וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולה החדש שרק רוצה להתגייס: "אני בארץ ולכן לא מפסיק לחייך"

26.8.2016 / 12:40

יהושע סיד, תושב קנדה בן 22, צפוי להתחיל את שירותו הקרבי בחודשים הקרובים אחרי שעלה לפני כשבוע לארץ. וואלה! NEWS עוקבת אחר ההתאקלמות של הצעיר בעל החיוך הכובש בישראל שרק מחכה לגיוסו לצבא: "אני מגשים חלום"

צילום: בני בן סימון, ראובן קסטרו ועדי חשמונאי, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"כל חיי רציתי לעלות לארץ כדי להיות חלק מעתיד היהודים ולהתנדב במדינת ישראל, ועכשיו אני מגשים את החלום" – סיפר השבוע יהושע סיד, עולה חדש בן 22 מקנדה, סמוק ומחויך, שצפוי להתגייס לשירות קרבי בצה"ל בחודשים הקרובים. "אני פה עכשיו ולכן אני לא מפסיק לחייך", הסביר סיד באולפן וואלה! NEWS, כשנשאל אם הוא מודע לקשיים הכרוכים בחיים בישראל, ובפרט בשירות הצבאי.

"כל כך הרבה שנים חיכינו למדינה של יהודים ויש לנו את זה עכשיו", המשיך. סיד נולד בארצות הברית וכשהיה ילד משפחתו עברה להתגורר בקנדה. עתה, הוא מסביר, החליט לעלות לארץ מתוך גישה ציונית שבה הוא מחזיק. "גדלתי במשפחה ציונית וכל חיי הלכתי לבית ספר ציוני ולמדתי על חשיבותה של מדינת ישאל. חשבתי לעצמי – 'אם יש לי אפשרות לבוא למדינת ישראל, למה לא לעשות את זה?', ובחרתי לעלות לארץ".

קבלת פנים בנתב"ג לעולים מצפון אמריקה מגיעים לישראל. 17 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
יהושע סיד נוחת בישראל/ראובן קסטרו
קבלת פנים בנתב"ג לעולים מצפון אמריקה מגיעים לישראל. 17 באוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"לומדים עברית ובקרוב נקבל צו ראשון". עולים של ארגון "נפש בנפש" מגיעים לארץ/ראובן קסטרו

סיד עלה באמצעות ארגון "נפש בנפש" והוא לוקח חלק בגרעין צבר של תנועת הצופים. "תכנית גרעין צבר חילקו אותנו לכמה קיבוצים בארץ ואני בקיבוץ אלומים בדרום", אמר, "לומדים עברית באולפן כדי לשפר את השפה ובעוד שבועיים נקבל צו ראשון. בנובמבר אתגייס לצבא, בתקווה לשירות קרבי כדי להיות לוחם". סיד, שלו פאות ארוכות, מאיר את האולפן בצחוקו. הוא מספר כי "השאלה הראשונה היא איך הפאות ייכנסו לקסדה". עם זאת, השאלה הזו אינה מטרידה אותו: "שמעתי שיש פטורים לדתיים ואפשר לגדל זקן, אז אני לא חושב שתהיה בעיה עם הפאות בצבא".

זו לא הפעם הראשונה שבה מבקר סיד בארץ. "הייתי בעבר כשנה בארץ, בירוחם. עליתי אחרי התיכון בתכנית 'נתיב', התנדבתי במד"א ולמדתי בישיבה. אני מגדיר את עצמי חרדי לאומי, אני לא חושב שיש הבדל בהשקפות הדתיות. המדינה חשובה לי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully