וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את מסוגלת לנשום?": תיעוד ניסיון חילוץ מבין ההריסות באיטליה

24.8.2016 / 17:20

איש כוחות ההצלה ניסה להרגיע את האישה הלכודה בין ההריסות בכפר במרכז המדינה. "הדבר החשוב ביותר הוא להישאר רגועים. המשטרה נמצאת בדרך וננסה לחלץ אותך", אמר. עד כה אותרו גופותיהם של 73 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות החילוץ באיטליה ממשיכים לפעול לאיתור האנשים שנלכדו תחת ההריסות, בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שפקדה הלילה (רביעי) את מרכז המדינה, ובה נהרגו 73 בני אדם. בתיעוד מאמצי החילוץ בכפר קפודסקואה שבמחוז אומבירה, ניתן לראות איש מצוות ההצלה מדבר עם אישה שנמצאת בין ההריסות. "את מסוגלת לנשום קצת?", שאל איש צוות החילוץ את האישה, שענתה: "רק קצת".

"קצת זה טוב. הדבר החשוב ביותר הוא להישאר רגועים. המשטרה נמצאת בדרך וננסה לחלץ אותך. אנחנו מחכים להם כדי לא לפגוע בך, בסדר?". בתגובה אמרה האישה: "בסדר, אבל אני צריכה ללכת לשירותים". "אני יודע שזו לא חוויה נעימה", אמר המחלץ. "אך אם אתה צריך להשתין, עשי זאת איפה שאת נמצאת".

עוד בנושא:
מומחה רעידות אדמה: "קשה לחזות איך יראה רעש עוצמתי בישראל"
לפני רעידת האדמה ואחריה: ממדי האסון באיטליה נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה נמצאת בדרך". איש כוחות ההצלה משוחח עם האישה שנמצאת בין ההריסות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
רעידת אדמה איטליה אחרי. רויטרס
הריסות בעיירה אמטריצ'ה שבמרכז המדינה, היום/רויטרס

רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו במידה הקשה ביותר הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהופך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון ממשיכים לפעול לאיתור הלכודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, נאם בצהריים לראשונה מאז רעידת האדמה. "זהו הזמן לבכות, אך גם לפעול", אמר בנאום ששודר בכלי תקשורת מרכזיים במדינה. "בשעות הקרובות אנו מסוגלים להציל חיי אדם ולהעניק תקווה לאזורים שנפגעו באופן חמור".

"ברגעים הקשים, איטליה יודעת איך להתמודד" הוסיף רנצי. "במצבי מצוקה, האזרחים כולם מציגים את צדה היפה של המדינה. מעתה והלאה, נוודא כי המשפחות והקהילות שנפגעו לא יישארו לבדם".

ראש הממשלה הודה כי חילוץ האנשים מתוך ההריסות הוא פעולה קשה, אך הוסיף: "אתם יכולים לראות כמה טוב צוותי ההצלה עושים זאת. הפעולות נמשכות והן נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו". רנצי ציין כי יגיע לאזור שנפגע אחר הצהריים, שם ייפגש עם הרשויות הנוגעות בדבר, בהם ראש ההגנה האזרחית ושר התשתיות.

רעידת אדמה איטליה אחרי. רויטרס
"זהו הזמן לבכות, אך גם לפעול". ההריסות באיטליה, היום/רויטרס
חילוץ מהריסות רעידת האדמה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
פעולות החילץ, היום/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully