וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ברמת הגולן: הנגמ"ש הגלגלי "איתן" תועד בנסיעה בשטח

24.8.2016 / 14:34

מנהלת תכנית המרכבה במשרד הביטחון פתחה השבוע סדרת ניסויים ראשונה לנגמ"ש החדש בשטחי רמת הגולן. האבטיפוס הראשון נסע בשטחי האימונים בצפון כשעליו שלט "מיוצר בישראל - גאווה בכחול לבן"

צילום: דובר צה"ל

הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל, ה"איתן", ביצע השבוע צעד נוסף בדרך להחליף את הנגמ"שים הוותיקים שנמצאים כיום בשירות צה"ל - נסיעה ראשונה בשטחי רמת הגולן. הנסיעה התבצעה במסגרת סדרת ניסויים בתנאי השטח הקשים והמגוונים ברמת הגולן. האבטיפוס הראשון נסע בשטחי האימונים בצפון כשעליו שלט "מיוצר בישראל - גאווה בכחול לבן".

מנהלת תכנית המרכבה במשרד הביטחון ציינה כי ל"איתן" יכולות מגוונות ללחימה וניוד לוחמים בשדה הקרב ובתנאי שטח קשים ומגוונים. משקלו של הנגמ"ש נע בין 30 עד 35 טונות, הספק המנוע שלו הוא 750 כוחות סוס ולו שמונה גלגלים. הוא יכול לשאת 12 חיילים, בהם נהג, מפקד ומקלען. כמו כן, ביכולתו לשאת עמדת נשק קטנה, או אפילו כלי לחימה בעל צריחון בינוני עם תותח 30 עד 40 מ"מ.

עוד באותו עניין:
תיעוד: הנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל בפעולה
הרכב המתקדם שיחליף את הנגמ"ש המיושן מהתקרית בשג'אעיה
תותחים ומסכי מגע: מכונת הלחימה שתחליף הנגמ"שים המיושנים מ"צוק איתן"

הנגמ"ש הגלגלי "איתן" נסע לראשונה ברמת הגולן במסגרת סדרת ניסויים. דובר צה"ל
ה"איתן" במהלך הנסיעה הראשונה ברמת הגולן/דובר צה"ל

מהמנהלת נמסר עוד כי ה"איתן" יהיה כלי הלחימה הגלגלי המתקדם הממוגן בעולם. הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית ובעוד מערכות מיגון ייחודיות. יתרונו הגדול יהיה ביכולות הנסיעה הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכביש ללא צורך במובילים, במהירות של 90 קמ"ש ויותר.

עוד נמסר כי עלות הייצור שלו צפויה להיות נמוכה יחסית – כמחצית מעלות הייצור של הנמר או של כל נגמ"ש גלגלי אחר בעולם, ולכן תאפשר הצטיידות בכלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר, במקביל להצטיידות בנמרים. כמו כן, קיימות תכניות לבנות כלים למשימות שונות על בסיס הנגמ"ש החדיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully