וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד הצבא העיראקי נערך למבצע לכיבוש מוסול - שר ההגנה הודח

25.8.2016 / 20:59

הצבא השתלט מחדש על העיירה אל-קיארה, שמדרום למוסול, כשבמקביל הצביעו בפרלמנט בעד סילוק בעל בריתו של ראש הממשלה. שמו של השר נקשר בשחיתות, אך הוא הכחיש את הטענות נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הפשמרגה במבצע נגד דאעש באזור מוסול, בשבוע שעבר)

הפרלמנט של עיראק הדיח היום (חמישי) את שר ההגנה חאלד אל-עוביידי - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. הפרלמנט ערך את הצבעת אי-האמון בשר, מקורבו הסוני של ראש הממשלה השיעי חיידר אל-עבאדי, בשל טענות למעורבותו בשחיתות, שאותן הוא מכחיש.

ההדחה שזעזעה את הממשלה הגיעה שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הכריז כי הצבא הדף את לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" מאזור אל-קיארה, שמדרום למעוזם במוסול. "השחרור של אל-קיארה הוא צעד חשוב לקראת השגת המטרה הגדולה יותר להשבת מוסול", נכתב בחשבון הטוויטר של לשכתו של אל-עבאדי.

בחודש שעבר כבשו כוחות הביטחון של עיראק את הבסיס האווירי הסמוך אל-קיארה, שישמש את הכוחות המתקדמים למוסול, שנמצאת 60 קילומטר צפונה יותר. אל-עבאדי הבטיח להביס עד סוף השנה את הארגון באמצעות כיבוש מוסול, העיר הגדולה ביותר שנותרה בשליטת דאעש בעיראק ובסוריה.

לקריאה נוספת:
מתחת לתמונה של מסי: בן 13 תומך דאעש נתפס בעיראק כשחגורת נפץ לגופו
עיראק: 36 לוחמי דאעש שטבחו במאות חיילים הוצאו להורג
סוריה: כוחות בריטיים תועדו לראשונה פועלים בגבול עיראק

טנק של צבא עיראק באזור העיירה אל-קיארה, ששוחררה מדאעש, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות צבא ליד אל-קיארה, היום/רויטרס

המחוקקים מאשימים את משרד ההגנה בבזבוז מיליארדי דולרים והחלשת הכוחות המזוינים לנקודה שבה קרסו ב-2014 אל מול כוחות דאעש. קריסה זו אירעה עוד בתקופת כהונת הממשלה הקודמת, שבראשה עמד נורי אל-מליכי, ששימש גם כשר ההגנה.

עדיין לא ברור כיצד הדחתו אל עוביידי תשפיע על המתקפה על מוסול, שנחשבת למבחן הגדול ביותר של הצבא. המבצע הצבאי צפוי להתחיל ככל הנראה בחודש הבא, אף שגורמים בקואליציה טוענים כי מדובר ביעד שאפתני מדי. "זה לא ישפיע באופן שלילי על מאמצי הלחימה בטרור נגד דאעש או על המבצע במוסול", אמר מחוקק שיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully