וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים נסוגים ממזרח לפרת - אך טורקיה מזרימה עוד טנקים לסוריה

25.8.2016 / 13:40

בטורקיה דיווחו כי קרי שוחח עם עמיתו והודיע לו כי ה-YPG החלו לחצות את הנהר, כפי שדרשה אנקרה. גם הכורדים הכריזו כי הם נסוגים. במקביל, טנקים נוספים עברו את הגבול והמורדים הנתמכים בידי טורקיה מתקדמים דרומה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר למקבילו הטורקי כי הכורדים בסוריה החלו לסגת ממזרח לנהר הפרת - כך מסרו היום גורמים במשרד החוץ באנקרה. לפי הגורמים, קרי ומבלוט צ'בושואלו הדגישו בשיחתם את חשיבות המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק. גם המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) מסרה כי לוחמיה עזבו את העיר מנבג', שנמצאת ממערב לנהר, ושוחררה החודש מדאעש.

הבוקר דיווחו עדי ראייה כי עוד טנקים חצו את הגבול מטורקיה לסוריה כחלק ממבצע "מגן הפרת". גורם טורקי בכיר מסר כי עתה מוצבים בסוריה יותר מ-20 טנקים וכי טנקים וציוד נוסף יישלחו במידת הצורך. בסוכנות הידיעות הטורקית דואן דווח כי מפקד הכוחות המיוחדים של טורקיה הגיע לעיירת הגבול ג'ראבולוס.

אתמול נכנסו יחידות מיוחדת של צבא טורקיה מגובים בטנקים אל שטח סוריה, וסללו את הדרך למתקפה על עיירת הגבול שנשלטה בידי דאעש. אלפי מורדים מארגונים הנתמכים בידי אנקרה הסתערו על העיירה והשתלטו עליה תוך כמה שעות, כמעט ללא קרב.

טנקים של טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
טנקים טורקיים בדרך לגבול עם סוריה, הבוקר/רויטרס

טורקיה הבהירה כי היא "תטהר" את הגבול הצפוני שלה מארגוני טרור. לצד דאעש, היא כללה גם את המיליציה הכורדית כאיום על ביטחונה והדגישה כי לא תאפשר לה להקים יישות מדינית. החשש גבר לאחר כיבוש העיר מנבג' בידי קואליציית המורדים "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" המורכבת בעיקר מלוחמים כורדים.

גורמים בשורות המורדים והארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו הבוקר כי המורדים התקדמו כ-10 קילומטרים מדרום לג'ראבולוס. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ה-YPG התקדם במקביל כשמונה קילומטרים צפונה, ככל הנראה כדי להקדים את המורדים. אחד הגורמים בשורות המורדים דיווח כי הצדדים ניהלו חילופי אש בעיירה אל-אמרנה וכי היא נפלה לשליטתם הבוקר.

דובר מטעם הקואליציה הבינלאומית, התומכת מהאוויר הן בטורקיה והן ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", מסר כי הם החלו לסגת ממזרח לפרת לקראת המתקפה על א-רקה. העיר משמשת בירת דאעש והייתה היעד המקורי למתקפה שהובילה לכיבוש מנבג' שנמצאת מצפון-מערב לה.

(עדכון ראשון: 12:50)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully