וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הכנופייה הירושלמית חשוד במעורבות בניסיון חיסול בבירה

25.8.2016 / 16:46

ביהמ"ש התיר לפרסום כי העבריין איציק בר מוחא נעצר לפני חודש בחשד למעורבות בהנחת מטען ברכב של עבריין אחר, שמעון מלכה, ופציעתו באורח בינוני. בר מוחא שוחרר למעצר בית, אך הורחק מירושלים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: מתן חדד

ראש הכנופייה הירושלמית איציק בר מוחא נעצר לפני כחודש בחשד למעורבות בניסיון החיסול של שמעון מלכה ברחוב קרן היסוד בעיר - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בית משפט השלום בעיר לא נענה לבקשת המשטרה להאריך את צו איסור הפרסום שהוטל על שמו.

השופט קבע לשחרר את בר מוחא למעצר בית בעיר יבנה והוציא נגדו צו הרחקה מהבירה לשלושה חודשים. במסגרת חקירת ניסיון החיסול עצרה משטרת ירושלים 13 חשודים נוספים. נגד שניים מהחשודים, אלה שביצעו בפועל את הטמנת המטען, הוגשה היום הצהרת תובע.

מלכה, הידוע בכינויו "סימו", נפצע ב-27 ביולי בפיצוץ שאירע ממטען שהוצמד לרכבו בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר במצב בינוני. יום לאחר מכן נעצר בר מוחא, אך אז הותר לפרסום רק כי הוא חשוד בסחיטה באיומים של עסקי ירקות בעיר.

לקריאה נוספת:
ראש הכנופייה הירושלמית חשוד שסחט עסקים - באמצעות עסקי ירקות
ראש הכנופיה הירושלמית השתחרר - במשטרה חוששים ממלחמות עבריינים בעיר
ארגוני הפשע בבירה מתכוננים: "אדריכל" סחיטת הבנק למסחר משתחרר

פיצוץ רכב ירושלים – רחוב קרן היסוד. צבי לב, תצפית TPS
ניסיון החיסול של מלכה, לפני כחודש/תצפית TPS, צבי לב

עו"ד נעמה אלחדד, המייצגת את בר מוחא, אמרה היום כי השחרור של מרשה מוכיח שוב, כי אין לו יד ורגל במיוחס לו. "בדומה לתיק הסחיטה באיומים, גם תיק זה החל בקול תרועה והסתיים בקול ענות חלושה. מצער נורא לראות מגמה חוזרת של היחידה החוקרת ששבה ועוצרת לפני שמבוצעות פעולות חקירה שיכולות לייתר מעצרים". אלחדד ציינה כי "אף נמסרה טענת אליבי על ידי בר מוחא, אנחנו מברכים על ההחלטה לשחררו אשר מוכיחה ברחל בתך הקטנה, כי אין לו קשר למיוחס לו".

בר מוחא היה מאדריכלי הסחיטה של עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון שגנבה מאות מיליוני שקלים מהבנק למסחר על מנת לכסות את חובות ההימורים הבלתי חוקיים שלו. גניבתה גרמה לקריסת הבנק. יחד עם חברי "הכנופייה הירושלמית", בר מוחא הביא את מקסימוב, ירקן מתל אביב, לדירות הימורים במבשרת ציון וברחבי ירושלים, שבהן הוא הפסיד סכומי עתק, והיה אחראי לגביית הכספים ממקסימוב. בר מוחא נאסר ל-13 שנה בגין שורת עבירות הסחיטה של מקסימוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully