וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות: נתניהו נפגש עם הורה במטרה לסכל ועדת חקירה ל"צוק איתן"

אב שאיבד בנו במבצע בעזה לפני שנתיים ומתנגד לתביעתן של משפחות שכולות אחרות להקים ועדת חקירה, נפגש עם ראש הממשלה. "נתניהו מתנהג כאחרון המאפיונרים", תקף אחד ההורים

צילום: רוני כנפו, עריכה: אוהד פיטר

(אב שכול התפרץ לעבר נתניהו בטקס אזכרה: "לא שילמתי מחיר יקר כדי שתפגע בדמוקרטיה", בחודש שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש השבוע בתל אביב עם אב ששכל את בנו במבצע "צוק איתן", אשר אינו תומך בתביעתן של משפחות אחרות ששכלו את בניהן במבצע להקים ועדת חקירה ממלכתית – כך נודע לוואלה! NEWS. בשונה מ-32 המשפחות המובילות את המאבק להקמת הוועדה, האב הביע בשבועות האחרונים אמון ביכולותיהם של הדרג המדיני והדרג הצבאי לחקור את האירועים בעצמם ולהסיק מסקנות. לטענת חלק מההורים השכולים, נתניהו נפגש עמו כדי לנסות להשפיע על דרישתם להקים ועדת חקירה ממלכתית.

"נתניהו מתנהג כאחרון המאפיונרים. הוא מזמן אליו לפגישה הורה שכול כדי להתייעץ איתו ולבדוק איך אפשר להוריד את לחץ ההורים להקמת ועדה חקירה. ואת מי הוא מזמין? הורה שלא תומך בהקמת הוועדה, שהוא במיעוט מקרב 67 משפחות הנופלים", אמר לוואלה! NEWS אילן שגיא, שבנו ארז נפל במבצע "צוק איתן", וכעת הוא ממובילי מאבק ההורים השכולים.

לדברי שגיא, על ראש הממשלה לזרז את פרסום דוח מבקר המדינה ולהורות לכל המבוקרים להגיב לו בהקדם. "כולם מבינים כי רוח המפקד היא למסמס את הדוח, כך שיפול לנבכי השיכחה. אבל אנו, הורי 'צוק איתן', נעמוד על המשמר כדי שהדוח יפורסם. אנו דורשים שייערך דיון אמיתי בוועדה לביקורת המדינה והליקויים שצריך לתקן יתוקנו", הדגיש. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לדברים.

עוד בנושא:
אב שכול התפרץ לנאום נתניהו באזכרה ל"צוק איתן": "לא מאמינים לך"
יש עתיד הגישה אי אמון בממשלה: "לא התקיימו דיונים ראויים על המנהרות"
בנט על המנהרות: "מי שלא לומד, יטעה שוב"; גורם בליכוד: "הוא משקר"

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה – 1 בפברואר 2015. רויטרס
"כמו אחרון המאפיונרים". נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015/רויטרס

לקראת פרסומו הצפוי של דוח מבקר המדינה על ההתנהלות המדינית וצבאית במבצע "צוק איתן", בסוף החודש שעבר שיגרו 32 משפחות שכולות מכתב לנתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, שבו דרשו להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את אירועי המבצע. "מדינת ישראל, ואתם העומדים בראשה, מחויבים לקיים תהליך הפקת לקחים אובייקטיבי על ידי ועדה חיצונית ובלתי תלויה, שתוסמך לבדוק ולתחקר את כל אירועי המלחמה ואת בעלי התפקידים, כולל את תהליך קבלת ההחלטות", כתבו ההורים במכתב.

ההורים הוסיפו: "אנו סבורים שעל הבדיקה להיות שקופה כך שתענה על זכותנו הבסיסית לדעת". הם אף התייחסו במכתב לכך שדוח של ועדת החוץ והביטחון בנושא מעולם לא הושלם.

נתניהו נלחם בפרסום הדוח - ומתכונן לקראתו במקביל

במערכת הפוליטית מעריכים כי דוח המבקר הצפוי ומאבק ההורים השכולים הם חלק מהסיבות שבגינן נתניהו החל בשבועות האחרונים לקיים פגישות ותדרוכים נדירים לכלי התקשורת. לפי טיוטות של הדוח שהודלפו לתקשורת, עולה בו ביקורת חריפה נגד ראש הממשלה, שר הביטחון לשעבר משה יעלון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וכן טענות על היעדר היערכות ותכניות מבצעיות מספקות להתמודדות עם איום המנהרות.

בכל הפגישות הציג נתניהו בפני הנוכחים את גרסתו לאירועים, לפיה בניגוד לדעה הרווחת – שלא הייתה מוכנות למבצע ולאיום המנהרות - הממשלה וצה"ל דווקא עסקו באיום המנהרות לפני המלחמה. כך, בלשכת ראש הממשלה טוענים כי בשנה וחצי שקדמו למבצע נתניהו קיים שמונה דיונים ביטחוניים, כולל בקבינט, שבהם עלה איום המנהרות וניתנו הנחיות לאיתורן ולסיכולן. נתניהו הסביר בפגישות עם נציגים מכלי התקשורת כי הוא מתנגד להקמת ועדות חקירה והאשים גורמים בעלי אינטרסים בשימוש במשפחות השכולות.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
"רוח המפקד היא למסמס את הדוח". חיילים בכניסה לעזה במבצע "צוק איתן"/רויטרס

נושא איום המנהרות אף עומד בלבו של עימות מתוקשר בין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, שטוען כי הקבינט לא קיים דיון מעמיק ורציני באיום המנהרות בחודשים שקדמו למבצע "צוק איתן". "יש ללמוד מטעויות העבר ולא להכחיש אותן", אמר בנט בחודש שעבר, ולגרסתו הצטרף גם חבר הקבינט לשעבר, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. בליכוד האשימו בתגובה את בנט בכך שהוא מנסה להפיל את הממשלה הלאומית. "בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש. יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully