות במעורבות סטודנטיאלית אקטיביסטית באזור שבו אנו לומדים". "אנו מאמינים שרובנו רוצים להישאר כאן אחרי התואר. תכנית עם תקציב דו-שנתי יכולה להשפיע עלינו בהיבטים של תעסוקה וחיזוק קהילות צעירות ולכן אנו קוראים לכמה שיותר סטודנטים ותושבי האזור להיות מעורבים בתהליך", אמר.

הפגנה במחאה על אי הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה, צומת כח. אוגוסט 2016. תנועת "שינוי כיוון", מערכת וואלה! NEWS
"לא מפחדים מנסראללה - מפחדים מהממשלה". המפגינים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "שינוי כיוון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully