וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרחק 50 מטר: שירן מתגוררת ליד בית הספר - אך לא תעלה לכיתה א'

24.8.2016 / 12:15

בשבוע הבא, כשחבריה מהבניין ילכו בשביל לבית הספר, שירן מימוני מחולון תסתכל עליהם מחלון ביתה. הילדה בת השש שובצה לכיתה מאולתרת בספרייה העירונית המרוחקת - בניגוד לכל החברות - ולא תפתח את שנת הלימודים. העירייה: לא ניתן לקלוט את כל התלמידים לפי אזורי רישום

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

שירן מימוני בת השש לא תעלה בשבוע הבא לכיתה א'. היא תישאר בביתה ומהחלון תראה את כל ילדי הבניין צועדים בשביל בן 50 המטרים שמפריד בין הבית לבית ספר "שמיר" הסמוך. "היא היחידה מכל הבניין ששובצה ללמוד בבית ספר גולדה", מספרת אמה הדס, שהחליטה לא לשלוח אותה ללימודים אם העירייה לא תשנה את השיבוץ.

שלוש כיתות א' של בית ספר גולדה ייפתחו השנה בספרייה העירונית של חולון בשל מצוקת כיתות בעיר, למורת רוחם של עשרות הורים זועמים. "הכיתות שם קטנות וגם החצר קטנה, אז בכל פעם כיתה אחרת תצא להפסקה", תיארה מימוני. "המקלט של הספרייה הציבורית שייך גם לבית קפה סמוך, ואם יש תרגיל או אזעקה הילדה צריכה לרדת עם זרים למקלט". רוב ההורים השלימו עם רוע הגזירה, אבל מימוני לא מוכנה לוותר - בעיקר בגלל שממש מתחת לבית נמצא בית ספר שמיר.

עוד בנושא:
התכנית של משרד החינוך לא מיושמת - וההורים משלמים הון על ספרים
בשורה לתלמידים בחינוך המיוחד: שנת הלימודים תתארך בשבועיים
חדש בתיכון בתל אביב: מגמת תיקון טלפונים חכמים

שירן מימוני מחולון ואמה הדס מוחות על כך ששירן נשלחה לבית ספר המרוחק ממקום מגוריה, אוגוסט 2016. יותם רונן
"רוצה ללמוד עם כל החברות". שירן מימוני/יותם רונן

"אני רוצה ללמוד בבית הספר שמיר, כי שם כל החברות שלי", סיפרה שירן הקטנה שכבר מצוידת בילקוט, בקלמר ובמחברות צבעוניות. אמה הוסיפה: "בצער גדול אני יוצאת למאבק הזה ומונעת ממנה את החוויה של לעלות לכיתה א', אבל אני לא מוכנה שהיא תלמד בספרייה. יש כביש סואן בדרך, היו בו 111 תאונות בשנים האחרונות. אני מבינה שיש מצוקת מקום אבל הרחוב שלנו צמוד לבית ספר שמיר, אזורי הרישום האלה לא הגיוניים".

החברות של שירן מהבניין דווקא כן ילמדו בשמיר, על אף שאינן שייכות לאזור הרישום של בית הספר, בגלל איחוד אחים. שירן היא הבת הבכורה במשפחתה ולכן נשלחה לבית הספר הרחוק. "אנשי העירייה אטומים", מאשימה הדס מימוני. "לא רוצים לשמוע אותנו. לא מוכנים לקבוע איתנו פגישות ואומרים שאין מה לחדש לנו". מימוני אף הצהירה כי אם המצב לא ישתנה בתה תישאר ללמוד בבית. "אני לא עובדת. אני אביא גם מורה פרטית. אמרתי את זה לעיריית חולון, 'עיר הילדים' והעירייה אמרה 'לא מעניין אותנו'", טענה

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שירן מימוני מחולון ואמה הדס מוחות על כך ששירן נשלחה לבית ספר המרוחק ממקום מגוריה, אוגוסט 2016. יותם רונן
"אנשי העירייה אטומים". שירן מימוני ואמה הדס בחולון/יותם רונן
שירן מימוני מחולון ואמה הדס מוחות על כך ששירן נשלחה לבית ספר המרוחק ממקום מגוריה, אוגוסט 2016. יותם רונן
"אם המצב לא ישתנה שירן תלמד בבית". שירן מימוני ואמה הדס/יותם רונן

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר להורים בכמה הזדמנויות, כתוצאה מהגידול במספר הילדים ומהקטנת מספר הילדים בכיתות, נוצר צורך בפתיחת עשר כיתות א' ועשר כיתות ב' נוספות בחולון, ובחלק מבתי הספר הוסבו חדרי ספח ומעבדות לכיתות מחוסר מקום. לנוכח זאת, בחלק מבתי הספר לא ניתן לקלוט בשנת תשע"ז את כל התלמידים העולים לכיתה א' על פי אזור הרישום הישן, בכללם בבית ספר שמיר, ולכן חל שינוי באזורי הרישום לגבי חלק מהרחובות".

בעירייה נימקו את השימוש במבנה הזמני. "ייפתח בית ספר יסודי נוסף בקריית אילון עם שלוש כיתות א'. מאחר שחל עיכוב בסיום שיפוץ מבנה בית הספר, בשל אי הגעת פועלים במשך שבועות ארוכים בגלל המצב הביטחוני, עיריית חולון הקימה במתחם ספריית ה'מדיטק' בית ספר זמני לילדי כיתות א', שבו ילמדו עד לתום תקופת השיפוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully