וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך במו"מ על הסיוע: "רכישת תוצרת ישראלית תתאפשר שש שנים"

30.8.2016 / 8:11

על רקע חשש מפיטורים בתעשיות הביטחוניות, לוואלה! NEWS נודע כי האמריקנים הסכימו במהלך המו"מ על הסכם הסיוע הביטחוני לשש שנות התארגות שבהן תוכל ישראל לרכוש תוצרת מקומית. בזמן זה ייאלצו התעשיות הביטחוניות לאתר עוד שווקים

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו - דיווח לאולפן וואלה! NEWS)

פריצת דרך בדיונים על הסיוע הביטחוני האמריקני: וושינגטון תאפשר לישראל "זמן התארגנות" בשש השנים הקרובות, שבמהלכו ניתן יהיה להמיר חלק מתקציב הסיוע לשקלים ולרכוש בהם מוצרים מקומיים - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים מדיניים הבהירו כי הפרטים הנוגעים לסעיפים המשמעותיים ולהיקף הסיוע הביטחוני - 3.8 מיליארד דולרים -כבר נסגרו בין ארצות הברית לישראל.

"הכדור בידיים של האמריקנים", אמרו הגורמים המדיניים. אותם גורמים ציינו כי העיכובים במשא ומתן עד כה נובעים מוויכוחים פנימיים בוושינגטון. לפי ההערכות בירושלים, ההסכם הביטחוני עם ארצות הברית עשוי להיחתם ולהתפרסם עד לראש השנה הקרוב.

על פי התנאים החדשים, שבהם עסק ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי יעקב נגל בביקורו האחרון בוושינגטון, יידרשו התעשיות הביטחוניות, שעד כה נהנו מהיקף רכש בסך כולל של כשני מיליארד שקלים בשנה, לאתר לקוחות חדשים בשווקים שונים ברחבי העולם ולהרחיב את הייצוא בקרב לקוחות קיימים.

עוד בוואלה! NEWS:
רעידת אדמה חזקה פקדה את מרכז איטליה: "לפחות עשרה נהרגו"
זמר תוניסאי פופולרי הצטלם עם קצין צה"ל - וספג תגובות זועמות
מכה לקלינטון: תחקיר חושף שקידמה כשרת חוץ את הקרן של משפחתה

כיפת ברזל משגרת טיל מיירט לעבר רקטות ליד העיר אשדוד – 8 ביולי 2014. GettyImages
האמריקנים יאפשרו להמיר חלק מסכום הסיוע לשקלים. כיפת ברזל/GettyImages

בין היתר, על התעשיות יהיה לפנות לשווקים כמו אסיה ואפריקה. בתחילת השבוע התארח שר ההגנה של אחת ממדינות אסיה בתעשיות ביטחוניות בישראל. הן הציגו בפני השר מערכות נשק וטכנולוגיה מתקדמת במסגרת המאמץ להגביר את הייצוא הביטחוני.

בחודשים האחרונים התריעו ראשי התעשיות הביטחוניות כי ייאלצו לפטר אלפי עובדים אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים להגבלות של הבית הלבן על האפשרות להמיר את חבילת הסיוע לשקלים. האמריקנים מתנגדים לכך משום שלטענתם הדבר יפגע בהתמודדות של החברות שלהם על מכרזים ברחבי העולם.

גורמים במערכת הביטחון מתריעים עוד כי דחייה נוספת של פרסום גובה הסיוע הביטחוני האמריקני והיקף המרת השקלים תביא לפגיעה בפרויקטים רבים. בשלב זה חוששים בתעשיות הביטחוניות להשקיע בפיתוחים ופרויקטים חדשים עד שלא תתבהר התמונה המלאה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. 20 ביוני 2016. משרד ההגנה האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
מתקרבים להסכם. שר ההגנה האמריקני קרטר וליברמן/מערכת וואלה! NEWS, משרד ההגנה האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully