וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני רעידת האדמה ואחריה: ממדי האסון באיטליה נחשפים

תמונות מעיירות ציוריות במרכז המדינה מציגות את הנזק החמור במקום לאחר הרעש. לפי כלי תקשורת מקומיים, עד כה התגלו גופותיהם של 73 בני אדם. ראש הממשלה רנצי: "חילוץ האנשים מתוך ההריסות נמצא בראש סדר העדיפויות"

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: אביב אירגז ואוהד פיטר

אחרי רעידת האדמה שפקדה את מרכז איטליה, שעל פי כלי תקשורת במדינה גבתה את חייהם של 73 בני אדם, נחשפים ממדי האסון. בתמונות לפני ואחרי הרעש מהעיירות אמטריצ'ה ואוקומולי – שבהן נהרגו 46 בני אדם - ניתן לראות כי הבתים נחרבו לחלוטין. בין היתר, מגדל השעון באחת הכיכרות המרכזיות באמטריצ'ה נותר עומד, אך כל המבנים שהקיפו אותו נהרסו לחלוטין.

על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, עשרה בני אדם נהרגו גם בעיירה פסקרה דל טרונטו, והיתר נהרגו באזור ארקוואטה. עוד דווח כי בין ההרוגים ישנם ילדים וכי 2,000 בני אדם נותרו ללא קורת גג.

עוד כתבות בנושא:
38 הרוגים ברעש באיטליה ו-150 נעדרים: "קולות בוקעים מההריסות"
רעידת אדמה חזקה פקדה את מרכז איטליה: "לפחות 21 נהרגו"

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, נאם בצהריים לראשונה מאז רעידת האדמה. "זהו הזמן לבכות, אך גם לפעול", אמר בנאום ששודר בכלי תקשורת מרכזיים במדינה. "בשעות הקרובות אנו מסוגלים להציל חיי אדם ולהעניק תקווה לאזורים שנפגעו באופן חמור".

"ברגעים הקשים, איטליה יודעת איך להתמודד", הוסיף רנצי. "במצבי מצוקה, האזרחים כולם מציגים את צדה היפה של המדינה. מעתה והלאה, נוודא כי המשפחות והקהילות שנפגעו לא יישארו לבדם".

ראש הממשלה הודה כי חילוץ האנשים מתוך ההריסות הוא פעולה קשה, אך הוסיף: "אתם יכולים לראות כמה טוב צוותי ההצלה עושים זאת. הפעולות נמשכות והן נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו". רנצי ציין כי יגיע לאזור שנפגע אחר הצהריים, שם ייפגש עם הרשויות הנוגעות בדבר, בהם ראש ההגנה האזרחית ושר התשתיות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מוקדם יותר אמר נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, כי רעידת האדמה היא "רגע של כאב" עברו העם האיטלקי, והוסיף כי מחשבותיו עם הקורבנות. "בשלב זה אנו צריכים לגייס את כל כוחותינו כיד להציל חיי אדם, לטפל בפצועים ולהבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור האנשים שנותרו ללא קורת גג".

במהלך היום הביעו מנהיגים שונים בעולם את צערם והציעו לאיטליה סיוע. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי "תמונות החורבן נוראות, העם הגרמני שולח את תנחומיו". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הציע לאיטליה "כל סיוע הכרחי", וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "רעידת האדמה באיטליה היא טרגדיה נוראה. הבעתי את הסולידריות של אזרחי צרפת בפני מתאו רנצי".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לרנצי סיוע במאמצי החילוץ וההצלה. כמו כן, נתניהו שלח תנחומים לעם האיטלקי ואיחל החלמה מהירה לפצועים. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בעמוד הטוויטר שלו באנגלית: "לצערי, רעידת אדמה חמורה פקדה את חברתנו הטובה איטליה. אני שולח את תנחומינו העמוקים לעם האיטלקי ולאלה שהושפעו מהאסון הזה".

מאמצי החילוץ בעיירה אמטריצ'ה

רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו במידה הקשה ביותר הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהופך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא.

"שלושה רבעים מהעיירה אינם עוד", אמר ראש העיירה אמטריצ'ה, סרג'יו פרוצי, בשיחה עם רשת השידור הלאומית RAI. "המטרה היא להציל כמה שיותר חיים. אנחנו שומעים קולות בוקעים מתחת להריסות, אנחנו חייבים להציל את האנשים שם".

(עדכון ראשון: 14:26)

חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
אדם המחולץ מבין ההריסות באמיטרצ'ה/AP
חילוץ מהריסות רעידת האדמה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
הרחוב באחת העירות שנפגעו נהרס לחלוטין/AP
חילוץ מהריסות רעידת האדמה בעיירה אמטריצ'ה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
אמטריצ'ה, היום/AP
חילוץ מהריסות רעידת האדמה, מרכז איטליה. 24 באוגוסט 2016. AP
מאמצי החילוץ במרכז איטליה/AP
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully